OUTDOOROVÉ AKTIVITY.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Řízení motorových vozidel
Advertisements

KOMISE RADY HMP PRO CYKLISTICKOU DOPRAVU 35. jednání Rady HMP dne Koncepce rozvoje cyklistické dopravy a rekreační.
Shrnutí výhod při použití plukotraku 1.
Ing. Jaroslav Martinek Central MeetBike Expert Seminar 3. LEGISLATIVA.
Regenerace sídliště Hromůvka
Návrh parkování Návrh zastávek MHD.
Rozdíly v pravidlech silničního provozu
Představení města v urbánním rozměru Mgr. Jan Mareš, primátor
Zklidňování dopravy příklady dobré praxe
Ing. Luboš Kala Central MeetBike Expert Seminar
Tisková konference Velikonoce 2010, jarní motoristická sezona plk. Ing
Prázdninový provoz Ing. Martin Farář
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
Ochrana letišť Zákon 49/1997 o civilním letectví Pro výkon státní správy ve věcech civilního letectví je zřízen Úřad pro civilní letectví se sídlem v Praze.
Ochrana před úrazem elektrickým proudem
Ochrana před úrazem elektrickým proudem
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Víceúčelové pruhy (Advisory cycle lane)
Akční plán ke Strategickému plánu rozvoje města do roku 2020.
MÍSTNÍ KOMUNIKACE FUNKČNÍ SKUPINY D
NK 1 – Konstrukce – část 2A Přednášky: Doc. Ing. Karel Lorenz, CSc.,
Zklidňování komunikací v městské části Praha 18 - Letňany
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Marcela Kanisová, NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_Dopravní výchova TÉMA:
Pozemní komunikace Zákon 13/1997Sb. o pozemních komunikacích (silniční z.), Vyhláška 104/1997 Sb. Zákon upravuje kategorizaci pozemních komunikací, jejich.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Dopravní a liniové stavby
Směrový a výškový návrh trasy komunikace
ZÁKON O POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH
09.1 Chodec v silničním provozu
D O P R A V A.
NAVRHOVÁNÍ STAVEB PRO SAMOSTATNÝ A BEZPEČNÝ POHYB NEVIDOMÝCH A SLABOZRAKÝCH OSOB Doporučený standard technický (ČKAIT) z r Nezajištěný prostor –
Dopravní a liniové stavby
Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace
ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ
Dopravní a liniové stavby Bezpečnostní zařízení
Moderní cyklistická doprava
ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ
Pozemní komunikace v intravilánu ČSN „Projektování místních komunikací“, 2006 Změna Z1 – 2010 – Přechody a místa pro přecházení, rozhledové.
NBU2 LS2015 / BYDLENÍ Petr LÉDL KATEDRA ARCHITEKTURY BYTOVÝ DŮM
Dětské dopravní hřiště Liberec
Dětské dopravní hřiště Liberec
Úvod do pozemních komunikací
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní inženýrství I. - pozemní komunikace (místní a účelové)
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Doprava v klidu – parkování vozidel Podklad ke cvičení Převzato a upraveno dle Zákonů.
Páteřní trasy v Ústeckém kraji - propojování a diferenciace nabídek Ústí nad Labem.
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
D O P R A V A. DOPRAVNÍ SYSTÉMY MIMO MĚSTA meziměstská a mezinárodní dopravní spojení,... UVNITŘ MĚST (městský dopravní systém) – v zastavěném i nezastavěném.
ZÁKLADNÍ POJMY II. Obec -zastavěné území -počátek a konec je na pozemní komunikaci označen příslušnými dopravními značkami -na účelových komunikacích.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní cesta Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy Ing. František Lachnit,
Financování bezbariérových úprav chodníků a cyklistických stezek Seminář SMO ČR, SFDI a ČKAIT Praha, 9. září 2014 Ing. Karel Havlíček.
Cyklistická infrastruktura a její specifické aspekty ING. JAROSLAV MARTINEK CENTRUM DOPRAVNÍHO VÝZKUMU.
Ochrana před úrazem elektrickým proudem
Návrh koridorů cyklistické dopravy na území ITI Olomoucké aglomerace
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Bezpečnost dopravy a cyklostezky v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
Navrhování tunelových staveb
Dotační programy sfdi.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Plochy a pozemky veřejných prostranství
Ing. Roman Vodný, Ph.D. ředitel odboru územního plánování MMR
Opatření ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu v kraji
PODPORA BEZPEČNÉ A EKOLOGICKÉ DOPRAVY
„Sportovní areál U Cementárny“ - II. etapa
Poskytování příspěvků na bezbariérové pěší trasy z rozpočtu
Název školy: ZŠ a MŠ Unkovice, příspěvková organizace
Dopravní značení Podklad ke cvičení
Dotační program pro rok 2019
Dětské dopravní hřiště Liberec
BEZPEČNOST NA KŘÍDLECH TECHNIKY
Dopravní nehodovost v Pardubickém kraji 2018
Transkript prezentace:

OUTDOOROVÉ AKTIVITY

Cyklotrasy In-line trasy Venkovní posilovny Hřiště Horolezecké stěny Lanová centra a lanové parky Bobové dráhy…

