Krizová komunikace Co je to krize Krize – media a novináři

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitální učební materiál
Advertisements

Předmět úpravy Podmínky pro poskytování sociálních služeb a příspěvku na péči Podmínky pro vydávání oprávnění k poskytování soc.služeb, pro výkon veřejné.
Systém včasného varování pro odhalení symptomů krize stavebního projektu Ing. Michal Vondruška K126.
Přírodní a civilizační rizika
Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Právo na informace o životním prostředí.
Tsunami Josef Matouš.
PhDr. Josef Duplinský, CSc. PhDr. Zuzana Hadj Moussová
Integrovaná střední škola,Slaný
Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana Venclíková. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší.
Toxikologické aspekty chemických havárií Lekce II Prof. RNDr. Jiří Patočka, DrSc.
Koncepce environmentální bezpečnosti
Přírodní katastrofy.
MIMOŘÁDNÉ UDÁLOSTI A MIMOŘÁDNÉ SITUACE
Práce v obchodním oddělení jako motivace a čest Praha, 21. 5
Krizová komunikace a princip kontinuity Přednáška od 12:15 do 13: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla.
PŘÍRODNÍ KATASTROFY.
Plynárenství v evropském kontextu Situace na trhu s plynem ČR Možnosti odběratelů při výběru dodavatele Ing. Vladimír Štěpán, ENA s.r.o. 8. březen 2007.
Předsednictvo RVŠ 17. ledna 2013 JUDr. Lenka Valová.
Kotler-Armstrong: Marketing. Grada 2004, s.783
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_OSVZ_ON Anotace: Seznámit s různými druhy živelných pohrom.
 Plán pro mimořádné události: Katastrofy ( požár, povodně, zemětřesení,.. ) Vliv člověka ( teroristický útok, úmyslné poškození,.. ) Vnější jevy ( výpadek.
Umění efektivní komunikace: "Být znamená být vnímán." Česká televize & Centrum andragogiky Martin Krafl Praha
ZÁKON č.17/1992 Sb. o životním prostředí Životním prostředím je vše, co vytváří přirozené podmínky existence organismů včetně člověka a je předpokladem.
Vyřazování DM Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Člověk a příroda Šárka Košťálová 8.B.
Havárie…. Pohroma ? Katastrofa…..!
Praktická maturita Dana Vaníková, 4.B SDH Chlum DV.
Možnost vzniku technologických havárií v důsledku přírodních katastrof P. Dobeš ) P. Danihelka, J. Řeháček, P. Poledňák ,
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
Občanská společnost a občanský sektor PhDr. Jaroslava Šťastná, Ph.D.
Komunikace s rodiči.
1 Manager nebo leader? -Management je pozice -Leadership je volba (rozhodnutí) -Potřebujeme management i leadership -Management a leadership je všude kolem.
Poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím Krajský úřad Zlínského kraje Odbor právní a Krajský živnostenský.
374 – Poradenské centrum pro Rating MSP Hospodářská komora hlavního města Prahy Svoboda Jiří, , ESF – JPD.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,příspěvková organizace Autor: Ing. Vlasta Švachová Datum: Název: I Právní.
Koncepce environmentální bezpečnosti a snižování rizika katastrof
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
ÚVOD DO POJIŠŤOVNICTVÍ Akademický rok 2006/2007. Přírodní či společensko ekonomické jevy a procesy jsou spojeny s nejednoznačností výsledků JISTOTA =
Globální problémy světa – ekologické katastrofy
Zápočtová práce ze SMV Základní okruhy pro zápočtovou práci ze SMV, 3.ročník bakalářského studijního oboru marketingová komunikace – zima 2014 Garant předmětu.
Právní procesy.
Sociologická imaginace.Praha: SLON, 2002; kapitola Příslib, str
Sociálně patologické jevy
Listina základních práv a svobod VY_INOVACE_32_OBN_913 Autor: Mgr. Marcela Šudichová Vytvořeno: listopad 2012 Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední.
Říční povodně Tsunami Atmosférické katastrofy
Hydrosféra základní složka života
Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1156Ročník:4. Vzdělávací obor: Ekonomika Tematický okruh: Hospodářský výsledek, daň z příjmu a účetní závěrka Téma:
Manager nebo leader? Management je pozice
Základy sociální politiky PVZASP Jaro 2006 Katedra veřejné ekonomie Mirka Wildmannová 5. patro, místnost 523 Konzultační hodiny: úterý.
Mimořádné události. OBSAH: Právní základ Vymezení základních pojmů Příčiny, následky pohrom /MU, (dominoefekt) Typy pohrom / MU Analýza rizika (identifikace.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_17_02_mimořádné situace 1 Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
ZÁŠKOLÁCTVÍ.  Záškoláctví je jedním ze závažných problémů, které musí školství řešit.
Globální problémy – úvod. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
KONCEPCE ENVIRONMENTÁLNÍ BEZPEČNOSTI Základní dokumenty Bezpečnostní strategie NATO Mezinárodní strategie pro snižování rizika katastrof OSN.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_08.
OCHRANA ČLOVĚKA ZA MIMOŘÁDNÝCH UDÁLOSTÍ I MIMOŘÁDNÁ UDÁLOST DRUHY MIMOŘÁDNÝCH UDÁLOSTÍ VŠEOBECNÉ ZÁSADY CHOVÁNÍ LINKY TÍSŇOVÉHO VOLÁNÍ.
Specifika účtování ve vybraném zemědělském podniku Autor bakalářské práce: David Limberk Vedoucí bakalářské práce: Ing. Kristina Kabourková Oponent bakalářské.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Ing. Veronika Dostálková MBA
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Struktura a vypořádání hospodářského výsledku v dané obchodní korporaci.
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Domácí násilí a pomoc jeho obětem
Krizová komunikace a princip kontinuity
Taktické a bezpečnostní zásady pro umísťování MPT na místě zásahu
Ekologické globální problémy
Sociální šetření versus etický kodex sociálního pracovníka
Povinnosti průvodce CR při vzniku mimořádných situací
Obchodní právo Základní informace.
Přehled živelních pohrom
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Transkript prezentace:

