SOUPIS STAVEBNÍCH PRACÍ, DODÁVEK A SLUŽEB

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SOUPIS STAVEBNÍCH PRACÍ, DODÁVEK A SLUŽEB
Advertisements

Nepředvídatelné práce a jejich úhrada v rámci fondů EU
NEJČASTĚJŠÍ POCHYBENÍ ZADAVATELE při zadávání veřejných zakázek
Veřejné zakázky a OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ZÁKON O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH
Veřejné zakázky a projekty PPP 23. února Martin Vacek advokát PETERKA & PARTNERS v.o.s. Praha, Bratislava.
Aspe - systém pro řízení stavebně investičních projektů
NedRailways Nabídková řízení ve veřejné dopravě České republiky Pohled zahraničního uchazeče.
Úspěšné podání nabídky a obrana při vyloučení zadavatelem
Postupy pro zadávání zakázek při pořizování zboží, služeb či stavebních prací z prostředků finanční podpory OP VK.
Nástroje územního plánování
Mgr. David Mlíčko odbor veřejného investování
Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
EIA – význam procesu s ohledem na navazující řízení Dana Kučová EIA – význam procesu při realizaci záměrů s ohledem na navazující řízení Zpracovala.
Elektronické učebnice Ing. Zdeněk Pavlík. Hlavním cílem tvorby elektronických učebnic je zlepšení podmínek pro výuku technických oborů, včetně zvyšování.
Formy nabídkové ceny Individuální kalkulace
Možnosti kontroly veřejných zakázek Oživení, o. s.
Zadávání veřejných zakázek §§§
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
1. Poskytování informací komunikace mezi uchazečem a zadavatelem Dobrá praxe = Otevřenost 2 kvalita & množství forma a způsob uveřejňování a poskytování.
1. Průkaz energetické náročnosti budov Praha 15. ledna 2009.
1 Moderní učitel CZ.1.07/1.3.00/ Vdělávání v oblasti veřejných zakázek dle postupu uvedeného v Příručce pro příjemce Ing. Jan Weigel, lektor VŘ.
Propojení zákona o integrované prevenci a zákona o hospodaření energií Ing. František Plecháč Státní energetická inspekce.
Smluvní výtahy ve výstavbě Poptávka, nabídka, smlouva o dílo, plnění
Zadávací dokumentace Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Aspe® systém pro řízení stavebně investičních projektů.
Propočet: stanovení orientační ceny stavebního objektu a stavby
Způsob financování sociálních služeb v rámci projektu „Služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ Ing. Pavel Poles Odbor strategického rozvoje kraje.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – Výzva č. 51 Veřejné zakázky v oblasti ICT.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR JUDr. Jana Nedvědická Odbor práva veřejných zakázek a koncesí MMR ČR Zákon o veřejných zakázkách – možnosti společensky.
PROVÁDĚCÍ PŘEDPISY transparentní novela zákona Vlastimil Fidler 1.
KONVERZE DOKUMENTŮ. 2 KONVERZE – LEGISLATIVA Zákon o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů č. 300/2008 Sb. (účinný od 1. července 2009)
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Mgr. Jan Sixta Veřejné zakázky od 1.dubna 2012 zásadní změna k lepšímu?
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Nejčastější chyby při zadávání veřejných zakázek z OPVK
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazné postupy pro.
Pravidla pro zadávání veřejných zakázek pro přímo řízené organizace na MZ ČR Ing. Mgr. Zdeňka Zatloukalová.
NÁKLADY VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK a MOŽNOSTI JEJICH KONTROLY IODA, z.s. ČVUT Fakulta dopravní.
Pokyn NKM k VZMR financovaných z EHP a Norských fondů Česko-norský výzkumný program CZ09 Czech-Norwegian research programme CZ09 Ministerstvo.
SP4 - RD PROVÁDĚCÍ v ARCHICADU ing. arch. Vladimíra Jínová 13 - TEXTOVÁ ČÁST.
Nejčastější chyby v zadávací dokumentaci Podporujeme Vaši budoucnost Seminář pro příjemce ve výzvě č. 89 OP LZZ, Praha – Hotel.
Přednáška č. 9 Hodnocení veřejných zakázek Úvod do veřejných zakázek a věcné hodnocení Ladislav Kavřík
Projekt „Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje Reg.č. CZ.1.07/1.1.00/ Zadávání veřejných zakázek Ing. Jana Nedrdová Ústí nad Labem,
Veřejné zakázky na zpracování územního plánování Porada pro ÚÚP
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Zákon 179/2010 Sb., kterým se mění zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony Změny v oblasti uveřejňování.
Celkové náklady stavby
ZÁKON O ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK č.134/2016 Sb.
Požadavky na položkový rozpočet u zakázky na stavební práce
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
Oblast intervence 3.2 Integrovaného operačního programu
Veřejné zakázky vybrané kapitoly
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
Seminář pro žadatele k 21. výzvě IROP „MUZEA"
Seminář pro žadatele k 29. výzvě IROP „Rozvoj sociálních služeb"
Pořizovatelská praxe Poznámky k pořizování územně plánovací dokumentace: Problematika zastavěnosti pozemku, indexu zastavěnosti Územní studie – konzultace,
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Nejčastější chyby v zadávací dokumentaci
Přednáška č. 10 Hodnocení veřejných zakázek - druhá část
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Stavební zakázka.
Problematické aspekty patient summary optikou právníka
Elektronická komunikace při zadávání veřejných zakázek Mgr. Jakub Váňa
SAR Konference: 10 VIZÍ PRO STAVEBNÍ ROZVOJ PRAHY A ČR
Problematika MHD v městech SR Bojnice 30. září 2010
Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
ZMĚNY BĚHEM VÝSTAVBY SKUPINY
Cena stavebního objektu
Veřejná podpora, veřejné zakázky (příklady z praxe)
Transkript prezentace:

SOUPIS STAVEBNÍCH PRACÍ, DODÁVEK A SLUŽEB Vyhláška Ministerstva pro místní rozvoj č. 230/2012 Sb., účinná od 1.9.2012

PŘÍSLUŠNÁ DOKUMENTACE Obecný odkaz na tento pojem je v § 44 odstavec 4 zákona, kde je uvedeno: Zadávací dokumentace veřejných zakázek na stavební práce musí kromě náležitostí uvedených v odstavci 3 obsahovat příslušnou dokumentaci v rozsahu stanoveném prováděcím právním předpisem zpracovanou do podrobností, které specifikují předmět veřejné zakázky v rozsahu nezbytném pro zpracování nabídky, Vyhláška stanoví v § 1, že příslušnou dokumentací se rozumí dokumentace určující stavbu v technických, ekonomických a architektonických podrobnostech, které jednoznačně vymezují předmět veřejné zakázky……… Podle § 1 odst. 3 vyhlášky platí, že pro všechny stavby je příslušnou dokumentací projektová dokumentace pro provádění stavby.

ZATŘÍDĚNÍ OBJEKTŮ Nová povinnost zadavatele zatřídit stavební objekt dle klasifikace Klasifikace je stanovena – viz. Doporučení MMR JKSO (Jednotná klasifikace stavebních objektů) Dostupné na stránkách MMR, RTS, popřípadě jinde Nelze předvídat důsledky nesplnění této povinnosti www.cenovasoustava.cz www.rts.cz www.mmr.cz

SOUPIS PRACÍ Důraz na jeho úplnost a podrobnost pro následné ocenění, vazba na § 44 odstavec 1 zákona, odpovědnost zadavatele Vyhláška v § 4 zdůrazňuje podrobnost a obsahové vymezení položek tak, aby je bylo možné jednotně ocenit. Pro vyjasnění obsahu je použit pojem „Cenová soustava“ – viz § 11 vyhlášky www.cenovasoustava.cz Cenová soustava je popis technických, kvalitativních a obsahových podmínek jednotlivých položek stavebních prací RTS, ÚRS – cenová soustava – buď volně přístupná a v ZD je odkaz kde, nebo musí být součástí zadávací dokumentace.

