Seminář Lékařský dům 11. února 2015 Alena Šteflová Kancelář WHO v ČR

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MLÁDEŽ V AKCI Cíle programu  Podpora aktivního občanství mladých lidí  Rozvoj solidarity a tolerance mezi mladými lidmi  Posílení vzájemného.
Advertisements

PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
Problematika financování antiretrovirové léčby a laboratorních vyšetření u osob s HIV/AIDS v ČR ve světle mezinárodních závazků MUDr. Jaroslav Jedlička,
Koncepce politiky bydlení v ČR do roku 2020 a sociální bydlení 18. Září 2012.
12. září 2014 Slide N° září 2014 Slide č. 1 Sekretariát Urbact URBACT II Evropský program územní spolupráce při integrovaném a udržitelném.
SPOLUPRÁCE ZDRAVÝCH MĚST A ZDRAVÝCH ŠKOL Chrudim, 17. května 2005.
PREZENTACE KA 7 KONFERENCE PROJEKTU ITP ITP Ing. Jaromír Čáp, Národní vzdělávací fond, o.p.s. Velké Karlovice, Institut Trhu Práce.
Příprava, řízení a realizace programů a projektů ERDF a KF ÚVOD DO PROBLEMATIKY Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název.
Státní ústav pro kontrolu léčiv
„Výzkum, vývoj a inovace ve statistikách a analýzách“ 20. dubna 2012 Aktuality z oblasti analýz pro politiku výzkumu, vývoje a inovací Michal Pazour.
Odborný seminář „APLIKACE STRATEGICKÉHO HODNOTÍCÍHO RÁMCE PRO STRATEGIE MÍSTNÍHO ROZVOJE V ČR“ Odborný seminář Praha 20. září 2010.
Představení projektu Seminář k projektu Vliv změn světa práce na kvalitu života Ing. Lenka Svobodová VÚBP Praha, 25. září 2006.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Bezpečnost silničního provozu v roce 2009 Tisková konference, 15. ledna 2010 ministr dopravy Gustav Slamečka.
Pracovní skupina Dopravní politika Dopravní sektorové strategie 2. fáze.
Poradenské systémy ve vybraných členských zemích EU (CIFAS projekt) European Environment Agency.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Rozvoj sociálních služeb v Moravskoslezském kraji Vize Moravskoslezského kraje: Partnerstvím zadavatelů.
1 Dotační řízení 2015 Středočeské fondy. 2 1.Základní informace pro žadatele 2.Struktura dotačních titulů Tematické zadání Rozpočty Středočeských.
Protidrogová politika v EU a v ČR Blanka Korčišová Viktor Mravčík Jůnův statek
Referenční rámec pro udržitelná evropská města ____________________________________________________________________________ Seminář Urbánní rozměr regionálního.
Otevřená metoda koordinace - příležitost pro samosprávy? Milena Jabůrková Svaz měst a obcí ČR.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Možnosti financování rozvoje zdravotnického IT a návratnost investic MUDr. Pavel Kubů.
1 Česká asociace rozvojových agentur Regionální inovační infrastruktura a inovační proces v krajích Manfred Hellmich Praha 29. listopadu 2005.
Celostátní síť pro venkov. Obsah  Cíle, nástroje a zásady Sítě  Organizační zajištění Sítě  Tématické pracovní skupiny  Kontaktní místa Sítě  Informační.
Připravované kroky v oblasti elektronizace zdravotnictví 25.února 2013 IKEM, Praha.
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
Projekt EPP-ED Riziko při poskytování zdravotní péče – politika WHO
Šíření povědomí o Evropské strategii zaměstnanosti Národní vzdělávací fond PhDr. Miroslava Kopicová.
Koncepce podpory místní Agendy 21 v ČR zpracování strategického dokumentu 2010.
Prosinec 2007 MUDr. Jana Valjentová a kolektiv Cesty domů
Reforma českého zdravotnictví poznámky a připomínky
Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost
Kvalita a bezpečnost IT ve zdravotnictví
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Shrnutí závěrů prvního konferenčního dne. Komunitní plánování, komunitní služby – jejich dostupnost a financování v Jihočeském kraji Mgr. Petr Studenovský.
Klasifikace nemocí – ICD, ICF
Aktuální výzvy z operačních programů. Integrovaný regionální operační program Srpen –silnice II. a III. tříd (průběžná výzva) –Provozní a animační náklady.
World Health Day 2014 Vector-borne diseases #Just1Bite Alena Šteflová Kancelář WHO v ČR.
Národní síť Zdravých měst ČR Zdravotní plán města.
Zdraví 2020 – Národní strategie ochrany a podpory zdraví a prevence nemocí MUDr. Vladimír Valenta, Ph.D. Hlavní hygienik ČR a náměstek ministra pro ochranu.
VLÁDNÍ STRATEGIE PRO ROVNOST ŽEN A MUŽŮ V ČR NA LÉTA Radan Šafařík Oddělení rovnosti žen a mužů, Sekce pro lidská práva Úřad vlády ČR.
Péče o pacienty s cerebrovaskulárním onemocněním v ČR.
Globální akční plán WHO pro zdraví pracovníků na období Pavel Urban Státní zdravotní ústav WHO spolupracující centrum pro pracovní lékařství.
© NSZM ČR Národní síť Zdravých měst ČR Setkání Zdravých měst a realizátorů MA21 v Kraji Vysočina Jihlava, 12. ledna 2015.
Zkušenosti spoluřešitele projektů 5-7. rámcového programu Evropske Komise Prof. MUDr. Milan Macek, DrSc Senát Parlamentu České republiky, 21. května 2013.
Akční plán Strategie vzdělávání pro udržitelný rozvoj Materiál je připravován na základě usnesení vlády č. 851/2008, o Strategii vzdělávání pro udržitelný.
Strategie sociálního začleňování na období let 2012 – 2020 Příspěvek ke konferenci "Sociálně vyloučené lokality - vznik, rizika, možnosti řešení"
Zase přijdou povodně, kdo nám pomůže? Seminář v Evropském domě Tomáš Weiss, Institut pro evropskou politiku EUROPEUM a FSV UK Klauzule solidarity, koordinace.
Platforma pro sociální bydlení: Prevence ztráty bydlení a potřeby lidí bez domova 27. leden 2015 Jan Milota.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
SYSTÉM psychosociální intervenční služby „SPIS“ k zajištění úkolů ochrany obyvatelstva a krizové připravenosti zdravotnictví v České republice. Porada.
HIV Související Stigma and rozlišování: a patients perspective Jane Bruton and Janey Sewell.
Ekonomické a sociální aspekty diabetu MUDr. Tom Philipp, Ph.D., MBA 20. květen 2014.
Operační program URBACT III.  (Operační) program Evropské územní spolupráce kofinancovaný z Evropského fondu pro regionální rozvoj  Navazuje na program.
Územní agenda Evropské unie Odbor rozvoje a strategie regionální politiky Ministerstvo pro místní rozvoj Staroměstské náměstí Praha 1.
Státní ústav pro kontrolu léčiv
Doc. PhDr. Kateřina Ivanová, Ph.D.
Trh práce v ČR, veřejné služby zaměstnanosti ČR
ESPON – Identifikace územních aspektů informační společnosti
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Státní ústav pro kontrolu léčiv
Aktuální otázky v oblasti kohezní politiky a rozvoje měst
NDP aneb Národní akční plán
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
Bulínová Lucie Doležalová Zuzana
Úspěchy českého předsednictví v oblasti zdravotnictví
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Snídaně s novináři, Účelná a bezpečná farmakoterapie v domovech pro seniory, výsledky tří let realizace projektu PhDr. Ivana Plechatá
„Program RE:START a Platforma Uhelné regiony“
Transkript prezentace:

