VEKTOROVÁ GRAFIKA ZONER CALLISTO.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vektorová grafika Říjen Ing. J. Šanovec.
Advertisements

Počítačová grafika Nám umožňuje:
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Informační a komunikační technologie 5. – 7. ročník
Zoner Callisto 4 II. Pracovní prostředí editoru Úpravy objektů Křivky Text Vkládání obrázku Barevná výplň VY_32_INOVACE_60_Zoner_Callisto4_II.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martin Dlouhý. Vytvořeno dne Nový začátek (New start) CZ.1.07/1.4.00/
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/16
Základní škola a mateřská škola Bzenec
Styly, záhlaví a zápatí, oddíly
VY_32_INOVACE_59_Zoner_Callisto4_I. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání • Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
MS Malování II. VY_32_INOVACE_58_MS_Malovani_II.
COREL DRAW SEZNÁMENÍ Úvod, seznámení se se systémem Pracovní plocha
CorelDRAW Začínáme… Grafika této prezentace byla vytvořena v programu CorelDRAW.
VY_32_INOVACE_E3-13 KRESLÍME RASTROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: ZÁŘÍ 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY RASTOVOU.
Vektorový grafický editor Zoner Callisto
Zoner Callisto.
VEKTOROVÁ GRAFIKA - INKSCAPE
ZONER CALLISTO Pracovní postup tvorby obrázku
Veronika Lexová. - Obrázek slouží k pestřejšímu vzhledu dokumentu. Dále aby zobrazoval nějaký děj nějaké věci (např: na internetových stránkách fotky.
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/2.
VYPRACOVALA: MGR. HANA TOFLOVÁ DNE: ICT2/1/3/13 WORD - tabulky.
Počítačová grafika (základy práce ve vektorovém kreslicím programu)
Inovační technologie v odborných předmětech a odborném výcviku
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
COREL DRAW - 2 PRÁCE S OBJEKTY
TEXTOVÝ EDITOR.
INKSCAPE Vektorová grafika.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základy práce ve vektorovém editoru Autor:
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.15/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Rudolf Pečinka, 4.C.  Obor informatiky používající počítače k:  Vytvoření umělých grafických objektů  Úpravě zobrazitelných a prostorových informací.
Jak postupovat při tvorbě návrhu obálky do časopisu - Pomůcka pro studenty -
Kreslíme rastrovou grafikou I. v programu MALOVÁNÍ
Kreslíme vektorovou grafiku (4) Kopírování objektů Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Vkládání kreslených útvarů
VY_32_INOVACE_E3-09 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU III. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
Základy práce s programem
VY_32_INOVACE_E3-07 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
Malování.
Textový editor MICROSOFT WORD.
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA PROGRAMY A NÁSTROJE PRO PRÁCI S VEKTOROVOU GRAFIKOU 3 ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
Kreslíme vektorovou grafiku (6) Práce s textem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Ing. Bohuslava Vitekerová
Zoner Callisto V této prezentaci najdete různé návody a rady jak pracovat s programem Zoner Calisto.
ProgeCAD Základy kreslení.
TVORBA VÝUKOVÉ PREZENTACE I.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_10.
Kreslíme vektorovou grafiku (1) v programu Zoner Callisto
Corel DRAW Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Počítačová grafika Zoner Callisto – tabulky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu.
Vektorové tutoriály Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
CorelDRAW – prostředí programu (12). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
CorelDRAW – vizitka (20). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z.
Název:VY_32_INOVACE_ICT_7B_10B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:7. Tematický okruh,
 Program pro tvorbu tabulek.  Síť buněk, do kterých můžeme vkládat libovolné údaje  Podstatou jsou vzorce, pomocí kterých provádíme v buňce operace.
Kreslíme vektorovou grafiku (6)
CorelDRAW – vlastnosti objektů
ZONER CALLISTO Ovládání programu
Základy práce s programem
Počítačová grafika Zoner Callisto Efekty
Zoner Callisto – křivky
Zoner Callisto křivky, nástroje alternativního panelu
CorelDRAW – tvarování křivek
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část
Základy práce s programem
Kreslíme vektorovou grafiku (4)
Corel PHOTO-PAINT Úloha 2 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Kreslíme vektorovou grafiku (4)
Transkript prezentace:

VEKTOROVÁ GRAFIKA ZONER CALLISTO

Vektorová grafika Vektorové kreslení se liší od bitmapového (rastrového) hlavně odlišným pojetím záznamu objektu. U rastrového se jedná o zaznamenání objektu jako souboru různě zbarvených bodů (pixelů).

