Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Advertisements

Rozhodování firmy o výstupu a ceně v monopolistické konkurenci
Trh, nabídka, poptávka, tržní rovnováha
Tvorba cen.
Rozhodování firmy v postavení monopolu o výstupu a ceně
Tvorba cen v maloobchodě
Stanovení ceny v marketingu
Způsoby stanovení ceny
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Fungování tržního mechanismu - neviditelná ruka trhu
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
Cena v pojetí marketingu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_204.
 V tržním systému se ekonomické subjekty (na jedné straně výrobci, prodávající, na druhé straně nakupující zákazníci (domácnosti, firmy, vláda a státní.
VY_32_INOVACE_EKO_15 CENA I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: typy cen, stanovení.
Ekonomická gramotnost
Cenová strategie Eduard Andráši.
P9 CENA JAKO NÁSTROJ MM Cena - je vyjádřením „hodnoty“ zboží nebo služby. Cena je jediným prvkem marketingového mixu, který vytváří firmě příjmy. Všechny.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A18 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníúnor 2013.
Cenová strategie Jiří Pixa.
Seminář 4. Trh a tržní mechanismus
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A6 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníříjen 2012.
Nabídka Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 1.
TRH. Definice: -je místo střetu nabídky a poptávky. Směňují se zde výrobky a služby. Prostředkem směny jsou peníze.
Mikroekonomie I Tržní rovnováha a efektivnost
Náklady a příjmy firmy Analýza chování výrobce. Racionální chování výrobce Cíl výrobce/producenta: Prostřednictvím vstupů (výrobních faktorů) dosáhnout.
VY_32_INOVACE_ Nabídka a poptávka.
Konkurence Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Trh a tržní mechanizmus Ne chaos, ale ekonomický řád.
Cena Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Cena má vliv na zisk, CF, konkurenceschopnost výrobce.
Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův Hradec Název dokumentu: Ročník: Autor: Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův Hradec.
2 JAK FUNGUJE TRH.
Ekonomie 1 Bakaláři Devátá přednáška Trh statků a jeho fungování.
Hospodaření, ekonomika. hospodaření ekonomická činnost : výroba spotřeba obchod, směna vlastnosti dobrého hospodaření hospodárnost – promýšlení všech.
CENA Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. CENA CENA je hodnota zboží nebo služby většinou je vyjádřena peněžní částkou, kterou je potřeba při získání.
126FIP Bod zvratu 3. týden.
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Marketing Autor: Ing. Petr Libra
TRH A TRŽNÍ MECHANISMUS Kolektiv žáků 4.I. Nabídka Nabídka je ekonomický pojem vyjadřující objem výstupu výroby, které chce vyrábějící subjekt na trhu.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
ZÁKLADY EKONOMIE I Poptávka a nabídka Tržní mechanismus 4
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Cena hotelových služeb.
10 Cena. Cena  je vyjádřena sumou peněz, množstvím výrobků nebo objemem služeb, které kupující poskytuje prodávajícímu jako protihodnotu za určitý výrobek.
Trh a tržní mechanismus Trh, rozdělení trhu. Trh  je základní prvek tržního hospodářství  je schopen za určitých podmínek koordinovat či přímo řídit.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Cenová politika 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
TRH A JEHO FUNGOVÁNÍ Cíle: Vysvětlit fungování trhu jako interakce mezi poptávkou a nabídkou, vysvětlit pojem cenová elasticita. Anotace: Trh je způsobem.
Tržní mechanismus Tržní mechanismus Tržní rovnováha Nerovnovážná situace na trhu Změny tržní rovnováhy.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Stanovení ceny v marketingu
Psychologie ceny a cenové triky
Tržní mechanismus. Tržní mechanismus Tržní rovnováha.
Cena.
Trh a tržní mechanismus TNH 1 (S-2)
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Cenové strategie.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Tržní síly nabídky a poptávky, elasticita a její aplikace TNH 1 (S-3)
Základy Ekonomie pro adiktology část Prof. Martin Dlouhý
Transkript prezentace:

str. 27

 peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek, distribuce, propagace přinášejí náklady)

 1. Interní faktory – náklady na vývoj, výrobu, distribuci, prodej a propagaci - určuje spodní hranici ceny  2. Externí faktory – poptávka a konkurence - určuje horní hranici ceny

 je ta, za kterou jsou kupující ochotni daný výrobek koupit a naopak prodávající prodat  dozvíme se jí prostřednictvím marketing. výzkumu  (½ respondentů považuje cenu za přijatelnou

 na trhu není nedostatek ani přebytek zboží  je to v podmínkách dokonalé konkurence

 Pevná  Variabilní

 1. Maximalizace zisku  2. Tržní podíl  3. Likvidace konkurence  4. Přežití  5. Rychlá návratnost investic  6. Prestiž, jedinečnost  7. Věrný zákazník

Cena orientovaná na:  náklady  poptávku  konkurenci  na zákazníka

Výrobní náklady Kč Zisk výrobce 25 % Kč Kč Kč Marže obchodu 10 % Kč Kč Kč DPH 19 % Kč Kč Kč Cena pro zákazníka Kč

 Variabilní náklady  proporcionální  progresivní  degresivní  Fixní náklady

 Mez rentability  Kritický bod  Bod zvratu  BEP (break even point)  Nulový bod  Bod krytí nákladů  Práh rentability  udává minimální rentabilní vyráběné množství výrobků

 vychází z cenové elasticity  E DP = % změna poptávaného množství % změna ceny

 nejjednodušší metoda stanovení ceny  respektuje cenu konkurence  stanoví oproti konkurenci cenu:  vyšší: u značkového zboží  nižší: u neznačkového zboží  stejnou: využívá jinou výhodu (vyšší kvalita…)

 stanoví se na základě hodnoty vnímané zákazníkem  zde hraje roli: prestiž, kvalita, exkluzivnost …

 Skimming  Pronikání  Psychologie ceny a cenové triky

 slíznutí smetany z mléka  získat z tržního podílu co nejvyšší zisk pro firmu  jde to u nových, kvalitních, ojedinělých výrobků přiláká to konkurenci – pak musí cenu snížit

 firma přichází na trh s výrobkem, který již je na trhu  a nižší cenou chce přetáhnout zákazníky na svou stranou

 firma stanoví cenu vyšší a propagací přesvědčí zákazníky o kvalitě výrobku

 Prestižní cena – vysoká cena navodí kvalitu  Ceny končící na 9 – vypadají opticky nižší  Cenové řády – zboží ve třech cenových řadách  Procentní sleva – při koupi se odečte sleva  Umělá cena – uměle se zvýší pak se sníží  Cena zahrnující 2 výrobky – Cena výrobku v hodnotě jednoho  Množstevní slevy – např. ekonomická balení  Sezonní výprodeje – výprodej sezonních oděvů  Cena včetně kupónu na slevu – na další výrobek

P- cena Q - množství P E - rovnovážná cena Q E - rovnovážné množství