graf kvadratické funkce

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Advertisements

Rozcvička Urči typ funkce:
Mgr. Vladimír Wasyliw - s využitím práce Mgr. Petra Šímy – SŠS Jihlava
Pojem funkce Lineární funkce Kvadratické funkce
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Rozcvička Urči typ funkce:.
KVADRATICKÁ FUNKCE.
určení vrcholu paraboly sestrojení grafu
Čihák Plzeň 2013, 2014 Funkce 11 Kvadratická funkce 3.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
VY_32_INOVACE_MAT_VA_06 Digitální učební materiál Sada: Matematika Téma: Kvadratické funkce Autor: Mgr. Eva Vaňková Předmět: Matematika Ročník: 2. ročník.
Škola:Gymnázium Václava Hlavatého, Louny, Poděbradova 661, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Inovace výuky Číslo.
Kvadratická funkce Lukáš Zlámal.
2.1.2 Graf kvadratické funkce
Průsečík grafu s osou x a y
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Kvadratická funkce. Co je to funkce Každému prvku x z definičního oboru je přiřazeno právě jedno číslo y z oboru hodnot x je nezávisle proměnná y je závisle.
 y= ax 2 + bx + c  a,b,c jsou koeficienty kvadratické funkce  a  0  ax 2 kvadratický člen  bx lineární člen  c absolutní člen - číslo.
Kvadratické funkce, rovnice a nerovnice
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Kvadratické rovnice 1) Vypočítejte rovnici: 3x 2 – 4x + 1 = – a = 3 b = -4 c = 1 Pokračovat.
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Procvičování vlastnosti kvadratické funkce. Určete vlastnosti funkcí z minulého procvičování.
Funkce lineární kvadratická nepřímá úměrnost exponenciální
vlastnosti lineární funkce
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Racionální lomená funkce.
Pravoúhlá soustava souřadnic
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Čihák Plzeň 2013, 2014 Funkce 10 Kvadratická funkce 2.
Procvičování graf lineární funkce. Narýsujte graf následujících funkcí.
Graf funkce Graf = množina bodů, jejichž souřadnice splňují předpis dané fce. Př.: Leží bod A[-2;7] na grafu fce dané rovnicí y=6x +19 ? Řešení: y=6x.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A16 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníŘíjen.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Goniometrické funkce. Goniometrické funkce Funkce cosinus y = cosα Df < 0⁰ ; 360⁰ > Hf - grafem je cosinusoida = x- ová souřadnice průsečíku.
Goniometrické funkce. Goniometrické funkce Goniometrické funkce jsou funkce, které přiřazují úhlům desetinná čísla. Funkce sinus y = sinα Df < 0⁰ ;
Vektory Mgr. Alena Tichá. x y Narýsujte libovolné dva vektory se souřadnicemi (-2;3)
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
9. Vlastnosti funkcí – rostoucí a klesající funkce - příklady
Průběh funkce 2. M.
6. Graf funkce – kvadratická funkce
Kvadratická funkce – vrchol paraboly
Kvadratická funkce a její graf Mic haela Koubová Gymnázium, Prachatice, Zlatá stezka 137 Literatura: KOČANDRLE, M., BOČEK, L.: Matematika pro gymnázia.
Vrchol paraboly.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Název projektu: Digitalizace výuky oboru Kosmetické služby
VY_32_INOVACE_RONE_08 Rovnice a nerovnice Kvadratická funkce.
Rozcvička Urči typ funkce:
7.6 Doplnění na čtverec Mgr. Petra Toboříková
5. Graf funkce – konstantní, lineární (s abs. hodnotou)
Graf kvadratické funkce
Graf, vlastnosti - výklad
GRAF LINEÁRNÍ LOMENÉ FUNKCE
Pojem kvadratické funkce, její graf
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Matematika Parabola.
KUŽELOSEČKY 4. Parabola Autor: RNDr. Jiří Kocourek.
8. Vlastnosti funkcí – monotónnost funkce
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Matematika Funkce - opakování
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Kvadratická funkce Funkce daná rovnicí , kde . Definiční obor:
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_103.MAT.02 Vrchol paraboly.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Gymnázium, Prachatice, Zlatá stezka 137
Kvadratická funkce Matematika – 9.ročník VY_32_INOVACE_
Transkript prezentace:

graf kvadratické funkce Procvičování graf kvadratické funkce

Narýsujte graf následujících funkcí

Určíme souřadnice vrcholu paraboly: x = 4 y = 2 Určíme orientaci paraboly: a = 1  šablona x2 ramena jdou nahoru Výsledek Pokračovat

Určíme souřadnice vrcholu paraboly: x = -1 y = -2 Určíme orientaci paraboly: a = 2  šablona 2x2 ramena jdou nahoru Výsledek Pokračovat

Určíme souřadnice vrcholu paraboly: x = 3 y = 6 Určíme orientaci paraboly: a = -2  šablona 2x2 ramena jdou dolů Výsledek Pokračovat

Určíme souřadnice vrcholu paraboly: x = 3 y = -2 Určíme orientaci paraboly: a =  šablona x2 ramena jdou nahoru Výsledek Pokračovat

Určíme souřadnice vrcholu paraboly: x = 2 y = 5 Určíme orientaci paraboly: a =  šablona x2 ramena jdou dolů Výsledek Pokračovat

Postup bude jinak stejný: x = 4 y = 2 a = 1  šablona x2 ramena jdou nahoru parabola pro x3;6 Výsledek Grafem je část paraboly Pokračovat

x = 0 y = 2 a = 1  šablona x2 ramena jdou nahoru parabola pro x-2;2 Výsledek Pokračovat

x = 3 y = 2 a = 2  šablona 2x2 ramena jdou nahoru parabola pro x2;4 Výsledek Pokračovat

x = 3 y = 6 a = -2  šablona 2x2 ramena jdou dolů parabola pro x1;4 Výsledek

x = 3 y = 6 a =  šablona x2 ramena jdou dolů parabola pro x(1;5) Pozor na závorky! Pozor na závorky! x = 3 y = 6 a =  šablona x2 ramena jdou dolů parabola pro x(1;5) Výsledek Pokračovat

x = 5 y = -2 a = 1  šablona x2 ramena jdou nahoru parabola pro x3;7) Výsledek Pokračovat

x = 5 y = 5 a = -2  šablona 2x2 ramena jdou dolů parabola pro x(-;6 Výsledek