Marketingový informační systém MIS
MIS systém činností, vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací, nezbytných pro kvalitnější plánování, organizování, řízení a kontrolu marketingových aktivit
firma by si měla vybudovat MIS, který napomáhá potřebné informace získat a zpracovat průběžně informace jsou získány z : Vnitřních zdrojů Vnějších zdrojů
Vnitřní zdroje informace, které má firma k dispozici nebo si je sama zjišťuje informace z podnik. účetnictví, statistické evidence,z ekonomických rozborů
Vnější zdroje informace, které nejsou pro firmu běžně dostupné a je potřeba je získat informace získané ze statistických přehledů ČSÚ, články z odborných časopisů nebo prostřednictvím marketingového výzkumu
Další členění informací Primární informace získané speciálně pro potřeby a využití v marketingu Sekundární informace byly vytvořeny pro jiné účely než pro potřeby marketingu a jejich vypovídající schopnost není taková jako u primárních informací