První registrace nových osobních automobilů v zemích EU + EFTA za období 1990 až 2014 (z ) První registrace nových osobních automobilů Kontakt, dotazy První registrace nových elektromobilů v zemích EU + EFTA za rok 2014 ( z ) První registrace nových elektromobilů Vybrané poměrové ukazatele za rok 2014, nové osobní automobily Vybrané poměrové ukazatele za rok podíly zemí EU a EFTA na počtu obyvatel a počtu prvních registrací, počty registrovaných osobních automobilů na 1 milion obyvatel ( z )
První registrace nových osobních automobilů v zemích EU + EFTA za období 1990 až 2014 V zemích EU15+EFTA bylo dle statistik Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA) od roku 1990 do konce roku 2014, tedy za uplynulých 25 let, poprvé zaregistrováno ks nových osobních automobilů. V průměru na rok je to ks vozidel. Celkově ve všech stávajících zemích EU28 a zemích EFTA bylo od roku 1990 poprvé zaregistrováno více než 355 mil. nových osobních automobilů. ********************************* Obsah: Celkový vývoj prvních registrací na evropském trhu od roku 1990 (celkem EU+EFTA a EU15+EFTA)Celkový vývoj prvních registrací na evropském trhu od roku 1990 Vývoj tržního podílu vybraných značek na trhu EU15+EFTA od roku 1990 (ŠKODA, DACIA, korejské značky celkem, HYUNDAI, TOYOTA, FIAT, SEAT)Vývoj tržního podílu vybraných značek na trhu EU15+EFTA od roku 1990 Vývoj na evropských trzích od roku 2005 (registrace v EU+EFTA, podíly, podíl ČR na evropském trhu, registrace v EU15, v EFTA, v ostatních zemích EU a v ČR)Vývoj na evropských trzích od roku 2005v ČR Vybrané údaje za rok TOP 12 (značky s největším počtem registrací, značky s největším absolutním a relativním nárůstem, podíly značek na trhu EU+EFTA, EU15+EFTA a EU „other members“)Vybrané údaje za rok TOP 12 Vývoj tržního podílu vybraných značek na trhu EU+EFTA od roku 2009 (ŠKODA, HYUNDAI, DACIA, FIAT, TOYOTA, SEAT)Vývoj tržního podílu vybraných značek na trhu EU+EFTA od roku 2009 Evropské trhy dle absolutního a relativního nárůstu prvních registrací (oproti 2013)Evropské trhy dle absolutního a relativního nárůstu prvních registrací Obměna vozového parku v zemích Evropy a v ČRObměna vozového parku v zemích Evropy v ČR Kontakt, dotazy
Vývoj na trzích EU15, EFTA a ostatních zemí byl rozdílný. Trh EU15 od roku 2007 klesal a vzrostl až v roce 2014.
Trh zemí EFTA vykazoval (po poklesu v letech 2008 a 2009) opětovný růst již v letech 2010 až 2012 (avšak v roce 2013 a 2014 došlo k poklesu). Trh zemí EFTA vykázal v letech 2011 až 2014 (na rozdíl od trhu zemí EU15) úrovně předkrizových let.
Vývoj na trhu ostatních členských zemí EU byl obdobný jako v zemích EU15 (po roce 2007 však došlo k mnohem vyššímu poklesu), k růstu však došlo o rok dříve (v roce 2013).
Český trh v průměru za uvedené období činil pouze 1,10 % z celkového trhu EU+EFTA, tento podíl však od roku 2006 meziročně vzrůstal a v roce 2014 dosáhl 1,48 %.
Český trh nových osobních automobilů se přitom vyvíjel zcela odlišně. Od roku 2006 byl na tomto trhu vykazován růst, k poklesu došlo pouze mezi roky 2013 a 2012.
Dvě zajímavosti českého trhu: první registrace nových a ojetých vozidel za roky 2005 až 2014 jsou téměř stejné progrese růstu nových automobilů po roce 2009 odpovídá degresi dovozů ojetých z dovozu (podíl ojetých v letech 2010sž 2013 téměř stálý – kolem 42 %
TOP 12
Vybrané poměrové ukazatele (trh zemí EU a EFTA, osobní automobily, rok 2014) podíly zemí na celkovém počtu obyvatel podíly zemí na celkovém počtu obyvatel podíly zemí na celkovém počtu prvních registrací osobních automobilů podíly zemí na celkovém počtu prvních registrací osobních automobilů počty prvních registrací nových osobních automobilů (OA) na 1 milion obyvatel počty prvních registrací nových osobních automobilů (OA) na 1 milion obyvatel poměr "podíl na počtu prvních registrací nových OA / podíl na počtu obyvatel“ poměr "podíl na počtu prvních registrací nových OA / podíl na počtu obyvatel“ *********************************
První registrace nových elektromobilů v zemích EU + EFTA za rok 2013 a 2014 Na trhu zemí EU + EFTA bylo v roce 2014 poprvé zaregistrováno ks nových osobních automobilů s elektrickým pohonem. Je to o 50,28 % více než v roce 2013, kdy první registrace činily celkem ks. Z uvedeného celkového počtu tvoří téměř 60 % ( ks) „čisté elektromobily“*/, zbytek ( ks) připadá na „ostatní“ osobní automobily s elektrickým pohonem**/. *********************************
Pro případné další informace kontaktujte: Sdružení automobilového průmyslu Opletalova 55, Praha 1 Ing. Antonín Šípek tel.: Do Sdružení automobilového průmyslu je nyní zapojeno 146 subjektů (výrobců vozidel, jejich skupin, dílů a příslušenství a dalších firem, majících přímou vazbu na autoprůmysl České republiky). AutoSAP je aktivním členem Svazu průmyslu a dopravy ČR, Hospodářské komory ČR a dalších organizací. V zahraničí prosazuje zájmy svých členů v mezinárodních organizacích ACEA, ACEM a ODETTE. Členské firmy AutoSAP vytvářejí 20 % průmyslové výroby a exportu ČR a přímo zaměstnávají více než osob.