Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0374 Inovace vzdělávacích metod EU.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0374 Inovace vzdělávacích metod EU."— Transkript prezentace:

1 Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0374 Inovace vzdělávacích metod EU - OP VK Číslo a název klíčové aktivity III/2 inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AutorMarek Čáp Číslo materiáluVY_32_INOVACE_FYZ_1S_CP_24_16 NázevSÍLA Druh učebního materiáluPREZENTACE PředmětFYZIKA RočníkPRVNÍ Tématický celekDYNAMIKA AnotaceSíla jako vektorová fyzikální veličina, skládání 2 sil se stejným působištěm, 2 úlohy k procvičení. Metodický pokynPrezentace slouží k výkladu nové látky. 40 minut. Klíčová slovaSíla. Skládání vektorů. Výpočet. Očekávaný výstupŽák umí pomocí obrázků určit a vypočítat výslednici dvou vektorů. Datum vytvoření31. 8. 2013

2 FYZIKA

3 Dynamis = síla, moc, mohoucnost, přesvědčivost, možnost, pohyb

4 FYZIKA Dynamis = síla, moc, mohoucnost, přesvědčivost, možnost, pohyb … část mechaniky, která se zabývá příčinami pohybu

5

6 FYZIKA … charakterizuje vzájemné působení těles a polí.

7 FYZIKA … charakterizuje vzájemné působení těles a polí. … má deformační a pohybové účinky

8 FYZIKA … charakterizuje vzájemné působení těles a polí. F Značka: … má deformační a pohybové účinky

9 FYZIKA … charakterizuje vzájemné působení těles a polí. F N Značka: Jednotka: … má deformační a pohybové účinky (newton)

10 FYZIKA … charakterizuje vzájemné působení těles a polí. F N Značka: Jednotka: … má deformační a pohybové účinky (newton) …je vektorová fyzikální veličina,

11 FYZIKA … charakterizuje vzájemné působení těles a polí. F N Značka: Jednotka: … má deformační a pohybové účinky (newton) …je vektorová fyzikální veličina, tzn. že je třeba znát nejen její velikost, ale i směr.

12 FYZIKA Skládání sil:

13 FYZIKA Skládání sil: = hledání VÝSLEDNICE, tzn. síly, která má na těleso stejný účinek jako působící síly. Skládání sil stejného směru:

14 FYZIKA Skládání sil: Skládání sil stejného směru: F 1 = 12 N = hledání VÝSLEDNICE, tzn. síly, která má na těleso stejný účinek jako působící síly.

15 FYZIKA Skládání sil: Skládání sil stejného směru: F 1 = 12 N F 2 = 7 N = hledání VÝSLEDNICE, tzn. síly, která má na těleso stejný účinek jako působící síly.

16 FYZIKA Skládání sil: Skládání sil stejného směru: F 1 = 12 N F 2 = 7 N VÝSLEDNICE F = F 1 + F 2 = 19 N = hledání VÝSLEDNICE, tzn. síly, která má na těleso stejný účinek jako působící síly.

17 FYZIKA Skládání sil: Skládání sil stejného směru: F 1 = 12 N F 2 = 7 N VÝSLEDNICE F = F 1 + F 2 = 19 N = hledání VÝSLEDNICE, tzn. síly, která má na těleso stejný účinek jako působící síly.

18 FYZIKA Skládání sil: Skládání sil opačného směru: = hledání VÝSLEDNICE, tzn. síly, která má na těleso stejný účinek jako působící síly.

19 FYZIKA Skládání sil: Skládání sil opačného směru: F 1 = 12 N = hledání VÝSLEDNICE, tzn. síly, která má na těleso stejný účinek jako působící síly.

20 FYZIKA Skládání sil: Skládání sil opačného směru: F 1 = 12 N F 2 = 7 N = hledání VÝSLEDNICE, tzn. síly, která má na těleso stejný účinek jako působící síly.

21 FYZIKA Skládání sil: Skládání sil opačného směru: F 1 = 12 N F 2 = 7 N VÝSLEDNICEF = F 1 - F 2 = 5 N = hledání VÝSLEDNICE, tzn. síly, která má na těleso stejný účinek jako působící síly.

22 FYZIKA Skládání sil: Skládání sil opačného směru: F 1 = 12 N F 2 = 7 N VÝSLEDNICEF = F 1 - F 2 = 5 N = hledání VÝSLEDNICE, tzn. síly, která má na těleso stejný účinek jako působící síly.

