Projekt diplomové práce

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vize, Strategie, Cíle.
Advertisements

ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Plánování, audit Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Aktivita číslo 5 Návrh a zavedení systému centrální administrace a řízení projektů Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje.
Aplikace metod rozhodovací analýzy při strategickém rozhodování
SWOT Analýza Daniel Vančura.
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
ZÁKLADNÍ INFORMACE Název předmětu: Základy managementu (BPH_ZMAN)
PROJEKT BAKALÁŘSKÉ PRÁCE
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_STRATEGICKÝ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Nauka o podniku Seminář.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Rozhodování Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
1 Kriteria hodnocení simulace – Balanced Scorecard (BSC) Toto metoda může být s úspěchem využita i pro stanovování cílů konkrétních projektů. Detailně.
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Analýza vlastního podniku
Produkt.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
DIPLOMOVÝ SEMINÁŘ mkh_dis1
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Ekonomika podniku 2. část Školní rok 2005/2006 Vyučující: Ing. Simona Rosová.
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
KATEDRA ŘÍZENÍ PODNIKU Finanční plán, finanční strategie
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Projekt diplomové práce
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
Tržní prostředí.
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ PODNIKÁNÍ Všechno v mém životě souvisí AC Education.
Projekt diplomové práce.  Vedoucí práce:  prof. Ing. Ladislav Blažek, CSc.  Autor práce  Jakub Zatloukal (UČO )
Projekt diplomové práce Veronika Moláková. Tématem diplomové práce je „Návrh vybraného podnikatelského záměru“.
Struktura podnikatelského plánu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Autor práce: Jana Svitáková, UČO: Vedoucí práce: Ing. Romana.
Marketingová analýza společnosti Pivovar Ferdinand s. r. o.
VYHODNOCENÍ EKONOMICKÉ VÝKONNOSTI STAVEBNÍ FIRMY
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Marketingový plán podniku
Zakladatelský projekt pilařského a dřevozpracujícího provozu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škole technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ
Strategie regionu, obce
Autor bakalářské práce: Dominika Ješová
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Vysoká škola technická a ekonomická České Budějovice Ústav podnikové strategie Zhodnocení finanční situace konkrétního podniku Autor BP: Miroslava Sobotovičová.
Vysoká škola Technická a Ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Katedra řízení podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Analýza konkurence na maloobchodním trhu ve zvolené oblasti
Založení a vznik podniku II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza vhodnosti používaných komunikačních nástrojů ve vybraném podniku.
Ústav podnikové strategie
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vnitropodniková komunikace ve vybraném podniku Autor práce: Denisa.
Obhajoba diplomové práce
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Transkript prezentace:

Projekt diplomové práce Bc. Martin Schwarz učo: 401431

Zpracování diplomové práce Téma: Strategie rozvoje firmy Company development strategy Katedra: Podnikové hospodářství Vedoucí práce: doc. Ing. Petr Pirožek, Ph.D

E-shop spodního prádla Rajpradla.cz Podnik: PARADEO s.r.o. Právní forma: společnost s ručením omezeným Zastoupení: 2 jednatelé, za společnost jedná každý samostatně Předmět podnikání: výroba, obchod a služby neuvedené v přílohách 1 až 3 živnostenského zákona Datum zápisu: 16. srpna 2011 Počet zaměstnanců: 8 zaměstnanců E-shop spodního prádla Rajpradla.cz

Řešený problém a cíl práce Problém: Projekt e-shopu spodního prádla překonal fázi zavádění značky na trh. Po vstupních investicích začíná generovat kladné peněžní toky a tvoří zisk. Vedení podniku chce v horizontu 5-let maximalizovat hodnotu podniku pro případný prodej podniku, avšak nemá zcela jasnou představu o svých budoucích krocích. Hlavní cíl práce: Analyzovat současný stav podniku, a následně v kontextu možných scénářů budoucnosti navrhnout možné varianty strategického rozvoje podniku. Dílčí cíle: na základě opodstatněného výčtu doporučených strategických variant rozvoje podniku zvolit jednu konkrétní variantu; tuto variantu strategického rozvoje rozpracovat hlouběji až na úroveň jednotlivých relevantních aspektů; zhodnotit tuto variantu také po ekonomické stránce a doporučit postup její realizace.

Hlavní hypotéza H: Mezi doporučené rozvojové strategie lze zařadit i expanzi na zahraniční trhy. Metody ověření: deskripce podniku a podnikového okolí; celková interní a externí strategická analýza podniku (analýzy PEST, Porter, SWOT, KFÚ, atraktivita oboru a konkurence, interní zdroje, specifické přednosti, finanční analýza ..); návrh a tvorba možných strategických variant. Pro následné hlubší rozpracování a rozvedení hlavní hypotézy byly definovány následující dílčí hypotézy. Dílčí hypotéza H1: Vedení podniku má pro případnou expanzi na zahraniční trh dostatek schopností a zkušeností. bez nutnosti např. najmout externí management či konzultační firmu. popis managementu podniku, SWOT analýza, analýza vnitřních zdrojů a specifických předností; polostrukturovaný rozhovor s oběma jednateli.

