Riššú 律宗 Lü-cung 754 Ťien-čen (jap. Gandžin, 鑑真, )

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CHÙA HUY Ề N KHÔNG Xuan Kong Si Visutý buddhistický klášter.
Advertisements

Mé masky soubor realizací. Východiska praktické části 1.Teoretická východiska koncepce teoretické části diplomové práce -spojení artefaktu masky s psychikou.
KASTY.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Právní stát je takový stát, ve kterém je vztah mezi občanem a státem vymezen pomocí práva dříve (např. v rodové společnosti) existovalo tzv. zvykové (obyčejové.
Prioritní osa: 1 − Počáteční vzdělávání Oblast podpory: 1.4 − Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Myslitel, reformátor a kazatel
ICT VL Asie 5.R. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět
Buddhismus Prezentace v rámci předmětu Uživatelské programy František Bína.
Buddhismus.
SVĚTOVÁ NÁBOŽENSTVÍ - BUDDHISMUS
Světová náboženství.
STAROVĚKÁ INDIE.
KŘESŤANSKÁ ANTIKA, RANĚ KŘESŤANSKÉ UMĚNÍ
Vznik státních útvarů II.
BUDDHISMUS.
Šugendó 修験道 vliv škol Tendai a Šingon hidžiri 聖 šugen 修験 šugendža 修験者 jamabuši 山伏.
MARTIN LUTHER 1483 – 1546.
Bílý chrám Wat Rong Khun v Thajsku Jedná se o jedinečný komplex budov detailně vyzdobených veskrze v bílé barvě.
PředmětOBČANSKÝ A SPOLEČENSKOVĚDNÍ ZÁKLAD Ročník a obor 3. ROČNÍK ZDRAVOTNICKÝ ASISTENT, 4. ROČNÍK K OPAKOVÁNÍ Kód sady OSVZ/ZA/03+04/01 Kód DUM OSVZ/ZA/03+04/01/09-20.
VY_32_INOVACE_3D.6.14 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Taoismus Lao-c‘ (Laozi) jap. Róši 老子
Teorie státu - pokračování
Starověká Indie.
Džišú 時宗 Ippen (šónin) ( ) 一遍 ( 上人 ) 1221 – Džókjú no ran 承久の乱 Hógondži 宝厳寺 praxe hidžiri (Dazaifu) Kijomizudera 清水寺 1271 – Zenkódži 善光寺 rozdávání.
JUDr. Marek Starý, Ph.D. Praha, 2011
BuddhisMUs.
V I E T N A M H U E OD POČÁTKU 19.STOLETÍ BYLO HUE HLAVNÍM MĚSTEM VIETNAMU A SÍDELNÍM MĚSTEM CÍSAŘSKÉ DYNASTIE NGUYEN CÍSAŘ BAO DAI ( ) BYL POSLEDNÍM.
Buddha pravděpodobně 564 (563) – 484 (483) BC
Buddhismus.
Šíření buddhismu Čína - období pozdních Chanů ( AD)
VY_32_INOVACE_2D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis,8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Buddhismus v době Kamakura období Kamakura ( ) chrám Enrjakudži Hónen ( ) Šinran ( ) Eisai ( ) Dógen ( ) Ničiren.
Téma: Světová náboženství
Japonská studia pro Univerzitu Palackého v Olomouci se zaměřením na modularitu a uplatnění v praxi CZ 1.07/2.2.00/ ÚVOD DO NÁBOŽENSTVÍ V JAPONSKU.
Kultura starověké Indie
Škola Šingon 真言宗 čínská škola Mi-cung Chuej-kuo matry, mudry, mandaly esoterické učení mikkjó 密教 Sútra Velkého zářivého (Dainičikjó 大日経, Mahávairóčanasútra)
RLB70 - Přednáška č. 4 a 5 - ( ) Monasteriologie I, II a III: klášterní síť Ladaku, školy tibetského buddhismu, život mnichů-hierarchie, sakrální.
Sdílení dat o veřejné správě Jaroslav Svoboda MV, úsek informatiky odbor informatizace veřejné správy.
Japonská studia pro Univerzitu Palackého v Olomouci se zaměřením na modularitu a uplatnění v praxi CZ 1.07/2.2.00/ ÚVOD DO NÁBOŽENSTVÍ V JAPONSKU.
Starověká Indie Klára Kratochvilová 6.A. Hinduismus Hinduismus je zřejmě nejstarší existující náboženství na světě. Jeho počátky spadají do doby před.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Náboženství v Asii Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8-5 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_62_18 Název materiáluBulharsko.
Téma: Gotika v českých zemích Vypracovala: Ing. arch. Marie Nosková.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Občan, žák a společnost Výchova k občanství ročník III
Buddhismus Albert Procházka, Samuel Mann, Tadeáš Petrů, Slávek Rydval.
Finanční matematika 8. (finanční gramotnost) Síla složeného úrokování.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 18 – Buddhismus NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí.
Buddhismus Buddhismus odvozuje své pojmenování od jména prince SIDDHARTY GAUTAMY(asi 563 – 483 př.n.l.), který po svém duchovním probuzení přijal jméno.
Úvod do náboženského života čínské společnosti
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_5-14_ Církev ve středověku Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
INDICKÁ FILOSOFIE II Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Tematický okruh: NEJSTARŠÍ CIVILIZACE - STAROVĚK Název učiva: EGYPT
náboženství staré Číny a Japonska
BuddhisMUs.
Buddhismus Michaela Hrušková.
Náboženství Buddhismus.
Geografie náboženství
Taoismus, VY_32_INOVACE_ Autor Mgr. Lenka Šulcová
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Terapeutické komunity
Visutý buddhistický klášter
VY_32_INOVACE_57 HINDUISMUS. VY_32_INOVACE_57 HINDUISMUS.
BYZANTSKÁ ŘÍŠE.
Byzanc Označení materiálu: VY_32_INOVACE_08_byzanc.ppt
Kultura a vzdělanost ve starověké Indii
Novoplatonismus.
Význam křesťanství ve středověku
Základní filozofické otázky
Transkript prezentace:

Riššú 律宗 Lü-cung 754 Ťien-čen (jap. Gandžin, 鑑真, 688-763) Vinajapitaka (Koš kázně) Sútra o brahmovské síti (Brahmadžálasútra, Bonmókjó 梵網経) Lotosová sútra (Saddharmapundaríkasútra, jap. Hokkekjó 法華経, nezkráceně Mjóhó rengekjó 妙法蓮華経, Sútra lotosu pravého zákona) dharmakája (tělo velkého řádu – tj. pravé bytí Buddhy)

Tóšódaidži 唐招提寺

Hossóšú    法相宗 Fa-siang, dharmalakšana, Škola o dharmových příznacích, po r. 632 653 Dóšó (629-700) 道昭 Süan-cang (600-664) Asukadera 飛鳥寺, Gangódži 元興寺 716 Genbó (zemřel 746) 玄肪 Džojuišikiron (成唯識論, Čcheng-wej-š‘-lun, Traktát o realizaci učení o pouze-vědomí) Sandhinirmóčanasútra (Sútra objasňující skryté souvislosti)

Asukadera 飛鳥寺

Kófukudži 興福寺

Jakušidži 薬師寺

Hórjúdži 法隆寺

Jumedono 夢殿

Sanronšú 三論宗 madhjamaka Nágárdžuna (2.-3.stol.), Árjadéva (3. stol.) San-lun madhjamaka Nágárdžuna (2.-3.stol.), Árjadéva (3. stol.) prázdnota (šúnjatá, jap. kú 空) Madhjamakakáriká, Dvádašanikájašástra, Šatašástra Ekwan r. 625 cesta šrávaků a bódhisattvů

Džódžicušú 成実宗 Harivarmanova Satjasiddhišástra popírání jakékoli existence světská a nejvyšší pravda Ekwan r. 625 Čcheng-š‘

Kušašú 倶舎宗 Abhidharmakóši Tü-še-cung Abhidharmakóša (Ťü-še-lun, Kušaron) sanskrta, asanskrta sarvástiváda

Horský buddhismus Hisodera, Jošino Kokúzó gumondži-hó 虚空蔵求聞持法 Kokúzó bosacu (Akasagarbha) 虚空蔵菩薩 Dókjó (zemřel 772) Taičó (682-767) Hóon Daiši (zemřel 795)

Kokúzó bosacu

Čišiki 知識 kopírování súter stavba chrámů a pagod zhotovování buddhistických soch čišikidži 知識寺 čišikikjó 知識経

Buddhismus v období Heian důraz na studium a náboženskou praxi náboženství využíváno pro státní účely úpadek klášterního života vzrůstající zájem o asketismus

Přechod k období Heian problémy systému vlastnictví půdy pokles moci císařů růst moci buddhistického kléru císařovna Kóken (749-758; 764-770 Šótoku) mnich Dókjó protiopatření proti politické moci klášterů stěhování hlavního města

Škola Tendai 天台宗 Tchien-tchaj 4. patriarcha Č’-i (538-597) (jap. Čiša, vl. jm. Čchen Te-an) vinájové texty, Lotosová sútra dhjána (čín. čchan, jap. zen) 576 – hora Tchien-tchaj „Škola lotosové sútry“ (Fa-chua-cung)

Učení šúnjatá (čín. kchung, jap. kú 空) Nágardžuna (2. – 3. stol.) šúnjatá (čín. kchung, jap. kú 空) teorie dvojí pravdy: 1) pravda stojící v popředí (konvenční pravda) 2) nejvyšší pravda (konečná pravda) takovost (tathatá) Mahášamathavipašjaná (čín. Mo-che-č’-kuan) Šest nádherných bran dharmy (čín. Liou-miao-fa-men) komentáře k Lotosové sútře K