IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotacePrůmysl Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje odvětví průmyslu v ČR.
Advertisements

IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastElektřina a magnetismus DUMVY_32_INOVACE_MF_110.
Zdroje elektrické napětí
Vedení elektrického proudu v látkách II
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceZemědělství Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje základní informace.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceStřední Čechy Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje.
Elektrické jevy I. Elektrický proud Elektrické napětí
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá Newtonovými zákony. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znájí a umí využívat Newtonovy zákony.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceSeverovýchodní Čechy Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá Newtonovými zákony. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají a umí využívat Newtonovy zákony.
Identifikátor materiálu: EU
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 8. Téma.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá otáčivými účinky síly. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit pojem pevná a volná.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá reostatem. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají, jak využít reostat ke změně proudu či.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá vedením el. proudu v polovodičích. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají využití dalších.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá otáčivými účinky síly. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit pojem kladkostroj.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceNerostné suroviny Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje základní nerostné.
Anotace Prezentace, která se zabývá vedením el. proudu v plynech. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají čím je způsobeno vedení.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceJesenicko Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje základní.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceStát a jeho představitelé Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje státní.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceMoravská a slezská města Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje významná.
Anotace Prezentace, která se zabývá zvukem. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají zdroje zvuku, jeho šíření a rychlost, tón,
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: leden 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: IX Vzdělávací.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá vedením el. proudu v kapalinách. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají čím je způsobeno.
Fyzika Baterie.
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením rychlosti Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí měřit a zpracovávat získané hodnoty.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá elektrickými vlastnostmi látek. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit a popsat.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotacePamátná místa naší vlasti Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje historii,
Anotace Prezentace, která se zabývá otáčivými účinky síly. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit pojem páka, rameno.
- - Měděná elektroda se v kyselině rozpouští :
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
Anotace Prezentace, která se zabývá skládáním sil různého směru a rovnováhou sil. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí graficky.
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením teploty Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí měřit a zpracovávat získané hodnoty.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceSvětadíly a oceány Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně je schopen rekapitulovat jednotlivé.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU –10-1
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením střídavého proudu Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí změřit střídavé veličiny.
Anotace Prezentace, která se zabývá elektrickou prací a energií. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají, jak vypočítat elektrickou.
Elektrický proud.
Krok za krokem ke zlepšení výuky automobilních oborů CZ.1.07/1.1.26/ Švehlova střední škola polytechnická Prostějov.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Chemické zdroje stejnosměrného elektrického napětí
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Zdroje elektrického napětí Číslo DUM: III/2/FY/2/2/9 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Elektrické.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
30.1 ELEKTRICKÉ NAPĚTÍ, ZDROJE A MĚŘENÍ
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Zdroje napětí Tipy a specifikace.
2.5 Chemické zdroje elektrické energie
Transkript prezentace:

IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 10-49 Anotace Prezentace, která se zabývá zdroji elektrického napětí. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají, jaké zdroje elektrického napětí používáme v praxi. Speciální vzdělávací potřeby Ne Klíčová slova Fyzika, Voltův článek, zdroje elektrické napětí, akumulátor. Druh učebního materiálu Procvičení Druh interaktivity Kombinace Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělávání – 2. stupeň Typická věková skupina 12-15 let Celková velikost 9226,2kB/leden-2012

Jaké znáš elektrické články a baterie? Obr. 1 a,b,c

Proč popisujeme zdroj el. energie pomocí veličiny el Proč popisujeme zdroj el. energie pomocí veličiny el. napětí a ne proudu? Protože při stejném zdroji napětí, může obvodem procházet různý proud. Záleží na připojeném spotřebiči elektrické energie. Obr. 2 a,b

Vysvětli princip prvního zdroje elektrického napětí – Voltův článek? Obr. 3 Chemickou reakcí mezi elektrolytem a kovovými elektrodami se vytváří napětí asi 1V. Kladný pól článku je měděná elektroda a záporná je zinková elektroda.

Suchý uhlíkovo-zinkový monočlánek: Obr. 4 Napětí mezi elektrodami 1,5 V. Elektrody – uhlíková tyčka + a zinková elektroda ( nádoba ) -. Elektrolytem je chlorid amonný – salmiak. Burel prodlužuje životnost a práškový uhlík zlepšuje vodivost mezi elektrodami.

Plochá baterie: Obr. 5 Vznikne spojením 3 suchých článků ( spojených za sebou - sériově ). Elektrické napětí je 3 . 1,5 V = 4,5 V.

Akumulátor – elektrický článek, jehož napětí se dá obnovovat: Obr. 6 Olověný akumulátor: Použití – autobaterie. Dvě elektrody z olova a elektrolytem je kyselina sírová. Po nabití stejnosměrným proudem má napětí asi 2,4 V. Autobaterie vznikne spojením 6 článků za sebou.

Různé druhy akumulátorů: Obr. 7 a,b Niklokadmiové NiCd, niklometalhydridové Ni-MH, Li-Ion – fotografické přístroje, spotřební elektronika, mobilní telefony, GPS navigace……………

Vyjádři velikost el. napětí ve voltech? 3,45 MV =…………. 83,24 kV=…………. 1,028 V=………… 21690 mV=………… 3,45MV =3450000 V 83,24 kV=83240 V 1,028 V= 1,028 V 21690 mV= 21,69 V

Jak nabít akumulátor? Pomocí nabíječky stejnosměrným elektrickým proudem. Jaké je napětí autobaterie složené ze 6 olověných akumulátorových článků ve chvíli, kdy každý článek má napětí 2,1 V? U= 6. 2,1 V= 12,6 V. Pro radiopřijímač potřebujeme napětí 6 V. Kolik tužkových baterií potřebujeme a jak je vzájemně propojíme? Potřebujeme 4 tužkové baterie a zapojíme je za sebou – sériově.

Zdroje: Text: KOLÁŘOVÁ, Růžena a Jiří BOHUNĚK.Fyzika pro 8.ročník základní školy. 1. vyd. Praha: Prometheus, c1999, 223s. Učebnice pro základní školy (Prometheus). ISBN 80-7196-149-3. KOLÁŘOVÁ, Růžena. Fyzika pro 8. ročník základní školy: studijní část. 3. vyd. Praha: Prometheus, 1994. Učebnice pro základní školy (Prometheus). ISBN 80-85849-29-1. Vlastní text z archivu autora Obrázky: Obr. 1 – 7 - autor Michal Gruber, leden 2012

Metodický pokyn: Pedagog se řídí pokynu autora v prezentaci. Jednotlivé obrázky a schémata je možné doplnit vhodnými pokusy. Žáci řeší zadané otázky a úlohy nejprve samostatně. Potom společně s pedagogem doplní a ověří správné odpovědi a tím procvičí dané téma.