Seminář Lékařský dům 11. února 2015 Alena Šteflová Kancelář WHO v ČR Aktuality WHO Leden 2015 Seminář Lékařský dům 11. února 2015 Alena Šteflová Kancelář WHO v ČR

Aktuální témata v agendě WHO/EURO Situacei epidemie Eboly v Západní Africe Krize na Ukrajině a její dopady na zdraví a zdravotnický systém Chřipková epidemie v Evropském regionu Spuštění nového EURO health journal Spuštění nového WHO health information and evidence portal Podpora implementaci Zdraví 2020 Příprava Světového dne zdraví

Ebola - Aktuální situace k 25.1.2015 9 zemí, 22 092 případů, 8 810 úmrtí

Zeměpisné rozložení ohnisek eboly v západní Africe k 25. lednu 2015 10/04/2017 Figure shows the location of cases throughout the countries with widespread and intense transmission. In Liberia, the rural district of Gbarpolu, has reported its first two confirmed cases. 4

Ebola - Aktuální situace k 25.1.2015 Incidence nových případů klesá Zpomalení přenosu infekce ukončení epidemie Výstavba potřebné infrastruktury, zajištění kvalitní podpůrné léčby, bezpečné pohřby, zapojení místních komunit

Senegal (17.října), Nigerie (20.října) a Mali (18.ledna) BEZ EBOLY Nigérie, Senegal, Mali splnili požadovanou 42-denní lhůtu, kdy nebyl nahlášen nový případ

Guinea V týdnu končícím 25.1.2015 hlášeno 30 nových případů nemoci O deset více nežli přecházející týden – t.č. nejvíce zasažen distrikt Forecariah s nízkou compliance místních komunit I přesto dramatický pokles incidence nových případů

Sierra Leone Na podzim přes 500 nově potvrzených případů nemoci za týden V týdnu končícím 25.1.2015 hlášeno 65 nových případů nemoci, v předcházejícím týdnu 117

Libérie V týdnu končícím 25. 1 Libérie V týdnu končícím 25.1.2015 hlášeny 4 nové případy nemoci, v předcházejícím týdnu 8, v létě až 300 nově nakažených týdně

Ebola – aktuální statistiky Poprvé od června 2014 hlášeno ve třech nejvíce postižených zemích méně než 100 nových případů/týden Mortalita hospitalizovaných pacientů 54 – 62 % Ve třech nejvíce postižených zemích celkem nakaženo 816 zdravotníků, z toho 488 zemřelo Incidence infekce bez rozdílu mezi pohlavími Lidé ve věku 15 - 44 let mají 3x vyšší riziko nákazy než děti ve věku pod 14 let. U lidí nad 45 let je toto riziko až 4x vyšší

Novinky v oblasti vývoje nových vakcín Zkoušky, které by za normálních okolností trvaly roky až desetiletí, jsou urychleny na časový horizont měsíců Testovány 2 hlavní vakcíny: ChAd3 vakcína rVSV-EBOV vakcína Nově i Johnson and Johnson vakcína, vakcínu vyvíjí i dalších 5 amerických firem, 3 firmy v Rusku a Evropě

Kandidátní vakcíny ChAd3 rVSV-EBOV Johnson and Johnson Šimpanzí adenovir sérotyp 3, GSK + NIAID (US National Institute of Allergy and Infectious Diseases) Fáze I klinických testů v UK, USA, Mali a Švýcarsku, 260 dobrovolníků, ukázaly její bezpečnost a tvorbu imunitní odpovědi rVSV-EBOV Rekombinanta viru vezikulární stomatitidy, Public Health Agency of Canada, Merck Fáze I - USA, Gabon, Německo, Keňa a Švýcarsko, 250 dobrovolníků Johnson and Johnson Dvě dávky, navzájem potencované, I fáze klinických testů od ledna/února 2015

Další vývoj Zda je vakcínami získaná imunita dostatečná k prevenci proti nakažení ebolou ukážou další testy prováděné v Africe Fáze II klinických testů v afrických zemích nezasažených ebolou a fáze III v Libérii, Sierra Leone a Guinee začnou v lednu/únoru 2015, první výsledky nejdříve v dubnu Dvojitě zaslepená RCT studie v Libérii - 27 /30 000 lidí rozděleno do 3 skupin: 10 000 GSK vakcína/10 000 Merck vakcína/10 000 placebo Modelové studie ukazují, že by v postižených zemích mohla stačit k dosažení tzv. herd imunity (imunita společnosti) vakcinace pouze části populace (zdravotníci/ohniska nemoci…)

Co epidemie eboly přinesla? Na 136. WHO výkonném výboru (EB) byla dne 25. ledna 2015 přijata rezoluce jako odpověď na současně probíhající epidemii eboly Zmocňuje Světovou zdravotnickou organizaci daleko efektivněji odhalovat, adekvátně a rychleji reagovat na vypuknutí nových nákaz a na jiné mimořádné zdravotní situace a stavy nouze