Vektorová grafika U vektorového objektu vycházíme z geometrie, z matematického popisu plošných útvarů. Program si pamatuje data základních objektů a při úpravě objektu vždy rovnici upraví. Objekt se pak skládá z různě upravených předdefinovaných objektů (čar, obdélníků, textů).

Vektorová grafika Díky tomu je jeho kvalita při zvětšování pořád stejná! – vektorový objekt

Vektorová grafika Kdežto rastrový obrázek je uložen bod po bodu – odstín barvy. Zvětšíme-li obrázek, jsou body dobře vidět.

PAMATUJTE!!! Vektorová grafika je nejvhodnější pro kreslení klipartů, obrázků na webové stránky a podobně. Rastrová grafika je nezbytná hlavně pro fotografie.

Vektorová grafika Pro kreslení vektorovou grafikou lze využívat Corel Draw, Adobe Illustrator nebo Zoner Callisto.

Zoner Callisto

Zoner Callisto Panel barev je umístěný v dolní části okna. Šipkami posouváme jednotlivé odstíny barev. Políčko s křížkem zadáváme „žádnou“ barvu, čili průhledný objekt.

Základní objekty Vlevo se nachází základní panel nástrojů. První dva nástroje jsou určeny pro práci s již vloženými objekty. Slouží pro označování, kopírování, přesouvání nebo změnu barvy. Další nástroje slouží pro vkládání objektů

Základní objekty Ikony se šipkou skrývají další nástroje - podnabídky. Tvary > čtverec, ovál, mnohoúhelníky a hvězdy. Podnabídku vyvoláme kliknutím a podržením levého tlačítka na danou nabídku.

Základní objekty Další skupina nástrojů je určena k nastavování různých pohledů na pracovní plochu. Můžete si zobrazit papír který bude vytištěn, nebo celou plochu, či zvětšit pouze nějakou část.

Vkládání objektů U většiny objektů existují dva základní způsoby vkládání: 1. TAŽENÍM 2. ČÍSELNÝM ZADÁNÍM ROZMĚRŮ

Vkládání objektů Tažením: V panelu nástrojů zvolíme správný nástroj a pak myší táhneme tak dlouho, až dostaneme požadovaný tvar. Číselným zadáním rozměrů: V panelu nástrojů zvolíme správný nástroj, klepneme na papír – objeví se dialogové okno. Tam zadáme výšku a šířku objektu.

Vkládání objektů Výhody tohoto vkládání jsou v případě, že potřebujeme více objektů s například stejnou výškou. Můžeme zde ihned zadat i tvar rohů který chceme, aby objekt měl! Je zde k dispozici i položka sražení.

Vkládání objektů

ZÁKLADNÍ EDITACE OBJEKTU NÁSTROJ VÝBĚR A EDITACE OBJEKTŮ

Nástroj Výběr a editace objektů Důležitost označování je jasná. Pokud chci něco změnit, musím to označit, aby počítač věděl, na kterém objektu chci danou funkci vykonat.

Označování, změna velikosti Zvolíme nástroj Výběr a Editace objektů. – první šipka v nabídce. Klikneme na objekt a kolem něj se vykreslí malé čtverečky – souží pro změnu velikosti objektu.

Přesouvání Označíme objekt, pak jej chopíme levým tlačítkem a táhneme na požadované místo. K přesunutí lze využít i šipek na klávesnici!

Rotace a zkosení objektu Při prvním klepnutí na objekt se zobrazí čtverečky, při druhém klepnutí se zobrazí šipky. Rohové šipky se používají k rotaci objektu. Šipky po stranách slouží ke zkosení daného objektu.

Nástroj Tvarování objektů Slouží k úpravám jednotlivých objektů. Rotace – provádí se čtverečkem s šipkou uprostřed objektu. Zkosení objektu – provedeme tažením čtverečku uprostřed jedné ze stran objektu. Musíme však mít vypnutý nástroj Zachovat úhly rámce.

Obdélník a čtverec Z obdélníku uděláme čtverec tím, že podržme klávesu Ctrl při kreslení obdélníka. Díky alternativnímu panelu nástrojů můžeme měnit nastavení objektů dodatečně – např.změna rohů.

