Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

VY_32_INOVACE_E3-09 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU III. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "VY_32_INOVACE_E3-09 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU III. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU."— Transkript prezentace:

1 VY_32_INOVACE_E3-09 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU III. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU GRAFIKOU, VYSVĚTLENÍ RŮZNÝCH ZPŮSOBŮ KOPÍROVÁNÍ OBJEKTŮ V KRESBĚ Časová náročnost: cca 25 minut PŘEDMĚT: Informatika Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

2 KOPÍROVÁNÍ OBJEKTŮ

3 * Jestliže kresba obsahuje několik stejných objektů, je vhodné, místo kreslení každého objektu zvlášť, vytvořit jejich kopie. Zoner Callisto * Ukážeme si v programu Zoner Callisto několik způsobů, jak to provést. * Obdobné možnosti kopírování existují i v jiných vektorových editorech.

4 LTM Ctrl+V * Poklepem LTM na zvolený objekt provedeme jeho označení,následně zkopírujeme pomocí klávesového dvojstisku (Ctrl+C) a vložíme (Ctrl+V). PTM Kopírovat PTM Vložit * Obdobou tohoto postupu je i kopírování pomocí myši – na zvolený objekt poklepneme PTM a z nabídky vybereme položku „Kopírovat“, následně klepneme na volnou část pracovní plochy opět PTM a tentokrát z nabídky vybereme položku „Vložit“. LTM – levé tlačítko myši PTM – pravé tlačítko myši

5

6 Více objektů označíme tak, že držíme stisknutou klávesu Shift a kliknutím levým tlačítkem myši označujeme postupně jednotlivé objekty. Také můžeme více objektů označit tažením myši (držíme LTM). POSTUP PRO VÍCE OBJEKTŮ

7

8 Ctrl+D ObjektyZdvojení * Vybereme objekt nebo skupinu objektů a vyvoláme funkci zdvojení (dvojstisk Ctrl+D nebo volba „Objekty“- „Zdvojení“) ZobrazitMožnosti VšeobecnéPosunutí při duplikaci * nová kopie se vykreslí kousek od vzoru a zůstane vybrána, viz obrázek. Vzdálenost lze měnit v nabídce „Zobrazit“-„Možnosti“- „Všeobecné“–„Posunutí při duplikaci“.

9 3. DUPLIKAČNÍ REŽIM  Objekty : Duplikační režim.  Vybraný objekt stačí přesouvat pomocí LTM a po jeho uvolnění získáme vždy další kopii.  Nezapomeňte ho po použití vypnout!

10 Ctrl * Při přesouvání objektu pomocí tažení myši držíme klávesu současně stisknutou klávesu Ctrl. * Objekt se nepřesune, ale vytvoří se jeho kopie. LTM * Efektu docílíme přerušovaným stiskem LTM.

11 ObjektyVícenásobné kopírováníLineární * Funkci vyvoláme z nabídky „Objekty“- „Vícenásobné kopírování“- „Lineární“ (nebo dvojstiskem Ctrl+H). * Zadáme počet objektů v vodorovném-Horiz. i svislém-Vert. směru a jejich vzdálenosti (přednastavená vzdálenost je shodná s velikostí objektu).

12 * Nejprve vytvoříme daný objekt. * Poté vytvoříme křivku, na které chceme objekt nakopírovat. LTM Shift * Dále postupně označíme LTM se stisknutou klávesou Shift nejprve cestu kopírování (křivku) a pak daný objekt. Objekty Vícenásobné kopírováníPo křivce Ctrl+Shift+H * Pak vyvoláme dialog přes nabídku „Objekty“ „Vícenásobné kopírování“-„Po křivce“ (nebo Ctrl+Shift+H). * Více uvidíme v následující ukázce.

13 VIDEOUKÁZKA POSTUPU PRO OPUŠTĚNÍ SNÍMKU KLIKNI SEM

14 Spusťte si na svých počítačích program Zoner Calisto Dle předchozích ukázek si zkusíme pomocí vícenásobného kopírování po křivce vytvořit vlajku EVROPSKÉ UNIE.

15

16 http://www.nicom.cz/uploadedfiles/pluginimagegallery/detail_kurz/ozakl/callisto.jpg Další použité obrázky a videa: autor materiálu. Použitá literatura: ZIKOVÁ, J. a kol. Zoner Callisto 5: Uživatelská příručka. Brno: Zoner Software, 2004. 240 s.


Stáhnout ppt "VY_32_INOVACE_E3-09 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU III. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU."

Podobné prezentace


Reklamy Google