Krizová komunikace Co je to krize Krize – media a novináři Zásady krizové komunikace Vývoj po krizi

Co je to krize? Krize je mimořádný stav, který ohrožuje obchodní výsledky, serióznost, případně existenci společnosti či osoby.

Jak vzniká krize ? Krize může být vyvolána jednáním společnosti či osoby, konkurencí, okolními vlivy.

Hlavní vlastnost krize Krize v řadě případů není to, co se ve skutečnosti stalo, či děje, ale soubor nepřesných či úmyslně falešných informací

Příklady krize Havárie v důsledku lidské chyby: dopravní nehody, požáry, výbuchy. Příklad: Nehoda u Nažidel, Sředočeská plynárenská. Havárie a přírodní katastrofy v důsledku vyšší moci:povodně, zemětřesení, hurikán, tsunami. Př: Pražské Metro, Catrina, Indický oceán 2004. Ekonomická nestabilita - neprůhledné hospodaření, dluhy. Příklad: CK Fischer, IPB banka. Nezákonné jednání – korupce, klientelismus, porušování zákonů, kriminální jednání. Příklad: Gross, Doležel, mrtví sponzoři ODS – Bácz, Sinha. Zásadní změny ve vývoji společnosti. Př:Pivovary Radegast, Plzeň – viz. uzavírání pivovarů. Produktový problém:nebezpečné výrobky, zdravotní ohrožení. Př: Penam. Útok konkurence (Mediaprint Kapa versus PNS)

Chyby aktérů Nepřipravenost Uzavřenost Arogance Odmítání komunikace Zamlžování, zapírání, lhaní Neznalost skutečného stavu vývoje událostí Neznalost či nerespektování pracovního rytmu médií

Krize - média a novináři Snaha vytěžit maximum Vytrvalost Překotnost a nepřesnost Hlad po nových informacích Osobní zainteresovanost, ztráta soudnosti Hledání a označení viníků Informace o vyřešení či trestech

Zásady komunikace v krizi rozdělení rolí zaměstnanců, sběr informací, definice mluvčích identifikace novinářů nenutit k písemným odpovědím pořízení vlastního záznam z jednání nenutit novinářům vlastní názor přesvědčivé a otevřené jednání nežádat o autorizaci nepoužívat nevhodné výrazy poskytovat pravdivé informace pamatovat, že diskuse se zástupci médií je vždy nebezpečná Společnost se musí chovat otevřeně, dát najevo, že chce problém řešit a že nic nezapírá

Vývoj po krizi Počítat s tím, že novináři mohou krizi znovu otevřít – výročí, nové události, výroční zpráva Opatření – informace o vývoji, předcházení zájmu