Racionalizace informačních interakcí v maloobchodní činnosti.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Marketingový mix – Propagace (komunikace)
Advertisements

Management sportovního klubu © Nymburk 2012
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Paměť Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov07 Autor Mgr. et Mgr.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_17.
PSYCHICKÉ JEVY.
PSYCHICKÉ PROCESY A STAVY
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Předmět sociologie Věda společenská a behaviorální
P5 MARKETINGOVÝ INF. SYSTEM A VÝZKUM TRHU MIS - je cesta, jak se firma dovídá o vlivech působící na její okolí, o měnících se požadavcích zákazníků, nových.
KmKII 2 M. Hádková.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Algoritmy a programovací techniky
OSOBNOST.
Kritická analýza různých přístupů k vyučování SH
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
Jak psát texty ke kombinované formě studia Projekt Rozvoj e-learningu v oblasti vzdělávání pedagogů v Moravskoslezském kraji.
(komentovaný přehled)
Teorie výdělku. Každý ví, že již Teorie výdělku učí, že inženýři a vědci NIKDY nemohou vydělat tolik, jako odchodníci, ředitelé prodeje a … marketing.
Konference „Inovace a technologie v rozvoji regionů“ Inovace a marketingový výzkum Duben 2004 / Příspěvek v diskusi / RNDr. Tomáš Raiter / obchodní ředitel,
MARKETING.
EVENT MARKETING, MICE A ŘÍZENÍ JEHO PROCESU v regionální praxi Nic nového pod sluncem Roman Vacho © Generální.
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Paměť je schopnost centrální nervové soustavy uchovávat a používat informace o předchozích zkušenostech je základem všech duševních procesů, vlastností,
TVORBA HODNOTY VNÍMANÁ ZÁKAZNÍKEM
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A12 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníListopad.
III. ročník – ošetřovatelství – prezenční III. ročník – ošetřovatelství. kombinované 259 Vybrané kapitoly z didaktiky 195 Vybrané kapitoly z didaktiky.
Pedagogická diagnostika
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Paměť je schopnost - ukládání - uchovávání - vybavování informace v nervovém systému.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Zavádění procesního řízení systému údržby do závodu 04 ve společnosti Preciosa, a. s. Turnov Eva Zikmundová.
Fáze a modely tlumočení
Nákupní rozhodování.
Exekutivní funkce Literatura:  Moraine Paula. Helping Students Také Control of Everyday Executive Functions.  Učebnice psychologie.
Sociální poznávání (Social Cognition)
Předmět sociologie Určení sociologie: Věda společenská a behaviorální Empirická sociologie Empirická sociologie Sociální jevy a formy vztahů Sociální jevy.
Psychické procesy Jan Tvrdík C4B.
Cvičení se zaměřením na paměť
Public relations Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
Model strategie marketingového mixu
Cvičení se zaměřením na pozornost
Václav Navrátil Sociální média jako nástroj vlastní propagace.
Diagnostika paměti, metody zlepšování paměti Seminář 3 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a.
John von Neumannova koncepce. John von Neumann  Narozen 28. prosince 1903 Budapešť Rakousko-Uhersko  Zemřel 8. února 1957 Spojené státy americké.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Témata kognitivní psychologie
Cogito ergo sum. - Myslím, tedy jsem. René Descartes.
Moderní informační systémy - úvod do teorie, druhy IS v cestovním ruchu.
Téma 13: Finanční plánování
Úskalí korekce sluchové vady u nejmenších dětí XX.celostátní foniatrické dny E.Sedláčkové a 7. česko-slovenský foniatrický kongres Liberec,
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Mentální reprezentace
Vnímání, pamět, myšlení. Vnímání jak, čím, co? senzorické stádium, syntetické stadium (třídění a interpretace) co vnímání ovlivňuje postoje, emoce, očekávání,
Fáze motorického učení fázeÚroveň zvládnutí poh. dovednosti Vnější projevyProcesy v CNSMentální aktivita I. Seznámení Velmi nízkáGeneralizace (souhyby,
Ekonomika malých a středních podniků
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Principy inovace.
Zákazníci, návštěvníci, trhy, segmentace
Témata kognitivní psychologie
Kognitivní rehabilitace
Psychologické působení propagace
Ekonomika malých a středních podniků
Pozornost a paměť, představivost
Induktivní postupy ve výuce matematiky
Teorie výdělku.
Transkript prezentace:

