Standardy RVP ZV září 2013 Praha,
Všechno, co jste chtěli vědět o standardech … O TOM, CO URČITĚ BYLO O TOM, CO URČITĚ JE O TOM, CO MOŽNÁ BUDE…
Kdo JSEM JSME učitelé na základní škole (4 x) vysokoškolští učitelé (2 x) zástupce Asociace jazykových testerů (1 x)
Garant MŠMT - Garant NÚV Zástupce NIDV Učitelé VŠ (max. 3) Učitelé ZŠ/víceletých G (max. 5) Představitelé asociace (max. 2) Pracovní skupiny
Cizí jazyky – celkem 4 pracovní skupiny Skupina pro Indikátory Skupina pro tvorbu ilustrativních úloh AJ Skupina pro tvorbu ilustrativních úloh FJ Skupina pro tvorbu ilustrativních úloh NJ
součást programového prohlášení vlády konkrétní reakce na výsledky žáků ve výzkumech (PISA, PIRLS, TIMS) doporučeno analytickými zprávami (McKinsey & Company 2010, Dvořák 2011) Proč “Standardy“?
Jak je to za humny… zdroj: Eurydice
nikoho nikoho nezabije. Trocha historie… ETAPA 1 (listopad 2010 – jaro 2012) ETAPA 2 (podzim 2012 – ?)
Koncepce standardů TESTOVÁNÍ V 5. A 9. TŘÍDĚ - MATEMATIKA - ČESKÝ JAZYK - ANGLICKÝ JAZYK - OSTATNÍ VZDĚLÁVACÍ OBLASTI - (FRANCOUZSKÝ JAZYK) - (NĚMECKÝ JAZYK)
Koncepce standardů - obtíže Jak definovat standard? MINIMUM MAXIMUM PRŮMĚR
Opatření ministra školství… V Praze dne 18. ledna 2012 „Cílem Standardů pro základní vzdělávání je napomoci pedagogům, rodičům i žákům při naplňování vzdělávacích cílů stanovených v RVP ZV. Standardy jsou tvořeny indikátory, které konkretizují očekávané výstupy a stanovují pro ně konkrétní úroveň obtížnosti, a ilustrativními úlohami.“
Standardy nerozlišují „testovatelné“ a „netestovatelné“ výstupy. Indikátory jsou vytvořeny ke všem očekávaným výstupům upraveného RVP ZV (RVP ZV – verze září 2013) Indikátory jsou nastaveny na minimální úroveň („co by měl umět čtyřkař“) Budoucnost: optimální a maximální úroveň
Standardy jsou zpracovány v jednotné šabloně pro každý očekávaný výstup. Pro každý očekávaný výstup obsahuje šablona alespoň jednu ilustrativní úlohu, která je úzce provázána s některým indikátorem/ některými indikátory, které jsou uvedeny u daného očekávaného výstupu.
Ilustrační úlohy -1 očekávaný výstup = 1 úloha -1 úloha = 1 strana -Zadání v českém jazyce -Tentokrát BEZ řešení
Cizí jazyky Východisko pro úpravy vzdělávacích oborů Cizí jazyk a Další cizí jazyk: RVP ZV Společný evropský referenční rámec pro jazyky Referenční úrovně A1, A2 Zřetel na věkovou skupinu žáků
Revidované RVP Další cizí jazyk Doplňující vzdělávací obory JAZYK A JAZYKOVÁ KOMUNIKACE
vztahy/spolecnyevropsky-referencni-ramec-pro-jazyky portfolio europe/index_cs.htm ve vyuce.pdf Podpora na webu
„ Průvodce upraveným RVP ZV“ spuštěn na Metodickém portále RVP.CZ (rvp.cz/pruvodce). Jeho součástí je i diskuzní fórum a odkaz na Konzultační centrum NÚV, na které se zástupci škol mohou obrátit s dotazy týkajícími se právě úprav ŠVP.rvp.cz/pruvodce
Myslíte si, že teď už víte všechno? Co tedy budeme dělat v odpolední části konference?
Děkuji za pozornost.