23 FYZIKA Skládání sil k sobě kolmých:

24 FYZIKA F 1 = 12 N F 2 = 7 N Skládání sil k sobě kolmých:

25 FYZIKA F 1 = 12 N F 2 = 7 N F = ? Skládání sil k sobě kolmých:

26 FYZIKA F 1 = 12 N F 2 = 7 N Pythagorova věta Skládání sil k sobě kolmých:

27 FYZIKA F 1 = 12 N F 2 = 7 N Pythagorova věta F 2 = F 1 2 + F 2 2 Skládání sil k sobě kolmých:

28 FYZIKA F 1 = 12 N F 2 = 7 N Pythagorova věta F 2 = F 1 2 + F 2 2 F 2 = 12 2 + 7 2 Skládání sil k sobě kolmých:

29 FYZIKA F 1 = 12 N F 2 = 7 N Pythagorova věta F 2 = F 1 2 + F 2 2 F 2 = 12 2 + 7 2 F 2 = 193 Skládání sil k sobě kolmých:

30 FYZIKA F 1 = 12 N F 2 = 7 N VÝSLEDNICE Pythagorova věta F 2 = F 1 2 + F 2 2 F 2 = 12 2 + 7 2 F 2 = 193 Skládání sil k sobě kolmých: F = 13,9 N

31 FYZIKA Skládání sil různého směru:

32 FYZIKA F 1 = 12 N F 2 = 7 N α = 45° Skládání sil různého směru:

33 FYZIKA F 1 = 12 N F 2 = 7 N F = ?VÝSLEDNICE α = 45° Skládání sil různého směru:

34 FYZIKA Kosinová věta Skládání sil různého směru:

35 FYZIKA Kosinová věta F 2 = F 1 2 + F 2 2 + 2F 1 F 2 cosα Skládání sil různého směru:

36 FYZIKA Kosinová věta F 2 = F 1 2 + F 2 2 + 2F 1 F 2 cosα F 2 = 12 2 + 7 2 + 2.12.7.cos45° Skládání sil různého směru:

37 FYZIKA Kosinová věta F 2 = F 1 2 + F 2 2 + 2F 1 F 2 cosα F 2 = 12 2 + 7 2 + 2.12.7.cos45° F 2 = 312 Skládání sil různého směru:

38 FYZIKA F = 17,7 N VÝSLEDNICE Kosinová věta F 2 = F 1 2 + F 2 2 + 2F 1 F 2 cosα F 2 = 12 2 + 7 2 + 2.12.7.cos45° F 2 = 312 Skládání sil různého směru:

39 FYZIKA Skládání sil různého směru:

40 FYZIKA F 1 = 12 N F 2 = 7 N α = 135° Skládání sil různého směru:

41 FYZIKA F 1 = 12 N F 2 = 7 N F = ?VÝSLEDNICE α = 135° Skládání sil různého směru:

42 FYZIKA Kosinová věta F 2 = F 1 2 + F 2 2 + 2F 1 F 2 cosα Skládání sil různého směru:

43 FYZIKA Kosinová věta F 2 = F 1 2 + F 2 2 + 2F 1 F 2 cosα F 2 = 12 2 + 7 2 + 2.12.7.cos135° Skládání sil různého směru:

44 FYZIKA Kosinová věta F 2 = F 1 2 + F 2 2 + 2F 1 F 2 cosα F 2 = 12 2 + 7 2 + 2.12.7.cos135° F 2 = 74,2 Skládání sil různého směru:

45 FYZIKA F = 8,6 N VÝSLEDNICE Kosinová věta F 2 = F 1 2 + F 2 2 + 2F 1 F 2 cosα F 2 = 12 2 + 7 2 + 2.12.7.cos135° F 2 = 74,2 Skládání sil různého směru:

46

47 FYZIKA Úloha 1: Určete graficky i početně velikost výslednice F dvou sil F 1 = 8 N a F 2 = 6 N, mají-li stejné působiště a jsou-li: a) stejného směru b) jsou-li opačného směru c) jsou-li k sobě kolmé

48 FYZIKA Úloha 1: Určete graficky i početně velikost výslednice F dvou sil F 1 = 8 N a F 2 = 6 N, mají-li stejné působiště a jsou-li: a) stejného směru b) jsou-li opačného směru c) jsou-li k sobě kolmé Výsledek: a) 14 N, b) 2 N c) 10 N.

49 FYZIKA Úloha 2: Určete graficky i početně velikost výslednice F dvou sil F 1 = 8 N a F 2 = 6 N, svírají-li úhel: a) 45° b) 60° c) 120°

50 FYZIKA Úloha 2: Určete graficky i početně velikost výslednice F dvou sil F 1 = 8 N a F 2 = 6 N, svírají-li úhel: a) 45° b) 60° c) 120° Výsledek: a) 13 N, b) 12,2 N c) 7,2 N.

51 Zdroje: Úlohy 1 a 2: vlastní tvorba autora


Stáhnout ppt "Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0374 Inovace vzdělávacích metod EU."

Podobné prezentace


Reklamy Google