Racionalizace informačních interakcí v maloobchodní činnosti

Předpoklady problému Informační interakcenový fenoménInformační interakce představují nový fenomén v komunikačních dovednostech. Standardní nástroje marketingu vyčerpávajíStandardní nástroje marketingu se pomalu vyčerpávají. Spotřebitelzahlcován různými informacemiSpotřebitel je čím dál více zahlcován různými informacemi. Spotřebitelské vnímání informačních toků kreativní komunikační nástrojeSpotřebitelské vnímání informačních toků patří mezi významné kreativní komunikační nástroje.

Cíl příspěvku posouzení komunikačních interakčních linií propagačních a reklamních činnostíposouzení komunikačních interakčních linií mezi maloobchodníkem a spotřebitelem z hlediska racionalizace přenosu informací v rámci propagačních a reklamních činností na základě porovnání dvou přístupů učení dle: behaviorální teorie kognitivní teorie

Problém behaviorální teoriibehaviorální teorii podstatu tvoří interakce: PODNĚT - REAKCE na základě pozorovatelných vnějších podnětů je informace spotřebitelem vnímána. Podstatné pro marketing je vštěpení a výsledek vnímání Opakování, zobecnění, rozlišení podnětu kognitivní teoriikognitivní teorii podstatu tvoří interakce: PODNĚT - ZNALOST = PŘEMÝŠLENÍ na základě pozorovatelných vnějších podnětů je o informaci přemýšleno Podstatné pro marketing je výroba podnětů, které zdůrazňují roli motivace a mentality spotřebitele Znalost, komparace, názor Vnímání informací spotřebitelem lze členit podle dvou teorií učení:

Diskuse Input Zpracování informací představivost spotřebitele Vnímání a chápání informace  představivost spotřebitele kognitivní myšlení více dokážou zpracovat informace o produktu racionálněji zužitkují informace o vlastnostech produktu analogické myšlení vhodné pro propagaci nového nebo inovovaného produktu behaviorální myšlení potřebují více opakování a dril o vlastnostech produktu informace potřebují setříděné a jednoduše strukturované prosté komparativní myšlení Vhodné pro propagaci současného méně inovovaného produktu

Diskuse SMYSLOVÁ ČÁST smyslové vjemy z vnějších podnětů obrovské množství informací vede k zahlcení mozku jednoduchost informace ČÁST KRÁTKODOBÉ PAMĚTI reálná paměť, dlouho informace nevydrží zachování informací – opakováním a tříděním ČÁST DLOUHODOBÉ PAMĚTI Informace vydrží i měsíce a roky přechod z krátkodobé části – procvičování informací kódování informací v marketingu využívaní symbolů

Výsledky Schéma zpracování informace a její ukládání do struktury paměti: Smyslový vjem → Smyslová paměť Krátkodobá paměť Dlouhodobá paměť → opakování → zakódovánízapomenuto, ztraceno Znovunabytí informace - aktivace budování a údržba trvalého vztahu obchodníka se zákazníkem – klientismus, prosegmentace klientismus, prosegmentace

Závěr 1.prodávající musí vysílat takové informace, které jsou pro dosažení cíle podstatné 2.je nutné poskytovat pouze takové informace, které skutečně přispějí k dosažení marketingových cílů 3.informace je nutné neustále kontrolovat, aby byly pro spotřebitele užitečné 4.pozor na interferenci !!