7. třídy
Věštění z křišťálové koule Prohlédněte si obrázek, který jste si vybrali a zamyslete se nad tím, co by mohlo být dnešním tématem. Zkuste jednou větou říci podle čeho tak soudíte. Např.: Vylosoval jsem si obrázek tygra, proto se můžu domnívat, že tématem bude: kočkovité šelmy, zvířata v zoo, savci… Své tvrzení zapište do nejmenší věštecké koule
Vytvořte skupiny V každé skupině musí být jiná barva obrázku. V celé skupině se spolužáky porovnejte obrázky a znovu zkuste vyvodit jedno téma pro dnešní hodinu. Proměnilo se téma nějak? Své tvrzení zapište do střední věštecké koule
Práce ve skupinách Nyní se ve skupině domluvte, jak budete pracovat s komiksem. 1. Max. 7 větami shrňte, o čem jste četli. 2. Vytvořte o přečteném kresbu, vysvětlete ostatním, co mohou na obrázku vidět a jak to souvisí s vaší ukázkou. 3. Vytvořte o přečtením tzv. “živou fotografii“ - vyberte si jeden nejdůležitější výjev z ukázky a ten znázorněte ustrnutím v pohybu. 4. Zahrajte kratičkou scénku o přečtené ukázce.
Prezentování Prezentujte svou část komiksu Ostatní skupiny si zapisují: ocenění, otázky, tipy na to, co daná skupina předvádí.
Hodnocení hodiny Nejprve ohodnoťte v dotazníku, jak se vám dnes práce dařila – je to jen pro vás. Rukou naznačte (názorová škála), jak se Vám práce dařila a o své dojmy se můžete podělit s někým, kdo stojí poblíž.