Týden vědy Vliv sociálních interakcí na práci učitele Roman Švaříček.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Čím věda přispívá společnosti Václav Pačes Akademie věd ČR.
Advertisements

Škola, rodina, komunita.
Bakalářská práce FFMU v Brně, Ústav české literatury a knihovnictví
Bořivoj Brdička – Zájem o poznání poznámky pro Kulatý stůl SKAV ovlivněné orientací na vzdělávací technologie 1.Co udělat proto, aby škola byla.
Může být ve škole …demokracie? Týden vědy 2007 Doc. PhDr. Milan Pol, CSc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D. Ústav pedagogických věd FF MU.
Zaměstnávání osob se zdravotním postižením
Ústav pedagogických věd FF MU
REALIZACE PROJEKTU „JADERNÉ PŘEMĚNY VERSUS PROMĚNY NÁS A SVĚTA“ REALIZACE PROJEKTU „JADERNÉ PŘEMĚNY VERSUS PROMĚNY NÁS A SVĚTA“ Vojtěch Žák KDF MFF UK,
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
Aktivity Ústeckého kraje v rámci implementace RIS ÚK.
Spolupráce OS MAS Krajina srdce s vysokými školami i.
Výzkum (pedagogického zhodnocení) volného času
Sociální konstruktivismus
Koncepty veřejného mínění Eliška Jungová, IKSŽ, FSV UK LS 2007/8.
IC Věnovat soustředěnější pozornost hloubce konceptové analýzy probírané situace, „zpomalit“ proces analýzy, více jej opírat o rozbor oborových.
2. Vedení & zodpovědost Národní pracovní skupina Uherskohradišťská charta / cyklokoordinátoři Jaroslav Martinek (Central MeetBike) Tomáš Řeháček (Mobile.
„ Validace dobré praxe 2 “. Harmonogram semináře 10:00 – 10:15 Zahájení 10:15 – 11:00 Validace – výstupy a využití 11:00 – 11:30 Zkušenosti RP s validací.
Využití zprostředkovaného učení ve výuce 1. třídy základní školy
Strategický plán rozvoje školy pro období 2006 – Základní škola praktická a Základní škola speciální, Liberec, Orlí 140/7, příspěvková organizace.
Úskalí začínajícího učitele
NOVÝ KONTRAKT MEZI VĚDOU A SPOLEČNOSTÍ? Tereza Stöckelová Sociologický ústav AV ČR, v.v.i.
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
Všeobecná deklarace lidských práv
Dějepis Mgr. Milan Šimek
Rozdíly v trénování dorostu a žactva. Školení trenérů 3.třídy Hradec Králové
DKV část 31 Design kvantitativního výzkumu 4. část ( ) Jiří Šafr UK FHS Historická sociologie (LS 2010)
Pedagogika & DIDAKTIKA
SOCIÁLNÍ DETERMINACE PSYCHIKY
Sociální role Petr Machala.
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
Sociologická imaginace.Praha: SLON, 2002; kapitola Příslib, str
Alberto Melucci: Challenging Codes SM as prophets SH jako signály upozorňující na hlubokou transformaci v logice komplexní společnosti. Jako prorok SH.
Metodologie 2 Lekce 1 Lenka Slepičková.
Teorie výchovy a řešení výchovných problémů
pokus o obecnou teorii sociálního jednání (T
Faktory ovlivňující rozvoj pedagogických dovedností studentů Jana Stávková.
Potenciální zisky z aplikace workplace learning v rozvoji pracovníků Mgr. Petr Novotný, Ph.D. Ústav pedagogických věd FF MU v Brně A. Nováka Brno.
Profesní etické kodexy
Vendula Slámová Markéta Otáhalová Jitka Wagenknechtová
Praxe ve školní psychologii
Praxe ve školní psychologii Školní psychologie jako aplikovaná psychologická disciplína.
Ředitelé českých škol a jejich životní a profesní dráha
Mentoring v učitelské praxi. koučování supervize mentoring tutoring Co mají společného? Mentoring je způsob poskytování kolegiální podpory (pojem mentor.
Profese učitele z pohledu praxe střední školy (vážně i nevážně) Duben 2008.
Jeden svět na školách: Gruzie Jan Činčera, Jan Skalík, Bohuslav Binka Masarykova univerzita Brno Katedra environmentálních studií Člověk v tísni (CZ, GE)
Téma č. 3.: Moderní obecná pedagogika Doporučená literatura: Ouroda,K. Základy pedagogiky. Brno:IMS, Ouroda,K. Základy pedagogiky. Brno:IMS, 2003.
Projektová výuka. Historie projektové výuky První známky – 17. a 18. století – Itálie a Francie – součást závěrečných zkoušek 18. a 19. století - Killpatrick.
ŠVÝCARSKÝ SYSTÉM VZDĚLÁVÁNÍ A MOŽNÉ INSPIRACE Z NĚJ PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Od tématu k problému – druhy problému - hypotézy Východisko = problém Kvantitativní výzkum – musí mít vždy hypotézu? Kvalitativní výzkum – bez hypotézy?
Chemický experiment. Školní a vědecký experiment Školní experiment: Dříve řešený problém Známý výsledek pro experimentátora Vyvození výsledku na základě.
Seznámení s multimediálními ukázkami na podporu vzdělávání v technických oborech Ing. Jiří Vojtěch, hlavní manažér projektu, vedoucí oddělení pro analýzy.
Teorie výchovy a řešení výchovných problémů
MAGISTERSKÝ STUDIJNÍ PROGRAM: HOSPODÁŘSKÁ POLITIKA A SPRÁVA
Univerzita Jana Amose Komenského Praha
Kariérní řád a motivace k dalšímu vzdělávání učitelů
T-expedice a kurzy NVD Mgr. Pavel Rušar.
Mediální manipulace rozjizdeji-kampan-proti-propagande-a- bludum/r~c1f97c0ea36f11e6a16a fea04/
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Edukátor Profese učitele
Psychologie učení.
Seminář „Psychologie ve školní praxi“
Skryté světy učení na pracovišti
ŠKOLNÍ PEDAGOGIKA ZÁKLADY PEDAGOGIKY DPS002 PS 2017
VIKBA32 Informační vzdělávání
4. základní teoretické přístupy v sociologii
Vybrané kapitoly ze sociologie I.
INTERNÍ AUDIT PROCESU INVESTIC
Metody pedagogiky.
Modernizační teorie Hans-Ulrich Wehler: Modernisierunstheorien und Geschichte. In: H.-U. Wehler: Die Gegenwart und Geschichte. Esseys. München 1995, s.
Transkript prezentace:

Týden vědy Vliv sociálních interakcí na práci učitele Roman Švaříček

Thorndike: asociativní podmiňování

Schéma výzkumu: deskriptivně-korelačně-experimentální cyklus atributy kontext procesprodukt

Dewey ( )  výzkum je systematické bádání prováděné veřejně  cílem pg výzkumu je proměna učitele  výzkum by měl produkovat vědění, které vstupuje do srdce, hlavy a rukou učitele a tím jeho praxi dělá více osvícenou

Dewey: Jak si kočky hrají?

Jackson. Life in Classrooms  Myšlení učitele  Elementární dvojznačnost role učitele  organizace  žáci  Je vyučování racionální záležitostí?  Příprava na výuku x Vyučování

Jackson: Co si kočka myslí?

Lortie. The school teacher. Sociological study  Povolání formuje lidi  Škola formuje učitele  Socializace učitele – sebe-socializace  Izolovanost profese

Lortie: Co dělá kočky kočkami?

Ball. The micro-politics of the school  Neexistence přímé kontroly  Ideologický charakter procesů ve škole  Rozmanité zájmy aktérů ve škole  Mikro-politické vztahy

Ball: Proč se kočky perou?

Vliv sociálních interakcí na práci učitele  Zdroje přesvědčení učitele 1.) vztah se žáky 2.) vztah s kolegy  Práce učitele na své identitě  Sociální a profesní identita

Čas (roky) a více Hlavní problém kázeň ve tříděpředmětsměřování školy Publikum žáci třída skupina učitelů třída skupina učitelů škola Role třídní učitel vedoucí skupiny učitelů třídní učitel vedoucí skupiny učitelů zástupce Sociálně připsaná identita Začátečník (může dělat chyby) Aktivista (pod bedlivým sledováním) Odborník (může radit ) Fáze vývoje učitele Identita začínajícího učitele Identita progresivního učitele Identita experta