Rezoluce 136.výkonného výboru WHO Mezi klíčová ustanovení patří: rychlá implementace potřebných kroků v rámci Mezinárodního zdravotního řádu (International Health Regulations IHR) budování globálních zdravotnických pohotovostních pracovních sil zřízení rezervního fondu pro potřeby rychlých intervencí zvýšení podpory vývoje očkovacích látek, diagnostických nástrojů a léčebných prostředků nově objevujících se (tzv. emerging) nemocí

Odhadem 1.4 million lidí jako vysoce vulnerabilní Dopady ukrajinské krize na zdraví MEMBER STATES BRIEFING ON HEALTH REQUIREMENTS IN UKRAINE, Geneva, 15 January 2014 Dr. Dorit Nitzan, WHO Representative, Ukraine Více než 5,1 milionu lidí je postiženo krizí ve východní Ukrajině V místě a okolí měst Doněck a Luhansk zkolabovaly všechny služby řízené vládou, včetně dodávky vody a elektřiny Poskytování zdravotní péče je sníženo na minimum, nebo není k dispozici. Rabování a ničení zdravotnických zařízení jsou běžné; Více než 50 zdravotnická zařízení jsou částečně nebo zcela zničeny Více než jeden milion lidí uprchlo za svých domovů – vysídleny uvnitř země či uprchly do sousedních zemí, zejména do Ruské federace Odhadem 1.4 million lidí jako vysoce vulnerabilní The average vaccination coverage in the country is well under 50%. In some regions and communities most of the children have not been vaccinated at all during the past months. Therefore outbreaks of polio and measles are likely. About 30 to 70% of health care workers have fled the fighting areas or died, so health care is broken down and no supplies are available to refill stocks. As access to Luhansk and parts of Donetsk is not verified, and due to the recent law that limits Ukraine’s support to the Donbas regions, many in these areas are deprived from health care and health services. 16

Humanitarian Situation Monitoring 3

Ukrajina čelí neuvěřitelným problémům v systému zdravotní péče, včetně veřejného zdravotnictví Ukrajinský á zdravotní systém byl slabý již před krizí a nyní se zcela hroutí Nejvíce potřebné jsou pohotovostní služby a primární péče Extrémní nedostatek léčiv, spotřebního materiálu, lidských zdrojů, logistické omezení pro zásobování Vakcinační pokrytí extrémně zredukováno - historicky poměrně silný monitorovací systém je v postižených oblastech nefunkční Vláda požádala UNICEF a WHO o pomoc při zásobování léky a dodávek vakcín, aby se zabránilo zdravotní katastrofě (mobilní kliniky apod., včetně koordinace humanitární pomoci) Otevřeno 6 subnárodních poboček WHO

Vrcholí sezonní chřipková epidemie 2014-15 29 členských evropských států reportuje kulminaci epidemie v jejich zemích Počátek epidemie je jako obvykle nejdříve v západních zemích ( Francie, Holandsko, Portugalsko, Španělsko, VB) Dominantní v letošní epidemii je virový typ A(H3N2) - způsobuje závažný průběh především u starší populace (proto se upozorňuje se především na nebezpečí v seniorských domech, s pečovatelskou službou) WHO doporučení pro vakcinaci u rizikových skupin http://feeds.feedburner.com/who/euro/rss/en IN the absence of national or oblast level vaccine procurement, and the collapse of the health services in the affected areas, there is a heightened risk of polio transmission. Whilst WHO, UNICEF and partners have contributed a significant amount of technical assistance and support to outbreak prevention, preparedness and capacity building, the current situation no doubt threatens the ability of the country to respond sufficiently to any potential future outbreak. In late 2014, USD 3 million were secured from Canada to UNICEF for the procurement of polio vaccines. This support is very needed and welcomed. Yet, it will fall short of covering the immunity gaps through any form of catch-up campaign. There is a positive political environment to move forward, particularly on procurement, AEFI surveillance and forecasting, for vaccines, where WHO and UNICEF continue to provide support in-country. However, more support is needed, urgently to procure and provide vaccines to the population, reduce the risk of polio transimssion and any large-scale polio outbreak in the country. 19

