2.Marketingové prostředí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Zahraniční obchod.
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Systémové pojetí manažerské práce
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Podnikatelské prostředí: Mezoprostředí
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Prostředí marketingu.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
VY_32_INOVACE_EKO_10 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
PODNIKÁNÍ Ing. Hana Kročová EKONOMIKA
Základy marketingu šestá přednáška
Makroekonomie a hospodářství
MARKETINGOVÝ MIX.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
Konkurenční prostředí a konkurenční strategie
Analýza vlastního podniku
Marketingové prostředí
Ruská federace x WTO a OECD
Zpráva o finanční stabilitě 2005
Marketingové prostředí (mikro, makro)
Struktura stavebního trhu Obr. č. 1:. Interakce stavebního trhu s vnějším okolím Obr. č. 2:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Mezinárodní obchod a pohyb kapitálu
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
EU a analýzy prostředí EU a analýzy prostředí.
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
SPACE ANALÝZA.
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Tržní prostředí.
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_EKO_100 ROČNÍK: 4. VZDĚLÁVACÍ OBOR:65-42-M/01 HOTELNICTVÍ.
Model strategie marketingového mixu
Vítejte na marketingu.
Živnostenské podnikání a malé a střední podniky
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Faktory ovlivňující využívání ložisek. Faktory – rizika, vnitřní faktory interní (geologická rizika) externí (technologická, ekonomická, strategická,
TRH (tržní mechanismus)
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Struktura podnikatelského plánu
Př.MPO 2: strategie podniku a růst hodnoty podniku Strategie Růst výkonnosti podniku Růst hodnoty podniku.
Podmínky zápočtu VFA Docházka 50% Docházka 50% Prezentace referátu Prezentace referátu Test Test.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Marketingové prostředí Úloha marketingu v podniku.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
EU a analýzy prostředí. PEST ANALÝZA (SLEPTS, STEP, PESTLE…)makroprostředí ZEMĚ EU JAKO CELEK faktory: politické: - vládnoucí strana - oblasti zájmů podpory.
Perspektivy mzdové konvergence mezi ČR a EU v širší národohospodářské perspektivě Seminář Friedrich Ebert Stiftung a ČMKOS 6. duben 2016 Aleš Chmelař,
EU a analýzy prostředí. EU = 27 zemí, 500 milionů obyvatel.
Model struktury strategického managementu
8 EKONOMICKÝ RŮST, VÝKYVY VÝKONU EKONOMIKY. Základy ekonomie 2 Produkce a růst Životní úroveň závisí na schopnosti země produkovat statky a služby Z hlediska.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Marketingová analýza společnosti Pivovar Ferdinand s. r. o.
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Hospodářství (ekonomika)
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ
Marketing neziskových organizací
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Vítejte na marketingu.
EU a analýzy prostředí EU a analýzy prostředí.
EU a analýzy prostředí.
Demografie je věda, která se zabývá:
Transkript prezentace:

2.Marketingové prostředí

2.1 Makroprostředí demografické faktory ekonomické faktory geografické faktory politicko - právní faktory technologické faktory přírodní prostředí

2.1.1 Demografické faktory ST: natalita, struktura vzdělání, hustota osídlení BT : velikost podniku podle počtu zaměstnanců či obratu, obor činnosti, majetkové poměry Příklad (trh pohonných hmot) - počet obyvatel, životní úroveň, vybavenost domácností a obchodních společností automobily

2.1.2 Ekonomické faktory životní úroveň, kupní síla, HDP, saldo zahraničního obchodu, inflace, kurs měny, úrokové míry bank, úvěrová dostupnost, nezaměstnanost ceny ropy na světových trzích, průměrný příjem domácnosti (spotřební trh), výše hrubého domácího produktu (business trh)

2.1.3 Geografické faktory dostupnost zdrojů, dopravní infrastruktura, hustota obyvatelstva délky pozemních komunikací, intenzita dopravy v počtu vozidel na jednotlivých komunikacích

2.1.4 Politicko - právní faktory zákony (obchodní zákoník, zákon na ochranu hospodářské soutěže), předpisy, státní zásahy strategické rozhodnutí na úrovni vlády o dodavateli ropy (Rusko, Ingolstadt) obchodní zákony, zákon o ochraně zemědělského a půdního fondu, zákon o opatřeních na ochranu ovzduší, zákon o požární ochraně apod.

2.1.5 Technologické faktory rychlost inovačních změn, vstup substitutů, výsledky základního výzkumu, patenty, vynálezy alternativní pohony (elektromobily, sluneční energie, hybridní vozidla), vývoj motorů s nižší spotřebou pohonných hmot

2.1.6 Přírodní faktory nedostatek surovin, zvýšené náklady na energii, rostoucí míra znečištění životního prostředí, klimatické podmínky alternativní paliva (zemní plyn, bionafta), vybavenost vozidel katalyzátory

Schéma mezoprostředí Veřejnost Dodavatelé Společnost Zákazníci makroprostředí Marketingová infrastruktura Logistická infrastruktura Finanční infrastruktura Veřejnost Dodavatelé Společnost Zákazníci mikroprostředí Distributoři Konkurenti

2.2 Mezoprostředí konkurence, zákazníci, dodavatelé veřejnost odborná, interní, obecní, občanská, ekologická, mediální distributoři (zprostředkovatelé, prostředníci) finanční infrastruktura banky, pojišťovny, faktoringové společnosti, leasingové společnosti, investiční společnosti logistická infrastruktura zásilkové služby, telekomunikační služby, pošta, společnosti poskytující spediční a dopravní služby marketingová infrastruktura reklamní agentury, výzkumné agentury, společnosti poskytující marketingové poradenství

2.3 Porterova teorie konkurenčních sil myšlenkový model působení konkurence v odvětví přitažlivost odvětví definuje potenciální výnosnost společností v odvětví není funkcí designu výrobku, ani míry vyspělosti technologie, ale funkcí struktury odvětví 5 dynamických konkurenčních sil 3 generické strategie vedoucí k dosažení konkurenční výhody Strategie nákladového vedení Diferenciační strategie Strategie úzkého zaměření Porter,M.E. : Konkurenční výhoda. Praha,Victoria Publishing, 1992.

2.3.1 Schéma pěti konkurenčních sil Potencionální noví konkurenti Hrozba vstupu nových konkurentů Vyjednávací schopnost dodavatelů Konkurenti v odvětví Dodavatelé Zákazníci Vyjednávací schopnost zákazníků Intenzita konkurence Hrozba vstupu substitutů Substituty