Hlavní hypotéza H: Mezi doporučené rozvojové strategie lze zařadit i expanzi na zahraniční trhy. Dílčí hypotéza H2: Podnik se snaží postupně rozvíjet aktivity i na Slovensku, Polsku a Maďarsku. Vzhledem k stávajícímu teritoriálnímu působení, ale i vzhledem k nižší technologické vyspělosti, a současně vyšší kulturní příbuznosti, lze pro expanzi doporučit další trhy východní Evropy. Svou „charakteristikou“ je pro expanzi v tomto regionu nejvýhodnější trh Bulharska, Rumunska, a Ukrajiny. „charakteristikou“: rating států (Euromoney), zákaznický potenciál trhů a velikost marže. Metody ověření: sběr a analýza základních informací o regionu východní Evropy včetně PEST analýzy regionu; sestavení vlastního algoritmu pro stanovení pořadí výhodnosti států východní Evropy založeném zejména na velikosti potenciální zákaznické základny, případné realizované marže a ukazatele Euromoney; na úrovni Rumunska, Bulharska a Ukrajiny provedení analýzy SLEPTE, teritoriální a komoditní průzkumy trhu, analýza atraktivity oboru, konkurence a zákazníků.

Hlavní hypotéza H: Mezi doporučené rozvojové strategie lze zařadit i expanzi na zahraniční trhy. Dílčí hypotéza H3: Podnik má dostatečné finanční zázemí, aby průnik na jeden z třech vybraných trhů (Bulharsko, Rumunsko, Ukrajina) realizoval z vlastních finančních prostředků, tzn. bez nutnosti vstupu strategického partnera. finančního partnera, jež by vložil do podniku potřebný kapitál. Metody ověření: finanční analýza (výkaz zisků a ztrát, cash flow analýza) podniku, analýza poměrových ukazatelů (zadluženost, rentabilita, platební schopnost); analýza a odhad finanční nákladovosti expanze na trhy uvedených třech států; komparace finanční analýzy a zdraví podniku s nákladovostí expanze. Dílčí hypotéza H4: Průnik na první ze tří řešených zahraničních trhů lze realizovat do šesti měsíců od případného rozhodnutí vedení podniku o expanzi. finanční analýza, analýza vnitřních zdrojů podniku, SWTO analýza; sběr a analýza informací o možnostech a podmínkách vstupu na dané zahraniční trhy; indukce pro stanovení strategie postupu a harmonogramu expanze.

Hlavní hypotéza H: Mezi doporučené rozvojové strategie lze zařadit i expanzi na zahraniční trhy. Dílčí hypotéza H5: Více jak 90% uživatelů internetu v Bulharsku, Rumunsku nebo Ukrajině již někdy nakoupilo jakékoliv zboží na internetu. Typickým zákazníkem e-shopu spodního prádla v těchto zemích pak je, stejně jako v ČR, žena mírně nadprůměrných příjmů ve věku 30 -39 let. Metody ověření: zákaznické šetření realizované formou dotazníkového šetření; on-line dotazník s uzavřenými, polouzavřenými, ale i otevřenými otázkami; šetření formou ankety realizované v ČR, Bulharsku, Rumunsku a na Ukrajině; komparace výsledků šetření v ČR a zahraničí. Dílčí hypotéza H6: Pokud by obyvatelé Bulharska, Rumunska a Ukrajiny měli informaci o existenci nového spolehlivého a ověřeného e-shopu se spodním prádlem, který nabízí kvalitní značkové zboží za výhodné ceny, nadpoloviční většina z nich by takový e-shop se spodním prádlem spíše navštívila. zákaznické šetření v uvedených destinacích a za uvedených podmínek.

Rozšířený přehled literatury: DEDOUCHOVÁ, M. Strategie podniku. 1. vyd. Praha: C.H.Beck, 2001. 256s. ISBN 80-7179-603-4 HRŮZOVÁ, H. Manažerské rozhodování. 1. vyd. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2007. 230s. ISBN 978-80-86730-12-7 KISLINGEROVÁ, E., et al., Nová ekonomika : nové příležitosti?. Praha: C.H. Beck, 2011. 322s. ISBN 978-80-7400-403-2 KOVÁŘ, F. Strategický management. 1. vyd. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2008. 206s. ISBN 978-80-86730-33-2 PORTER, E. M. On Competition. 1st ed. Boston: Harvard Business School Publishing Corporation, 2008. ISBN 978-1-4221-2696-7 SIMON, H. Skrytí šampióni 21. století. 1. vyd. Praha: Management Press. 2010. 383s. ISBN 978-80-7261-225-3 SOUČEK, Z. Firma 21. století: Předstihneme nejlepší!!! Praha:Professional Publishing, 2005. 258 s. ISBN 80-86419-88-6. SOUČEK, Z. Úspěšné zavádění strategického řízení firmy. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2003. 213 s. ISBN 80-86419-47-9. str. 9 ŠTRSCH, P. Principy managementu, 1.vyd. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2007. 153s. ISBN 978-80-86730-23-3 VEBER, J., et al., Management. 2. vyd. Praha: MANAGEMENT PRESS, 2011. 710s. ISBN 978-80-7261-200-0 ZUZÁK R. Strategické řízení podniku, 1. vyd. Praha: Grada Publishing. 176s. 978-80-247-4008-9 ZUZÁK, R. Strategické řízení pro obor Podnikání a administrativa. 1. vyd. Praha: Česká zemědělská univerzita v Praze, 2009. 172s. ISBN 978-80-213-1968-4.