TYPY CYKLISTICKÝCH TRAS 1) Samostatná cyklistická stezka  Samostatná stezka pro cyklisty. Šířka cyklistického pásu pro obousměrný provoz je 300cm. Zvýšení bezpečnosti provozu je barevné odlišení (červenou barvou).  2) Nedělená stezka pro pěší a cyklisty   Společná stezka pro chodce a cyklisty, obousměrná, nedělená. Nejmenší šířka stezky je doporučována 300cm. Tato šířka zajistí v případě setkání 1 cyklisty a 2 pěších v jediném profilu nezbytný prostor 100cm pro cyklistu, 2x75cm pro pěší a zbývajících 50cm lze pokládat za bezpečnostní odstup cyklisty a pěších.  3) Dělená stezka pro pěší a cyklisty  Společná stezka pro chodce a cyklisty, obousměrná, dělená vodorovným dopravním značením. Minimální šířka stezky je 400cm, přičemž je navrhováno dělení 200cm + 200cm. V případě, že je navrhována cyklistická trasa jako dvě jednostranné stezky vyznačené na chodnících po obou stranách komunikace, je doporučena jako minimální šířka cyklistického pruhu 100cm.  4) Cyklistická trasa na dopravně zklidněné komunikaci (pěší zóna, obytná ulice a jiné) Cyklista využívá spolu s ostatními účastníky provozu dopravní prostor, v němž je povolena jízda pouze rychlostí do 20km/hod.  5) Cyklistické pruhy na vozovce Jednosměrný cyklistický pruh na vozovce nebo podél vozovky. Doporučená šířka pruhu vyznačeného na vozovce je 150cm (+25cm vodící proužek)  6) Cyklistická trasa na polní a lesní cestě Pro cyklistický provoz jsou využívány málo frekventované účelové komunikace jejichž šířka bývá obvykle v rozpětí 2,5-5m  7) Cyklistická trasa vedená společně s motorovou dopravou na obslužné komunikaci  Pro cyklistický provoz je využívaná komunikace s malou intenzitou dopravy(Cyklistická trasa vedena po silnici II. nebo III. třídy nebo po místní obslužné nebo sběrné komunikaci. 

ZÁKLADNÍ PARAMETRY - šířka jízdního kola (K)................. 60cm - nutný pohybový prostor (P).......... 2x20cm - bezpečnostní prostor (B).............. 2x25cm - podjezdná výška (V)..................... 250cm - cyklistický pruh :  šířka 1,50 metrů (na obousměrném pásu v přidruženém DP) šířka 1,25 metrů (na jednosměrném pásu v přidruženém DP) šířka 1,00 metr (při oddělení dělícím pásem) - společná stezka pro chodce a cyklisty, podélně dělená : celková šířka 3,5 metrů (1,5 m pro chodce, 2 m pro cyklisty) - společná stezka pro chodce a cyklisty, podélně nedělená : celková šířka 3,0 metrů - samostatná cyklistická stezka celková šířka 2,5 metrů  

In-line trasy Bruslař je v podstatě chápán jako chodec, přitom výstavba in-line stezek se řídí normami pro cyklostezky. Dosud se v českém prostředí nevyskytují jasně dané parametry, které by in-line stezku charakterizovaly. Jejich definice a výstavba je tedy shodná s pojmem cyklostezka. Veškeré stezky pro bruslaře jsou tedy cyklostezkami, jejichž výstavba je v zákoně zohledněna. Proto se při realizaci projektů na nové stezky vychází z parametrů cyklostezek.

Venkovní posilovny (fitness hřiště) Venkovní fitness hřiště pro seniory, dospělé a mládež Vybavení hřiště tvoří různé druhy cvičebního nářadí – jsou zde „stroje“ určené k protažení, k posilování s vlastní vahou i pro zlepšení motoriky. Kvalitu a bezpečnost venkovních posilovacích strojů hlídají i normy, jejichž požadavky musí tyto stroje splňovat. Venkovní posilovací stroje jsou posuzovány dle normy ČSN EN 957 a ČSN EN 1176 jako Stacionární tréninková zařízení. Již při výrobě je tedy nutné s touto normou pracovat a vyvinout takové výrobky, které zaručí bezpečnost budoucích cvičenců. Norma na vymezený prostor neexistuje. Firmy: Colmex, Vita, Onyx wood,

Umělé horolezecké stěny Stavby lezeckých a boulder stěn určených jak pro vnitřní, tak pro venkovní užití musí odpovídat ČSN EN 12572-1, ČSN EN 12572-2,  ČSN EN 12572-3 (statický výpočet, kontroly, návod k použití..) Lezecké stěny pro dětská hřiště jsou stěny bez jištění, tj. do výšky, která nevyžaduje jištění, pouze měkčené dopadové plochy.

Lanová centra Lanové centrum je systém lanových překážek nacházející se v různé výšce nad zemí, často doplněny o iniciativní zónu a trenažér. Lanové překážky jsou instalovány přímo na dřevěných sloupech ukotvených do betonových patek v zemi. Lanové centrum může být tvořeno systémem nízkých lanových překážek, systémem vysokých lanových překážek, nebo jejich kombinací. Při zdolávání nízkých lanových překážek se člověk pohybuje ve výšce do 1 m nad zemí. Vysoké lanové překážky se nacházejí ve výškách od 5 m až do 14 m nad zemí. Provozovatel má povinnost provádět pravidelnou roční revizi vyplývající z norem ČSN EN 15567-1:2012 a ČSN EN 15567-2:2008

lanové parky Výhodou lanových parků je jejich umístění přímo v korunách stromů, kde se dostává lezec do zcela jedinečného přírodního prostředí. Překážky jsou instalovány na kmeny vhodných stromů. Kotvení je provedeno pomocí ocelových lan s ochrannými dřevěnými podložkami. Lanový park může obsahovat nízké lanové překážky ve výšce do 1 m nad zemí, vysoké lanové překážky od 5 m až do 14 m nad zemí, nebo jejich kombinaci. Do systému lanového parku je zapojen i trenažér pro nácvik daného typu jištění. Provozovatel má povinnost provádět pravidelnou roční revizi vyplývající z norem ČSN EN 15567-1:2012 a ČSN EN 15567-2:2008

Děkuji za pozornost