DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Potravní vztahy v ekosystémech
Advertisements

ORGANICKÉ LÁTKY + KYSLÍK
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Digitalizace výuky Vztahy mezi organismy, rozmanitost organismů
OPAKOVÁNÍ 2 Prvouka 3.třída. OPAKOVÁNÍ 2 Prvouka 3.třída.
Život na Zemi.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: Vztahy mezi organismy
Opakování pro 6. ročník s ježkem Čendou
VZTAHY ORGANISMŮ.
KOLOBĚHY LÁTEK V PŘÍRODĚ
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Biochemické děje Předmět: Chemie.
Výživa rostlin Autor: Mgr. Jarmila Kučerová Projekt „EUROgymnázia“
VZTAHY MEZI ORGANISMY.
JAK POZOROVAT EKOSYSTÉM
TOK LÁTEK A ENERGIE EKOSYSTÉMEM
ZÁKLADY EKOLOGIE Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
VZTAHY MEZI ORGANISMY POTRAVNÍ VZTAHY.
ŽIVOT NA ZEMI Přírodopis 6. třída.
Projevy života Život je jeden z nejsložitějších přírodních dějů, které probíhají v organismech. Hlavní projevy života: PŘÍJEM POTRAVY VYLUČOVÁNÍ DÝCHÁNÍ.
FOTOSYNTÉZA – JEDINEČNÝ DĚJ
Životní projevy rostlinné buňky Mgr. Helena Roubalová
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Test určování a zařazování členovců
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Test určování a zařazování hmyzu
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Projevy.
Rostliny - význam a jejich dělení.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis – Biologie rostlin
Podmínky života na Zemi
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR6_10
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACEMateriál seznamuje žáky s některými biologickými vědami a.
PROJEVY ŽIVOTA.
Živá příroda.
LES ŘASY.
Vztahy mezi organismy.
KOLOBĚH LÁTEK A TOK ENERGIE
Potravní pyramida, potravní řetězec
Co jsme již poznali.
Projevy života, třídění organismů
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Tematická oblast: Život na Zemi Téma: Podmínky života na Zemi Předmět: Přírodověda Ročník: 5. Autor: Mgr. Alena Hrušková Datum: Druh výstupu:
Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
 AUTOR: Ing. Tereza Kovalská  NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_Projevy života  ROČNÍK: 6. ročník ZŠ  VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Člověk a příroda  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Přírodopis.
EKOSYSTÉM SPOLEČENSTVO ROSTLINY ŽIVOČICHOVÉ HOUBY MIKROORGANISMY PROSTŘEDÍ SLUNCE VODA VZDUCH PŮDA.
Předmět:chemie Ročník: 3. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o fotosyntéze. Klíčová slova: fotosyntéza,
Uvolňování energie pro život Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu
Chemické složení živých organismů
Projevy života, třídění organismů
3. Autotrofní a heterotrofní organismy
Rostliny.
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA -prezentace
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_112_List
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Ekosystém – potravní řetězec, potravní pyramida
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640,
Získávání energie pro život
VY_32_INOVACE_07_PŘV_DÝCHÁNÍ ROSTLIN
ŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením živé přírody.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
VY_32_INOVACE_08_VÝROBA KYSLÍKU PŘI VÝŽIVĚ ROSTLIN
VY_52_INOVACE_21_ Vlastnosti rostlin
Opakování základních ekologických pojmů Ekologie Opakování základních ekologických pojmů.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Martina Černá Název materiálu: VY_12_INOVACE_OS.6.Cer.24_Zivoni_prostredi_viry_bakterie.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Rostliny - význam a jejich dělení.
Dýchání všechny organismy dýchají stejně (ve dne i v noci)
Název školy Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm
VY-52-INOVACE-67_Vodní ekosystém - učební text
DÝCHÁNÍ, FOTOSYNTÉZA TŘÍDĚNÍ ORGANISMŮ Autor: Zuzana Veselíková
Transkript prezentace:

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA KLECANY okres Praha-východ DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL TÉMA: Život a vztahy - test VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda VZDĚLÁVACÍ OBOR: Přírodopis TEMATICKÝ OKRUH: Obecná biologie a základy ekologie ROČNÍK: 6. DATUM VYTVOŘENÍ: 12.10.2011 AUTOR: Ing. Ivan Rychlý, CSc.

Správně je vždy jen jedna odpověď, pokud není uvedeno jinak. Život a vztahy test z přírodopisu pro 6.ročník Správně je vždy jen jedna odpověď, pokud není uvedeno jinak.

1. Pojmy přiřaď k odpovídajícímu popisu: vylučování zbavování se odpadních látek dráždivost nevratné změny ve stavbě těla rozmnožování reakce na podněty růst a vývin vznik nových jedinců

2. Napiš alespoň 2 další projevy života, které nebyly uvedeny v předchozím úkolu. pohyb, dědičnost, přijímání potravy, dýchání …………………………………………..………

3. Která skupina organismů si zajišťuje živiny pro svůj život prostřednictvím fotosyntézy? (zakroužkuj) rostliny houby rostliny živočichové

4. Organismy dýchají, protože tak získávají: a) pocit z dobře vykonané práce c) živiny z půdy b) energii z organických látek d) teplo ze sklepa b) energii z organických látek

5. Které z následujících látek jsou nezbytné, aby mohla probíhat fotosyntéza? (zakroužkuj 2) oxid uhličitý živiny oxid uhličitý cukry voda půda kyslík voda

6. Doplň pojmy: Při fotosyntéze vznikají 2 látky. Odpadní látkou je ……………….., který je vypouštěn do vzduchu. Druhou látkou je ………… - základní živina. kyslík cukr

7. Minerální látky získávají rostliny: a) z půdy, rozpuštěné ve vodě a) z půdy, rozpuštěné ve vodě c) fotosyntézou b) ze vzduchu d) dýcháním

8. Následující látky rozděl na ústrojné (organické) a neústrojné (anorganické): oxid uhličitý, minerály, bílkoviny, cukry, kyslík, tuky Organické látky: ……………………………………….. Anorganické látky: …………………………………… cukry, tuky, bílkoviny oxid uhličitý, kyslík, minerály

9. Přiřaď organismy k pojmům: konzumenti zelené rostliny a sinice producenti houby a bakterie rozkladači živočichové

10. Seřaď skupiny organismů podle četnosti (množství) v přírodě od nejméně početné skupiny (označ 1) po nejpočetnější skupinu (označ 3). býložravci masožravci zelené rostliny 2 1 3

11. Uvedené pojmy doplň do textu. (producenti, konzumenti, rozkladači) Z vody a oxidu uhličitého vytvářejí …………….. cukry a tím jsou schopni se sami živit. Odumřelé zbytky organismů mají na starost …………….. Protože si nedokážou vytvářet živiny, musí …………….požírat rostliny a jiné živočichy. producenti rozkladači konzumenti

12. Zařaď jednotlivé organismy do odpovídající skupiny. vrabec, jetel, liška, choroš, bakterie, bříza, smrk, včela Producenti: ……………………………………….. Konzumenti: ……………………………………... Rozkladači: ………………………………………. jetel, bříza, smrk vrabec, liška, včela choroš, bakterie

13. Spoj odpovídající pojmy: predátor lovec parazit cizopasník

14. Soužití dvou různých organismů, kteří si navzájem prospívají, se nazývá: a) symfonie c) sympatie b) harmonie d) symbióza d) symbióza