Vodící lišta Je pomocná čára, která pomáhá se zarovnáváním. Lze ji schovat klávesou L. Vodící lišta má „magnetický efekt“. Tvar rohů lze měnit i pomocí nástroje Tvarování objektů.

Kružnice a elipsa I zde platí, pokud držíme klávesu Ctrl, dostáváme při kreslení kruh. Ovál nebo kružnici lze kreslit z rohu, ale i ze středu.

Změna měřítka pracovní plochy Ikony pro práci s různými pohledy na pracovní plochu a objekty jsou umístěny ve spodní části hlavního panelu nástrojů.

Mnohoúhelníky, hvězdy Vkládat tyto tvary lze dvěma způsoby. Zvolíme vybraný nástroj a pak buď klikneme na ploše a táhnout, nebo kliknout a zadat rozměry.

Ostrost hvězd Nastavuje se v procentech a udává vzdálenost místa, kde se paprsky setkávají, od středu hvězdy. 50, 20, 80%

Duplikační režim Jestliže máme nástroj Výběr, pak v alternativním panelu uvidíme tuto ikonu. Při její aktivaci pak jakákoliv akce s objektem znamená vytvoření nového objektu. Původní zůstane nezměněn.

Barvy Nástrojem Výběr označíme objekt, levým tlačítkem vybereme barvu dole v paletě a pravým tlačítkem vybarvujeme vnitřek.

Pořadí objektů Objekt označte nástrojem a poté z alternativního panelu klepněte na poslední ikonu – Pořadí objektů.

Křivky Jsou nejdůležitějšími objekty. Můžeme pomoci ní vymodelovat jakýkoliv tvar, čáru, oblouk či spirálu. Úsečka je speciálním případem křivky.

Jednoduché úsečky V panelu nástrojů Křivky > Jednoduchá úsečka. V alternativním panelu je možnost nastavení sklonu úsečky vzhledem k vodorovnému směru.

Jednoduché křivky Křivka i směrnice (tečna v daném bodě) vychází z bodu stejným směrem. Křivka je určená krajními body a směrnicemi.

Spojené úsečky Umožňují kreslit lomené čáry – otevřené, nebo uzavřené. Klikneme myší pro začátek, následně pro první konec a druhý začátek atd. Ukončení docílíme zvolením jiného nástroje, např. Nová křivka.

Síť Má také „magnetický efekt“. Tento nástroj zapneme přes nabídku Zobrazit > Síť. Pro vypnutí a zapnutí použijeme opět nabídku nebo klávesu G. Přes nabídku Soubor > Nastavení dokumentu lze nastavit hustotu sítě.

Opakování - Tangram Tangram je skládačkový hlavolam. Využijeme nástroje Složená úsečka. Tím vykreslíme 7 obrazců podle předlohy za použití sítě. (a=4)

Složené křivky Jsou alternativou složených úseček. Kromě uzlů pracujeme také se směrnicemi. Stane se, že se nedaří upravit na požadovaný tvar – jedna změna má za následek druhou – máme 3 možnosti „přechodů“…

Složené křivky 1. Symetrický přechod – přechody jsou hladké 2. Hladký přechod – přechod plynulý, ale ne jako u předchozího. Lze nastavit každý úsek zvlášť. 3. Ostrý přechod – nezávislé směrnice.

Zrcadlení podle os Využíváme duplikačního režimu a zrcadlení.

Text Existují dva druhy – odstavcový – T a umělecký – A.

Odstavcový text Funguje stejně jako ve Wordu. Při potřebě formátování musíme text nejdříve označit.

Umělecký text Využívá se k psaní nadpisů a hesel. Lze umístit i šikmým směrem. Analogické je to s WordArtem ve Wordu.

Barva textu Označíme textové pole a dole v paletě nastavíme barvu. Levým tlačítkem nastavíme barvu okrajů písmenek, pravým tlačítkem barvu výplně.

Tři režimy editace textu

Vkládání obrázků Využívá se k tomu daný nástroj na hlavním panelu. Může se s obrázkem dále pracovat – velikost, umístění atd. Využít lze i základní nabídku Bitmapy se základními efekty…

Barevná výplň Označení objektu – nabídka Galerie a Výplň.