(komentovaný přehled)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Problémy spojené se zaváděním CLIL do škol:
Advertisements

Klíčové kompetence Kompetence k učení Kompetence k řešení problémů Kompetence komunikativní Kompetence sociální a personální Kompetence.
Co se mají žáci ve škole naučit ? Doplňující pedagogické studium pro učitele Mgr. K. Starý.
Cíle vzdělávání Význam zvažování a stanovení cílů vzdělávání
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
Koordinační centrum EQF Základní a střední vzdělávání PhDr. Jana Kašparová.
Týmová práce v družstvech v Projektu Já, občan
Nové možnosti v gymnaziálním vzdělávání Martin Mach.
PROJEKT 5.ročník - anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Téma: Rok – měsíce – dny.
Vzdělávání a jeho kategorie
Hodnocení klíčových kompetencí ZŠ Jablunkov 2009/102010/11.
Rozvoj klíčových kompetencí
Gramotnost: definice pojmu
Škola pro udržitelný život 2010
a rámcové vzdělávací programy pro základní vzdělávání
Rozlišení rovinných útvarů a těles - matematika Jaroslava Broumová - ZŠ Školní Nové Město nad Metují, Metodické pokyny pro učitele Předmět:
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Výuka fyziky v ČR vývoj, současnost a perspektivy Jiří Tesař.
RVP A ŠVP V PRÁCI UČITELE T AK ŠEL ČAS KURIKULÁRNÍ REFORMY Dějství první: bouřlivá 90. léta Dějství druhé: Bílá kniha (2001) Dějství třetí:
Klíčové kompetence Komentovaný přehled v IKT pro 2.st. ZŠ Vladimír Klír.
Kompetence žáka – absolventa Ing. Dana Juchelková
PRIMÁRNÍ PREVENCE PRÁVNÍ VĚDOMÍ
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Klíčové kompetence, výchovné a vzdělávací strategie Náměty a zkušenosti, jak pracovat s KK a VVS.
Kritické myšlení - základní vymezení, ukázková lekce
Průřezová témata.
2. přednáška Klíčové kompetence. RVP ZV normativně stanovuje pouze obecný rámec základního vzdělávání a umožňuje školám profi1ovat se pomocí školních.
Kritické myšlení Bc. Helena Selucká Podpora čtenářství – podzim 2010.
Průřezová témata klíčových kompetencí
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
Výchovné a vzdělávací strategie a cíle ve výuce přírodopisu
Jitka Bláhová, Univerzita Hradec Králové
Ing. Eva Bartoňová, náměstkyně ministra, skupina finanční, právní a správy úřadu, MŠMT.
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Poznáváme antickou kulturu „ „Vzdělanost má trpké kořínky, ale sladké plody“ Aristoteles.
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM
UČENÍ EVA JEŘÁBKOVÁ.
Didaktika přírodopisu 2
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM INFORMAČNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Trendy ve fyzikálním vzdělávání na základních školách a na gymnáziu Josef Janás Katedra fyziky PdF MU [ Současné trendy našeho základního a středního školství.
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Structures, tunnels - zeměpis Růžena Dryeová - ZŠ SNP HRADEC KRÁLOVÉ Metodické pokyny pro učitele Předmět: zeměpis Jazyk: AJ Jazyková úroveň: A2 Rok: 2010.
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
Experimentální výuka na I. stupni ZŠ Mgr. Radim Pikner.
Školní kurikulum Rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program.
KOMPETENCE PRO ŽIVOT versus KLÍČOVÉ KOMPETENCE. Kompetence pro život Soubor vědomostí, dovedností a postojů. To co chce zaměstnavatel od zaměstnance (tedy.
Rámcový vzdělávací program (RVP) školní vzdělávací program (ŠVP) Zpracoval: Bc. Hromčík Adam Fakulta sportovních studii.
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání Zásady předškolního vzdělávání Cíle vzdělávání Podmínky vzdělávání Obsah vzdělávání Autoevaluace.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Rvp ZV / na konci základního vzdělávání/ = cíl vzdělávání = vybavit všechny žáky souborem KK, připravit je na další vzdělávání a.
ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Průběh ZV RVP ZV.
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
1. Vyhledej na internetu loga různých firem, zhodnoť je a porovnej
Bc. Helena Selucká Podpora čtenářství – podzim 2011
Teorie a metodika výchovy seminář 1
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Finanční gramotnost Tematický.
Mgr. Helena Hubatková Selucká VIKBB35 Podpora čtenářství – podzim 2013
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_31
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Pedagogika II Mgr. Kateřina Lojdová
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Transkript prezentace:

(komentovaný přehled) Klíčové kompetence (komentovaný přehled) Jakub Kalista

Klíčové kompetence Představují souhrn vědomostí, dovedností, schopností, postojů a hodnot Vychází z hodnot obecně přijímaných ve společnosti a z obecně sdílených představ V pojetí RVP je právě soubor kompetencí klíčovým bodem => snaha vybavit žáky na dosažitelné úrovni a připravit je tak pro další život (studium, zaměstnání)

Klíčové kompetence Osvojování kompetencí je dlouhodobý proces, avšak tvoří důležitý základ pro celoživotní učení žáka Kompetence nejsou izolované => vzájemně se prolínají Jsou chápány jako celkový výsledek procesu vzdělávání

Klíčové kompetence Kompetence k učení Kompetence k řešení problémů Kompetence komunikativní Kompetence sociální a personální Kompetence pracovní Kompetence občanské

Kompetence k učení Zná vhodné způsoby a metody učení Vyhledává a třídí informace Operuje s obecně užívanými termíny a znaky Uvádí věci do souvislostí Samostatně pozoruje a experimentuje, získané výsledky porovnává

Kompetence k řešení problémů Rozpozná a pochopí problém Vyhledá informace vhodné k řešení problému Samostatně řeší problémy Kriticky myslí, činí uvážlivá rozhodnutí, je schopen je obhájit

Kompetence komunikativní Formuluje a vyjadřuje své myšlenky a názory v logickém sledu Naslouchá promluvám druhých lidí Rozumí různým typům textů a záznamů Využívá informační a komunikační prostředky

Kompetence sociální a personální Účinně spolupracuje ve skupině Přispívá k diskusi v malé skupině i k debatě celé třídy Vytváří si pozitivní představu o sobě samém Oceňuje zkušenosti druhých lidí

Kompetence občanské Respektuje přesvědčení druhých lidí Váží si jejich vnitřních hodnot Chápe základní principy na nichž spočívají zákony a normy Rozhoduje se zodpovědně podle dané situace Chápe základní ekologické souvislosti

Kompetence pracovní Používá bezpečně stroje a vybavení Dodržuje vymezená pravidla Využívá získané znalosti a zkušenosti Chápe podstatu, cíl a riziko podnikání Rozvíjí své podnikatelské myšlení

Klíčové kompetence Použitá literatura Kolektiv autorů. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: VÚP, 2004. 113 str. Dostupný z Internetu: www.msmt.cz