SOUPIS PRACÍ Každý stavební objekt, inženýrský objekt a provozní soubor, definovaný příslušnou dokumentací, musí mít vlastní soupis prací. Není zákaz aby jich měl více (řemesla) Ke každému soupisu prací musí být přiložena rekapitulace ve všech úrovních členění soupisu tak, jak byla tato členění použita (např. stavební díly, funkční díly, případně jiné obdobné členění). Rekapitulaci vymezuje zpracovatel soupisu Pokud je stavba popsána ve více soupisech, podklady pro zpracování nabídkové ceny musí obsahovat rekapitulací všech soupisů. Jde o zajištění obsahové jednotnosti nabízených cen.

POLOŽKA STAVEBNÍCH PRACÍ Každá položka v soupisu musí mít následující parametry pořadové číslo položky, číselné zatřídění položky, pokud je možné danou položku zatřídit, s označením cenové soustavy,pokud je použita, popis položky jednoznačně vymezující druh a kvalitu prací, dodávky nebo služby, s případným odkazem na jiné dokumenty, zejména technické a cenové podmínky, měrnou jednotku, množství v měrné jednotce, výkaz výměr k uvedenému množství. Nejsou vymezený důsledky pokud bude některý povinný údaj chybět, ale lze očekávat následně negace zejména u zakázek, kde jsou peníze EU

VÝKAZ VÝMĚR Pozor na záměnu pojmu, jde o výpočet množství Povinně u každé položky (nesmysl, ale platí) - u mnoha nemá význam – přesuny hmot - u množství 1 je rovněž nelogický. Jsou možné odkazy na jiné výpočty Bude stanovisko MMR

VEDLEJŠÍ A OSTATNÍ NÁKLADY Nejzásadnější změna proti stávajícímu stavu Vedlejší náklady jsou spojené s umístěním stavby a jsou v podstatě totožné s bývalými VRN Ostatní náklady jsou náklady na splnění obchodních podmínek (pojištění, bankovní záruky apod.) a dříve nebyly součástí soupisu Musí mít svůj vlastní soupis (musí tedy být i v rekapitulaci soupisů) VZOR Soupisu Podmínky pro jejich ocenění musí stanovit zadavatel v zadávací dokumentaci Jsou součástí Cenové soustavy RTS www.cenovasoustava.cz

ELEKTRONICKÁ PODOBA SOUPISU Elektronická podoba soupisu musí mít otevřený formát, který umožní transfery dat a jejich zpracování různými softwarovými produkty pro sestavení nabídkové ceny a zároveň se jedná o formát volně dostupný (tedy ne PDF nebo specielní program) Standardně EXCEL nebo XML formát. Elektronická podoba soupisu prací musí být pro danou veřejnou zakázku jednotná. Zadavatel v zadávací dokumentaci uvede pokyny týkající se struktury údajů, jejich formátu a metodiky pro jejich zpracování. www.stavebnionline.cz formát xml www.mmr.cz

OSTATNÍ SOUVISEJÍCÍ INFORMACE 1 Uvádění obchodních jmen v soupisu jen výjimečně, ve chvíli, kdy lze objektivně odůvodnit, jinak pořád platí jejich zákaz Zadavatel musí podrobně a přesně popsat způsob zpracování nabídkové ceny v zadávacích podmínkách Zadavatel musí zkontrolovat všechny nabídky v rozsahu soupisů stavebních prací (není jasné co to přesně znamená) vzor výstupu porovnání - Leoš Podmínky, zda může být v soupisu 0,- Kč nebo ne stanoví zadavatel, vyhláška otázku zpracování nabídkové ceny neřeší.

OSTATNÍ SOUVISEJÍCÍ INFORMACE 2 Není jasné právo zadavatele na elektronickou formu položkových rozpočtů Pozor na nově zaváděnou kontrolu hospodárnosti (ROP) Nutnost upřesnit smlouvy se zpracovateli příslušné dokumentace a soupisu – vady v nich a důsledky

OSTATNÍ SOUVISEJÍCÍ INFORMACE 3 Soupis je součástí textové části zadávací dokumentace – jde tedy na profil Pozor na změny soupisu na základě dotazů dodavatelů – nutné prodloužení lhůty pro podání nabídek Kontrola rozpočtů zahrnuje i kontrolu splnění zadavatelem provedených změn. Kontrola nabídek v rozsahu soupisů jen SW řešením, jinak nemožná.