Abiotičtí činitelé – krupobití

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Abiotičtí činitelé - sníh
Advertisements

Ochrana lesů a přírodního prostředí
Abiotičtí činitelé - vítr
Hospodářská úprava lesa Přírůst stromů a porostů
Abiotičtí činitelé –Lijáky a záplavy
Ptáci v okolí lidských sídel
Změny klimatu a adaptace stromů na ně
Listnaté stromy a keře 4. ročník
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Pracovní a trestní právo Datum vytvoření28.
Hospodářská úprava lesa Legislativa
Aktuální stav problematiky ÚSES a možné hospodářské využití prvků ÚSES - multifunkční ÚSES v zemědělské krajině - zdroj obecné diverzity.
Abiotičtí činitelé - Námraza
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Hospodářská úprava lesa Obnova lesních porostů Vlastník lesa je povinen obnovovat lesní porosty stanovištně vhodnými dřevinami a vychovávat je včas a soustavně.
Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov p. R.
Ochrana lesů Vypracovaly: Vlasta Doležalová Renata Chmelařová
D E S Í T K A Desítka 1.Jaký je rozdíl mezi § 420 a 420a? 2.Co je tzv. absolutní odpovědnost a uveďte příklady? 3.Co je to CONDITO SINE.
Hospodářská úprava lesa Přírůst stromů a porostů 2
OCEŇOVÁNÍ TRVALÝCH POROSTů Ing. David Slavata, Ph.D. Oceňování majetku B.
Rostliny rybníka a jeho okolí
Výpočet výše újmy nebo škody způsobené na lesích
Abiotičtí činitelé –Škody Suchem a vedrem
Hospodářská úprava lesa Přírůst stromů a porostů 4
Rozmanitost lesů, Význam lesů, Péče o lesy.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Ochrana lesů a přírodního prostředí
SÓJA LUŠTINATÁ (Glycine max).
VY_52_INOVACE_ZBP1_3664VAL Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Hospodářská úprava lesa Přírůst stromů a porostů 3
VY_32_INOVACE_414, 21. sada, Přírodověda
Co je blesk a jak je třeba se proti němu chránit
Právní úprava ochrany lesa
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ABIOTIČTÍ ČINITELÉ –BLESKEM Ochrana lesů a přírodního prostředí.
VLČÍ BOB - LUPINA (Lupinus sp.).
Orangutani.
ŽIVOČICHOVÉ NAŠICH LESŮ
Opakování poškození abiotickými činiteli
Hospodářská úprava lesa
Hospodářská úprava lesa
Chráněné rostliny.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Bezobratlí živočichové
OCEŇOVÁNÍ TRVALÝCH POROSTů
Živočichové tropických deštných lesů (2)
Mgr. Lubomír Šára: Přírodní společenství
Živelné pohromy Marie Konrádová, 5.A..
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
VY_32_INOVACE_04- Lípa srdčitá Přírodověda - 5. ročník Miloslava Bucharová, Základní škola a Mateřská škola Jivina Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze.
Zákon o ochraně přírody a krajiny č. 114/1992 Sb. a zákon č. 115/2000 Sb. Ekologie a životní prostředí 2011 Barbora Kněžínková.
TRESTNÉ ČINY PROTI ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ §§ 293 – 308 TZ.
TRESTNÉ ČINY PROTI ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ
Výpočet náhrad za škody na lesích pomocí SW VySkoL
Název vzdělávacího materiálu
AOPK ČR – Regionální pracoviště Správa CHKO Slavkovský les
FILMADINE Vysoce přilnavý namáčecí přípravek na bázi přírodní molekuly
Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_52_INOVACE_26_PRVOUKA
Ekosystém les Živočichové
Základní škola a mateřská škola Bukovec
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Prysk, okres Česká Lípa, příspěvková organizace Autor: Helena Petrůvová Název: VY_32_INOVACE_20_PRVOUKA_LÉTO.
ŠKODY IMISEMI.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Zákon o ochraně přírody a krajiny č. 114/1992 Sb. a zákon č
1. Hodina Úvod do předmětu
Jabloň domácí. Úvod Jablko je plod jabloně Nejběžnější druhy ovoce Pěstováno ve Střední Evropě Jde o malvici Jablko se v kultuře člověka vyskytuje již.
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec
Právní problematika břehových porostů
BROUCI - ŠKŮDCI.
Koření P. Pechová, 2012.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Transkript prezentace:

Abiotičtí činitelé – krupobití Ochrana lesů a přírodního prostředí Abiotičtí činitelé – krupobití

Škody krupobitím kroupy – ledová zrna (hrách, vejce) nepravidelný tvar ničivý účinek (odpovídající velikosti) při pádu z velkých výšek doprovázeny: bouřkami -el. výboj spolupůsobí při vzniku krup větrem-násobí se účinek

škody přímé - mechanicky Poškozené listy, květy, plody, kůra -silné smolení, klejotoky - oslabení, školky – jako deštěm a lijákem následné škody: hniloby, hmyz, ztráty na přírůstu Obrana: školky – stínění -vertex, rohože, skleníky, fóliovníky porosty: podrostní hospodaření nálet a podsadby chráněny mateřským porostem (mladé stromky rychleji regenerují)

Ochrana lesa a přírodního prostředí Otázky k opakování Charakterizujte škody krupobitím. Uveďte možnosti obrany proti krupobití ve školkách Domácí úloha: Najděte na internetových stránkách Státní rostlinolékařské správy údaje o poškození kroupami.