Týden vědy Vliv sociálních interakcí na práci učitele Roman Švaříček
Thorndike: asociativní podmiňování
Schéma výzkumu: deskriptivně-korelačně-experimentální cyklus atributy kontext procesprodukt
Dewey ( ) výzkum je systematické bádání prováděné veřejně cílem pg výzkumu je proměna učitele výzkum by měl produkovat vědění, které vstupuje do srdce, hlavy a rukou učitele a tím jeho praxi dělá více osvícenou
Dewey: Jak si kočky hrají?
Jackson. Life in Classrooms Myšlení učitele Elementární dvojznačnost role učitele organizace žáci Je vyučování racionální záležitostí? Příprava na výuku x Vyučování
Jackson: Co si kočka myslí?
Lortie. The school teacher. Sociological study Povolání formuje lidi Škola formuje učitele Socializace učitele – sebe-socializace Izolovanost profese
Lortie: Co dělá kočky kočkami?
Ball. The micro-politics of the school Neexistence přímé kontroly Ideologický charakter procesů ve škole Rozmanité zájmy aktérů ve škole Mikro-politické vztahy
Ball: Proč se kočky perou?
Vliv sociálních interakcí na práci učitele Zdroje přesvědčení učitele 1.) vztah se žáky 2.) vztah s kolegy Práce učitele na své identitě Sociální a profesní identita
Čas (roky) a více Hlavní problém kázeň ve tříděpředmětsměřování školy Publikum žáci třída skupina učitelů třída skupina učitelů škola Role třídní učitel vedoucí skupiny učitelů třídní učitel vedoucí skupiny učitelů zástupce Sociálně připsaná identita Začátečník (může dělat chyby) Aktivista (pod bedlivým sledováním) Odborník (může radit ) Fáze vývoje učitele Identita začínajícího učitele Identita progresivního učitele Identita experta