Standardy RVP ZV září 2013 Praha, 26.4.2013. Všechno, co jste chtěli vědět o standardech … O TOM, CO URČITĚ BYLO O TOM, CO URČITĚ JE O TOM, CO MOŽNÁ BUDE…

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠKOLNÍ ZPRÁVY O PŘEDBĚŽNÝCH VÝSLEDCÍCH MZ V ROCE 2011 PRVNÍ Z KROKŮ VYUŽITÍ STÁTNÍ MATURITY PRO ZVÝŠENÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ NA SŠ.
Advertisements

Základní škola, Matice školské 3, České Budějovice
Revize RVP SKAV, KULATÝ STŮL KE VZDĚLÁVACÍ POLITICE Praha
V PŘEDŠKOLNÍM VZDĚLÁVÁNÍ
Testy pro testování žáků 5. a 9. tříd 2012
Evropský rok dobrovolnictví • Evropský rok dobrovolných činností na podporu aktivního občanství (ERD) je tematickým rokem vyhlášeným pro všechny členské.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Obecná východiska, zdroje ►Mezinárodní soustavy kvalifikací ►Národní soustava kvalifikací pro terciární sféru ►Projekt Q-RAM/ Národní kvalifikační rámec.
Kvalitní péče o seniory Vítejte na mezinárodní konferenci v Praze, 9.března 2007.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Zapojení Pedagogické fakulty MU do činnosti Evropské agentury pro podporu speciálního vzdělávání Transformační a rozvojové programy na rok 2005.
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
MŠMT - Odbor 32 Financování výzkumu a vysokých škol Ing. Petr Valášek
Jsme v EU, buďme v obraze. Metodologie výuky a práce s materiály a zdroji Eva Pluskalová.
Etická výchova a Finanční gramotnost
Taneční a pohybová výchova
Koordinační centrum pro EQF (EQF NCP) Setkání zástupců evropských iniciativ NAEP Milada Stalker Antonie Ondrouchová Pavel Hradecký.
Finanční gramotnost v počátečním vzdělávání Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy RNDr. Jindřich Kitzberger náměstek ministra.
Finanční gramotnost v počátečním vzdělávání
Metodická podpora úprav RVP ZV
Úprava RVP ZV 2013 Matematika
Konference NIDM k uznávání neformálního vzdělávání Praha, 2. a 3. listopadu 2011.
Další vývoj přiřazování kvalifikací k EQF v České republice Miroslav Kadlec, Praha,
NÁRODNÍ INSTITUT PRO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Základní škola a mateřská škola Třebíč, Na Kopcích 342
Každá (základní) škola má mít přehled o svých vzdělávacích výsledcích.
Nová závěrečná zkouška ve spolupráci škol a firem POSPOLU Olga Kofroňová, NÚV
Implementace ECVET v České republice. HLAVNÍ ZÁSADY ECVET Nástroj k podporování mobility Využití v počátečním i dalším vzdělávání Podpoření stáží v ČR.
Count shapes Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Státní maturity. Podoba MZ Upravena školským zákonem § 77 – 80, Vyhláška č. 177 ze dne 10. června 2009 Společná a profilová část Společná část – 3 povinné.
Jsme v EU, buďme v obraze. Metodologie výuky a práce s materiály a zdroji Eva Pluskalová.
Národní centrum Europass ČR | Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků.
Výchova ke zdraví změny a doplnění PaedDr. Jan Tupý
Referenční proces v České republice Jakub Stárek 11. března 2011 Praha, Hotel Pyramida Konference k procesu přiřazování úrovní kvalifikací v ČR k úrovním.
Mgr. Alena Hesová Podpora finanční gramotnosti prostřednictvím Metodického portálu
Sněm RVŠ - bod 4.1 RVŠ Sněm RVŠ - bod 4.2 Základní informace: Bilanční a hodnotící zpráva RVŠ za funkční období
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
Evropské jazykové portfolio v praxi
Autoevaluace gym. Brno, tř. Kpt. Jaroše 14. Obecně zahajujeme dvouleté evaluační období evaluace proběhne v celém období, postupně.
© Radek Maca1 SCO 2005, Radek Maca odbor 55 - SIPVZ SIPVZ a nový školský zákon.
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
Tento projekt je spolufinancován Evropským fondem pro regionální rozvoj, státním rozpočtem České republiky a státním rozpočtem Slovenské republiky Metodické.
1 Novela zákona o pedagogických pracovnících. 2 Hlavní cíle změn Zvýšit prostupnost kvalifikací pro jednotlivé druhy a stupně škol Zrušení některých zbytečných.
1 Kariérní systém a reforma financování Jaroslav Fidrmuc MŠMT Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.:
Tisková konference zahájení školního roku 2008/2009 MŠMT
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Dokumentace školy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 12. prosince 2013 Mgr. Karel Bárta.
Centrum empirických výzkumů Fakulta veřejných politik Slezská univerzita v Opavě 3. září 2015, Opava.
II. Metodický výklad výzvy. Cíl oblasti podpory 1.1 Podpora výuky cizích jazyků a v cizích jazycích ve školách a školských zařízeních. Výzva č. 55 je.
VOLITELNÉ VYUČOVACÍ PŘEDMĚTY ve 4. ročníku šk. roku 2017/18
Minikonference Gymnázium Brno - Řečkovice 17.červen 2010
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Podpora krajského akčního plánování
Základní vzdělávání a další …
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů
Odborný seminář MŠMT STANDARDY PRO ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
PHmax ve středním vzdělávání
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
KMT/DIZ1 Příprava na vyučování Příprava na vyučovací hodinu
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
VOLITELNÉ VYUČOVACÍ PŘEDMĚTY ve 4. ročníku šk. roku 2019/20
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
monitorovacích indikátorů a kvality realizace SPL MAS
Podpůrná opatření 1. – 3.stupně
Standardy pro základní vzdělávání
Transkript prezentace:

Standardy RVP ZV září 2013 Praha,

Všechno, co jste chtěli vědět o standardech … O TOM, CO URČITĚ BYLO O TOM, CO URČITĚ JE O TOM, CO MOŽNÁ BUDE…

Kdo JSEM JSME učitelé na základní škole (4 x) vysokoškolští učitelé (2 x) zástupce Asociace jazykových testerů (1 x)

Garant MŠMT - Garant NÚV Zástupce NIDV Učitelé VŠ (max. 3) Učitelé ZŠ/víceletých G (max. 5) Představitelé asociace (max. 2) Pracovní skupiny

Cizí jazyky – celkem 4 pracovní skupiny Skupina pro Indikátory Skupina pro tvorbu ilustrativních úloh AJ Skupina pro tvorbu ilustrativních úloh FJ Skupina pro tvorbu ilustrativních úloh NJ

součást programového prohlášení vlády konkrétní reakce na výsledky žáků ve výzkumech (PISA, PIRLS, TIMS) doporučeno analytickými zprávami (McKinsey & Company 2010, Dvořák 2011) Proč “Standardy“?

Jak je to za humny… zdroj: Eurydice

nikoho nikoho nezabije. Trocha historie… ETAPA 1 (listopad 2010 – jaro 2012) ETAPA 2 (podzim 2012 – ?)

Koncepce standardů TESTOVÁNÍ V 5. A 9. TŘÍDĚ - MATEMATIKA - ČESKÝ JAZYK - ANGLICKÝ JAZYK - OSTATNÍ VZDĚLÁVACÍ OBLASTI - (FRANCOUZSKÝ JAZYK) - (NĚMECKÝ JAZYK)

Koncepce standardů - obtíže Jak definovat standard? MINIMUM MAXIMUM PRŮMĚR

Opatření ministra školství… V Praze dne 18. ledna 2012 „Cílem Standardů pro základní vzdělávání je napomoci pedagogům, rodičům i žákům při naplňování vzdělávacích cílů stanovených v RVP ZV. Standardy jsou tvořeny indikátory, které konkretizují očekávané výstupy a stanovují pro ně konkrétní úroveň obtížnosti, a ilustrativními úlohami.“

Standardy nerozlišují „testovatelné“ a „netestovatelné“ výstupy. Indikátory jsou vytvořeny ke všem očekávaným výstupům upraveného RVP ZV (RVP ZV – verze září 2013) Indikátory jsou nastaveny na minimální úroveň („co by měl umět čtyřkař“) Budoucnost: optimální a maximální úroveň

Standardy jsou zpracovány v jednotné šabloně pro každý očekávaný výstup. Pro každý očekávaný výstup obsahuje šablona alespoň jednu ilustrativní úlohu, která je úzce provázána s některým indikátorem/ některými indikátory, které jsou uvedeny u daného očekávaného výstupu.

Ilustrační úlohy -1 očekávaný výstup = 1 úloha -1 úloha = 1 strana -Zadání v českém jazyce -Tentokrát BEZ řešení

Cizí jazyky Východisko pro úpravy vzdělávacích oborů Cizí jazyk a Další cizí jazyk: RVP ZV Společný evropský referenční rámec pro jazyky Referenční úrovně A1, A2 Zřetel na věkovou skupinu žáků

Revidované RVP Další cizí jazyk Doplňující vzdělávací obory JAZYK A JAZYKOVÁ KOMUNIKACE

vztahy/spolecnyevropsky-referencni-ramec-pro-jazyky portfolio europe/index_cs.htm ve vyuce.pdf Podpora na webu

„ Průvodce upraveným RVP ZV“ spuštěn na Metodickém portále RVP.CZ (rvp.cz/pruvodce). Jeho součástí je i diskuzní fórum a odkaz na Konzultační centrum NÚV, na které se zástupci škol mohou obrátit s dotazy týkajícími se právě úprav ŠVP.rvp.cz/pruvodce

Myslíte si, že teď už víte všechno? Co tedy budeme dělat v odpolední části konference?

Děkuji za pozornost.