(specifické prostředí ve škole)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
pro společnost Chodura
Advertisements

JAK PREZENTOVAT PREZENTACI
Jak na to, aniž bychom se zničili
1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Spektra zatížení Milan Růžička 1 Dynamická pevnost a životnost
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Vzdělávání zaměstnanců Střediska sociálních služeb městské části Praha 9 je finančně podpořeno z Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu.
Řízení vztahu s klientem – rámec EDICT. Fáze Vstup. Pavla Kotyzová
Proč je důležité studovat Principy
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Tomáš Doseděl, Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ předpověď počasí na 13. května 2014.
Vytváření prezentace v PowerPointu
Lidská komunikace.
Umění prezentace.
PSYCHICKÉ PROCESY A STAVY
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. Předpověď počasí na
předpověď počasí na 14. května 2009 OBLAČNOST 6.00.
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink Cíl: V době vymezené na seminář zopakovat a prohloubit znalosti a dovednosti účastníků v oblasti.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
HUMANISTICKÁ PSYCHOLOGIE
Zásady dobré komunikace
Empatie. Vcítění je složitý vnitřní proces skládající se z následujících složek:  Jsem připraven/a vžít se do situace svého protějšku. (Jak se ti v této.
Vybrané techniky a metody sociální práce
Malý exkurz do psychologie komunikace v souvislosti s externí komunikací Junáka Junák - svaz skautů a skautek ČR.
Obsah: Proč 8. návyk Rámcové objasnění 8. návyku
1 Zkušenosti s výukou dovedností z předmětů ELCP a IBT Simona Trávníčková
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
Hodnocení ústní prezentace Mgr. Petra Janečková šk. r. 2007/2008
Jak vzniká zpráva Podpora využití ICT ve výuce průřezových témat na základních školách (CZ.1.07/1.1.00/ )
Proces komunikace VYSÍLAČPŘIJÍMAČ Předávat myšlenky Porozumět informaci PŘENOS ZakódovatDekódovat Poruchy.
Prezentační dovednosti
 1. Autor zprávy : Původcem zprávy a tím, kdo ji předává druhým, jste vy sami. Způsob, jakým ji předáváte dál, může být ovlivněn například :  Postoj.
VYTVÁŘENÍ HOJNOSTI ( z knihy Sanaya Roman, Duane Packer TVOŘENÍ PENĚZ)
KOMUNIKACE OLGA BÜRGEROVÁ. CÍLE:  VÝZNAM PRVNÍHO DOJMU  UMĚT NAVÁZAT KONTAKT.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
(komentovaný přehled)
Komunikace a informace „Schopnost prezentace, představí sebe a oddíl“ Zásady kvalitní prezentace Jan-Iáček-Konečný , Vídeň.
Komunikace ve styku s veřejností , v řízení a vedení lidí
PSYCHICKÁ ZÁTĚŽ PŘEHLED REAKCÍ. ŠKÁLY PRO POSUZOVÁNÍ ZPŮSOB: 0 = NENÍ TO MŮJ ZPŮSOB REAGOVÁNÍ 1 = OBČAS TAK REAGUJI 2 = ČASTO REAGUJI TÍMTO ZPŮSOBEM 3.
Řízený rozhovor, přesvědčování Etika a psychologie v řízení Vladimír Ajgl, 2006.
PŘÍPRAVA PREZENTACE Ing. Česlava Lukaštíková SPŠ Karviná.
ZÁSADY PREZENTACE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je MGR. MILOŠ NYGRÝN.
Účinná prezentace doc. PhDr. Růžena Lukášová, CSc.
Komunikace s rodiči.
1 Manager nebo leader? -Management je pozice -Leadership je volba (rozhodnutí) -Potřebujeme management i leadership -Management a leadership je všude kolem.
Komunikace. Komunikace Komunikace je přenos nejrůznějších informačních obsahů v rámci komunikačních systémů Komunikace je přenos nejrůznějších informačních.
Komunikace a prezentace KOPRD
Význam Základ vztahu mezi advokátem a klientem
Prezentační dovednosti Michal Kindl. CÍL ŠKOLENÍ/PREZENTACE Seznámit se základními prezentačními dovednostmi, technikami a postupy používanými při tvorbě.
Radka Havlíčková Umění prezentace Radka Havlíčková
Jak prezentovat Dana Hlaváčková.
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE KAPITOLA 10. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Manager nebo leader? Management je pozice
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
KULTURA OSOBNÍHO PROJEVU Střední škola obchodně technická s. r. o. Mgr. Marta Fojtíková.
PREZENTACE.  Základní principy prezentace  Příprava prezentace  Struktura prezentace  Závěr.
ZÁSADY PREZENTACE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je MGR. MILOŠ NYGRÝN.
Ústní a písemné prezentace
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a
Komunikace. Komunikace – neverbální „řeč těla“ zrakový kontakt mimika gesta pohyby doteky oblečení.
ANOTACE SEZNÁMIT ŽÁKY S ROZVOJEM VŠECH TŘÍ ČÁSTÍ SEBEDŮVĚRY -
Komunikace Opakování (prezentace, asertivita, přesvědčování, manipulace, řeč těla, zpětná vazba, naslouchání, motivace)
19 0btížní lidé Cíle: Identifikovat obtížné lidi jak uvnitř týmu, tak mimo něj Porozumět tomu jak správně jednat s obtížnými lidmi.
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Komunikace.
Práva dítěte Výchova k občanství
Temperament, charakter, motivace
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
Transkript prezentace:

(specifické prostředí ve škole) VYSOKÁ ŠKOLA BÁŇSKÁ TECHNICKÁ UNIVERZITA OSTRAVA -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Umění přesvědčit (specifické prostředí ve škole) Vypracoval: Milan Sivera z 21

Obsah- aneb co se dnes dozvíme na 21 snímcích - Co je vlastně umění přesvědčit? - Co je potřeba pokud chceme někoho přesvědčit ? - „vlastnosti“ mluvčího - Udržení pozornosti - Proces přesvědčování - Předávané myšlenky z 21

Co je vlastně umění přesvědčit?!? Již podle Aristotelovi teorie bylo přesvědčování určitou formou umění . Umění jak přimět lidi, aby udělali něco, co by běžně neudělali, nebo byste je o to museli požádat. z 21

Co je potřeba pokud chceme někoho přesvědčit ?

Člověk, který dokáže uplatnit umění přesvědčit Osobní charakter (vlastnosti mluvčího) Empatie Upřímnost Kvalitní logické myšlení Nadšení, s kterým vstupuje do diskuse Paměť Přesvědčivý bez sebevědomí ? 

Osobní charakter Empatie „Empatie je schopnost identifikovat a pochopit pocity, myšlenky a situaci druhého člověka. Upřímnost Upřímnost je důležitá, pokud chceme pracovat s empatii. Empatie je založena na důvěře. Cokoli, co člověk udělá, buď zvyšuje nebo snižuje důvěru ve vztahu

Osobní charakter Kvalitní logické myšlení – Dedukce: myšlenky se postupně odvozují. Začínáme určitou myšlenkou, navážeme druhou, která vychází z první a docházíme k nějakému závěru Indukce: seskupuje myšlenky dohromady, a potom je shrne určitou ideou Příklad?!?

Osobní charakter Řeč těla (Neverbální komunikace) - Místo promluvy - Používá se k posílení promluvy - Ukazuje či prozrazuje náladu mluvčího - Efektivní zrakový kontakt - Používání hlasu - Přesvědčivý neverbální projev Paměť -jména -zájem potěší (příklad ?)

Osobní charakter Nadšení, s kterým vstupuje do diskuse Postoj k danému problému Řečník může přivést posluchače na svou stranu jen tím, že bude pro tématem sám nadšený, a tak bude působit přesvědčivě. Přesvědčivě budeme působit až tehdy, když komunikační partner pocítí že náš vnitřní postoj – k sobě samým, k naší roli, k tématu i k posluchačům je pozitivní. V případě nejistoty i v jednom bodě bude to na nás poznat. Důležité je plně si stát za tím co říkáme. Na druhou stranu nadšení pro věc nezmůže vše, ale bez něj ničeho nedosáhneme.

Udržení pozornosti Žádná pozornost + žádná komunikace = žádný výsledek

Křivka udržení pozornosti Ideální Typická

Křivka udržení pozornosti Typy rušení: Stálá a okamžitá - Vizuální rušení - Neustálé rozptylování ze strany ostatních - Posluchač nesouhlasí s něčím, co jste řekli (a začne na tím přemýšlet)

Křivka udržení pozornosti Poznat poklesy křiky pozornosti, pokusit se ji znovu získat (např. čím?). Když se nám podaří odhadnout situaci, měli byste zjistit, proč k ní došlo: - Nejsem nudný? - Posluchač nepochopil hlavní téma hodiny? - Příliš profesní slang?

Udržení pozornosti Studenti neustále ztrácejí nit rozhovoru a často potřebují něco znovu vysvětlit. Nechtějí to ale přiznat z mnoha důvodů: - nechtějí vypadat hloupě - rozhodli se, že nemají zájem, a „vypnuli“ - nechtějí být nezdvořilí - mají pocit viny, že byli duchem jinde

Udržení pozornosti Jak pokračovat po přerušení ?

Udržení pozornosti Jak pokračovat po přerušení ? Opakovat, opakovat a opakovat. Lidé mají strach z opakování a papouškování, ale lidé vnímají jen 40% toho co slyší (a to i bez přerušení).

Proces přesvědčování Proces přesvědčování je založen na pěti klíčových faktorech: stanovit ústřední myšlenku logicky uspořádat myšlenky vypracovat vhodný jazykový styl zapamatovat si osnovu myšlenek - prezentovat myšlenky slovně, pomocí neverbální kom. a vizuálních pomůcek

Proces přesvědčování Je dobré položit si 3 základní otázky: Co je mým cílem?- čeho chci dosáhnout, co bych rád uskutečnil S kým mluvím? Proč mluvím s tímto člověk o této věci, co již ví a co potřebuje vědět?Jaký druh nápadu je přesvědčí. Co je nejdůležitější věc kterou chci sdělit? – co bych řekl kdybych měl mluvit pouze několik minut

Předávané myšlenky Uspořádání myšlenek Formulace myšlenek - Paměť = představa + pocity - Příklady - Příběhy - Metafory

Co vše jsme se dnes dozvěděli nového ? Rekapitulace Co vše jsme se dnes dozvěděli nového ?

Děkuji za pozornost Milan Sivera Zdroje: -Internet -Umění přesvědčivé komunikace (James Borg) +tajné zdroje 