Publicistický styl Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády 777 399 01 Milevsko www.issou-milevsko.cz.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Advertisements

Sociální sítě Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Základní právní pojmy (2)
Slogan Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády 777
Shoda přísudku s podmětem
Absolutní majetková práva
Obchodní korporace Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Správní právo Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Publicistický styl a jeho charakteristika
Zvláštnosti a nepravidelnosti ve větné stavbě
Lifestylové časopisy Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Laswellův komunikační model
Masová komunikace Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Národnostní menšiny v médiích
Podstatná jména Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Slovesa Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Prostě sdělovací styl Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Charakteristika češtiny
Zpravodajství a tvorba zprávy Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Název, který upoutá Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Reklamní text Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Administrativní styl Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Dědické právo Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
PUBLICISTICKÝ STYL PaedDr
Historie České televize
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Ústavní právo Moc zákonodárná Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Rozbor neuměleckého textu
Adstock - měřítko účinku reklamní kampaně Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Jazykověda a její disciplíny
Název DUM Střední odborná škola a střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Asociace televizních organizací Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tvoření slov - pravopis
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Chemie jako věda Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Powerpoint Templates Page 1 Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastČeský jazyk a literatura.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Funkční stylistika Projekt „EU peníze středním školám“
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Práce novináře Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Brief Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Styl publicistický Marcela Jurková.
Mediaplan Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Typy zpravodajství Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Veřejnoprávní a soukromá média Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Copywriting Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Občanské soudní řízení
Měření sledovanosti Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
Event management Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Žurnalistika Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
PUBLICISTIKA Mgr. Michal Oblouk
Publicistické žánry Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Vypravování Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Co je to komunikace Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Jazykovědné pojmy M - Z Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Jazykové pojmy A - G Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Reklamní agentura Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Vysílací časy médiích Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
TV Share Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Mediazastupitelství Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Zdeněk Dorazil, Veronika Fojtů, Nela Schmidtová, Tereza Pospíšilová
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Název: Publicistický styl Autor: Mgr.Andrea Jílková
1.
Transkript prezentace:

Publicistický styl Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko

Název projektuCHCEME BÝT LEPŠÍ Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Označení DUMVY_32_INOVACE_01_A_13_CJL Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko AutorMgr. Markéta Hadáčková PředmětČeský jazyk a literatura Tematický okruhStylistika TémaPublicistický styl Ročník4. ročník Datum tvorby AnotacePrezentace může být zařazena do výuky jako podpůrný materiál k výkladu nebo jako pomůcka sloužící k upevnění učiva. Metodický pokyn1. výklad, 2. problémové vyučování, 3. soutěž – viz. dále

Metodické pokyny: Prezentace může být použita různými způsoby: 1. jako podpůrný materiál k výkladu učitele 2. jako základ problémového vyučování - žák využívá vědomosti nabyté v minulosti, popř. při práci využívá učebnici (nácvik vyhledávání informací) 3. jako soutěžní otázky pro žáky Práce s prezentací: po použití mezerníku přílet správné odpovědi 8. – 11. snímek: hypertextové odkazy - přílet po použití mezerníku Inovativnost materiálu spočívá v samostatném zamyšlení žáků nad danými otázkami, interaktivnost probíhá využitím ICT.

P UBLICISTICKÝ STYL

J AKÁ FUNKCE JE DOMINANTNÍ V PUBLICISTICKÉM STYLU ? Formativní funkce

C O PATŘÍ DO MLUVENÉ PUBLICISTIKY ? Televize Rozhlas (Mašková, 2005, s )

C O PATŘÍ DO PSANÉ PUBLICISTIKY ? Periodický tisk Internetové psané zpravodajství Teletext televize (Mašková, 2005, s )

J AKÉ JSOU NEJROZŠÍŘENĚJŠÍ ČESKÉ NOVINY ? Mladá fronta DNES Lidové noviny Právo MLADÁ FRONTA DNES

U VEĎ NÁZVY SOUČASNÝCH ČESKÝCH ČASOPISŮ : Reflex Instinkt Respekt Týden Květy REXLEX

C O JE ZÁHLAVÍ ? Nejvyšší místo na stránce, kam se velkým a výrazným písmem píše název periodika ZÁHLAVÍ (Mašková, 2005, s )

C O JE TIRÁŽ ? Název pro technické a vydavatelské údaje, umístěné na poslední stránce TIRÁŽ (Mašková, 2005, s )

C O ZNAMENÁ V PUBLICISTICE SYSTÉM „ OBRÁCENÉ PYRAMIDY “? Na začátku článku je řečeno to nejpodstatnější, ostatní sdělení už mají víceméně doplňující charakter Grafické uspořádání – velký nadpis, menší…. (Mašková, 2005, s )

U VEĎ VLASTNOSTI PUBLICISTICKÉHO STYLU : Připravenost Promyšlenost Výstižnost Oficiálnost Aktuálnost Objektivita Prestižnost (Mašková, 2005, s )

C O JSOU AUTOMATIZOVANÉ VÝRAZY ? Výrazy typické pro publicistiku V dané situaci jsou očekávané, obvyklé, konvenční Např. kladný ohlas, hrát důležitou roli, korunovat úspěchem, v návaznosti na….. (Mašková, 2005, s )

C O JSOU AKTUALIZOVANÉ VÝRAZY ? Výrazy, které jsou záměrně užity v nové situaci Jejich neočekávanost, neotřelost a originalita je prostředkem ozvláštnění Např. lesy žalují, mrtví mají slovo, sníh nazouvá řetězy… (Mašková, 2005, s )

J AK SE ŽÁNROVÉ ROZDĚLUJÍ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU ? Zpravodajské útvary Analytické útvary Beletristické útvary (Mašková, 2005, s )

V YJMENUJ ZPRAVODAJSKÉ ÚTVARY : Zpráva Oznámení Článek Interview (Mašková, 2005, s )

V YJMENUJ ANALYTICKÉ ÚTVARY : Editorial Glosa Komentář Recenze (Mašková, 2005, s )

V YJMENUJ BELETRISTICKÉ ÚTVARY : Črta Reportáž Sloupek Fejeton (Mašková, 2005, s )

Z DROJE MUŽÍKOVÁ, Olga a kol. Odmaturuj z českého jazyka. Brno: Didaktis, 2007, ISBN MAŠKOVÁ, Drahuše. Český jazyk - přehled středoškolského učiva. Třebíč: Petra Velanová, 2005, ISBN