Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem listopad 2011

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pohyb tělesa opakování
Advertisements

ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem
Silové soustavy, jejich klasifikace a charakteristické veličiny
ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem
Tepelná výměna prouděním
Risk - elektrický proud
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Březen 2012
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem září 2011
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Prosinec 2012
Skládání rovnoběžných sil
Skládání sil.
Síla 1kg = 10N nebo 100g = 1N značka síly F
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Znázornění síly Protože účinky síly závisí na: velikosti, směru a působišti Znázorňujeme sílu orientovanou úsečkou F = 3 N.
Síla Výslednice navzájem rovnoběžných sil 1. díl F1 F3 F5 F6 F4 F2
Skládání sil Skládat síly znamená nahradit několik sil silou jedinou se stejnými účinky.
Skládání sil.
ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Duben 2012
KUFR – procvičování pojmů
STATIKA TĚLES Název školy
VY_32_INOVACE_04 - SÍLA, SKLÁDÁNÍ SIL
Účinnost el. práce Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Únor 2013 VY_32_INOVACE_FY_46 Dále metodika.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Elektromagnetická indukce
Posuvné účinky síly Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Prosinec 2011 VY_32_INOVACE_FY_11.
Síla jako FV Skládání sil - opakování (FV) - opakování (síly)
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem listopad 2011
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012
Název materiálu: SÍLA – výklad učiva. Název dle číselného rozsahu: VY_32_INOVACE_201. Autor materiálu: Mgr. Bronislav Budík. Zařazení materiálu: o Vzdělávací.
Var a vypařování 2 příklady z praxe
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Duben 2012
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F03/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Skládání sil různého směru.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSíly a jejich.
Mechanika tuhého tělesa
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem listopad 2011
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č.materiáluVY_32_INOVACE_450.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Strojní mechanika ÚKOLY STATIKY Autor: Ing. Jaroslav Kolář
SKLÁDÁNÍ SIL OPAČNÉHO SMĚRU
Skládání a rozkládání sil
7. ročník Síla Skládání sil.
2. Statika v rovině Autor: Ing. Jitka Šenková
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Skládání sil. NNa většinu těles působí více než jedna síla. PPůsobení více sil na těleso se dá nahradit jedinou silou, jejíž účinek je stejný jako.
Skládání sil opačného směru
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Anotace Prezentace, která se zabývá skládáním sil různého směru a rovnováhou sil. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí graficky.
Statika Moment silové soustavy, nahrazení síly silou 07
Přírodní vědy aktivně a interaktivně
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
P ŘÍRODNÍ VĚDY AKTIVNĚ A INTERAKTIVNĚ Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském.
Technická mechanika Statika Soustavy sil 03 Ing. Martin Hendrych
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:květen 2013 Určeno:6. ročník.
Síla 1kg = 10N nebo 100g = 1N značka síly F
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Skládání a rozkládání sil Číslo DUM: III/2/FY/2/1/17 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální.
Technická mechanika – Skládání sil 2
SKLÁDÁNÍ SIL Zpracovala: Ing. Alena Pawerová. ZOPAKUJME SI… SÍLA JE VEKTOROVÁ VELIČINA, PROTOŽE MÁ VELIKOST A SMĚR Znázorňujeme ji pomocí orientovaných.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
SKLÁDÁNÍ SIL Zpracovala: Ing. Alena Pawerová.
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Skládání a rozkládání sil
Technická mechanika – Skládání sil
STATIKA část mechaniky, která se zabývá rovnováhou sil působících na dokonale tuhá tělesa.
SKLÁDÁNÍ SIL.
Skládání sil různého směru
Skládání sil, rovnováha sil
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F03/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Skládání sil různého směru.
MECHANIKA TUHÉHO TĚLESA
Transkript prezentace:

Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem listopad 2011 VY_32_INOVACE_FY_07 Skládání sil Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem listopad 2011

Informace pro učitele: Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Fyzika Ročník: 7. Tematická oblast: Mechanika Klíčová slova: Síla, skládání sil rovnoběžných. Použité materiály: Metodický postup: Promítnutí prezentace (30 minut). slide 5: do sešitu zaznamenat grafické i početní řešení slide 6: samostatná práce (max. 5 minut), po chvilce s pomalejšími společná práce na tabuli slide 7: do sešitu napsat grafické i početní řešení slide 8: samostatná práce (řešení, vyhrály Jarmila a Jana, výsledná síla je 50 N směrem k Jarmile a Janě )

Jak zjistíme účinek více sil působících na jedno těleso? Skládání sil Jak zjistíme účinek více sil působících na jedno těleso?

Skládání rovnoběžných sil Skládání sil - je postup, kterým se nalezne jediná síla, která má účinky jako několik sčítaných sil. F1 F3 F výslednice sil Je síla, která má stejné účinky jako jednotlivé síly, které znázorňuje.

Síly působící jedním směrem Skládání sil působících jedním směrem je snadné. Výslednice sil je součtem jednotlivých sil. F1 = 10 N F2 = 20 N F = ? N F1 = 10 N x P2 F2 = 20 N F = F1 + F2 P1 x F = 10 + 20 F = 30 N Působištěm síly můžeme po nositelce posouvat beze změny účinku. P F = 30 N x

Síly působící jedním směrem Skládání sil působících jedním směrem je snadné. Výslednice sil je součtem jednotlivých sil. Jakou výslednou silou působí oj na vůz? Oba vraníci působí na oj silou Fv = 700 N, bělouš silou Fb = 990 N a hnědák silou Fh = 560 N. Fv = 700 N Fb Fv Fb = 990 N F Fh = 560 N F = ? N F = Fv + Fb + Fh + Fv Fh Fv F = 700 + 990 + 560 + 700 F = 2950 N

Síly působící opačným směrem Skládání sil působících opačným směrem je o malinko složitější. Výslednice sil je rozdílem větší a menší síly. Směr výslednice je stejný se směrem větší síly. F1 = 150 N F x P2 F2 = 300 N F1 = 150 N x x F2 = 300 N P P1 F = ? N F = F2 - F1 F = 300 - 150 F = 150 N

Síly působící opačným směrem Zjisti, které z družstev dívek vyhrálo školní soutěž v přetahované dvojic? Petra působila silou 280 N, Jarmila 440 N, Pavla 370 N a Jana 260 N. Jak velká je výsledná síla, jaký má směr? Jana Petra Jarmila Pavla