Vrcholí sezonní chřipková epidemie 2014-15 Tři komponenty letošní vakcíny: A(H1N1) – virus způsobující pandemii v r. 2009 + Chřipkový B virus (skutečně cirkuluje v populaci) A(H3N2) – prodělal z 25 % antigenní driftovou změnu od doby doporučení v r. 2014 jako kandidátní typ pro výrobu vakcíny Díky tomu má vakcína menší protektivní účinek v této epidemii Nicméně stále tato vakcína zmenšuje riziko hospitalizací, komplikací a úmrtí IN the absence of national or oblast level vaccine procurement, and the collapse of the health services in the affected areas, there is a heightened risk of polio transmission. Whilst WHO, UNICEF and partners have contributed a significant amount of technical assistance and support to outbreak prevention, preparedness and capacity building, the current situation no doubt threatens the ability of the country to respond sufficiently to any potential future outbreak. In late 2014, USD 3 million were secured from Canada to UNICEF for the procurement of polio vaccines. This support is very needed and welcomed. Yet, it will fall short of covering the immunity gaps through any form of catch-up campaign. There is a positive political environment to move forward, particularly on procurement, AEFI surveillance and forecasting, for vaccines, where WHO and UNICEF continue to provide support in-country. However, more support is needed, urgently to procure and provide vaccines to the population, reduce the risk of polio transimssion and any large-scale polio outbreak in the country. 20

WHO Euro vydává nový Public health časopis První číslo – květen 2015 Dvojjazyčný - anglicky a rusky Byla již učiněna výzva pro zájemce přispět do prvního čísla Termín 30.1. JNA@euro.who.int ( Ms. Jamila Nabieva) Akceptované příspěvky projdou oponentní revizí (Peer-review) a budou přeloženy do druhého jazyka Očekávají se příspěvky ze zkušeností a dobrých příkladů z praxe při implementaci zdravotní politiky ve všech odborných oblastech - zkušenosti ze Zdraví 2020 Vítány příspěvky spolupracovníků (národních counteparts) z Ministerstev zdravotnictví, zdravotnických institucí IN the absence of national or oblast level vaccine procurement, and the collapse of the health services in the affected areas, there is a heightened risk of polio transmission. Whilst WHO, UNICEF and partners have contributed a significant amount of technical assistance and support to outbreak prevention, preparedness and capacity building, the current situation no doubt threatens the ability of the country to respond sufficiently to any potential future outbreak. In late 2014, USD 3 million were secured from Canada to UNICEF for the procurement of polio vaccines. This support is very needed and welcomed. Yet, it will fall short of covering the immunity gaps through any form of catch-up campaign. There is a positive political environment to move forward, particularly on procurement, AEFI surveillance and forecasting, for vaccines, where WHO and UNICEF continue to provide support in-country. However, more support is needed, urgently to procure and provide vaccines to the population, reduce the risk of polio transimssion and any large-scale polio outbreak in the country. 21

WHO health information and evidence portal Integrované informace o zdraví – koordinovaný přístup ke klíčovým datům Byl představen na 64 Regionálním výboru Zdroje WHO + další partneři Anglicky a rusky Pokrývá relevantní témata: WHO Euroepean health policy framework, health 2020, NCD, Ageing, antimicrobial resistence, the environement and health, health inequalities Databáze HFA je podbodem nového portálu Nové „country health profiles“ – 53 evropských zemí IN the absence of national or oblast level vaccine procurement, and the collapse of the health services in the affected areas, there is a heightened risk of polio transmission. Whilst WHO, UNICEF and partners have contributed a significant amount of technical assistance and support to outbreak prevention, preparedness and capacity building, the current situation no doubt threatens the ability of the country to respond sufficiently to any potential future outbreak. In late 2014, USD 3 million were secured from Canada to UNICEF for the procurement of polio vaccines. This support is very needed and welcomed. Yet, it will fall short of covering the immunity gaps through any form of catch-up campaign. There is a positive political environment to move forward, particularly on procurement, AEFI surveillance and forecasting, for vaccines, where WHO and UNICEF continue to provide support in-country. However, more support is needed, urgently to procure and provide vaccines to the population, reduce the risk of polio transimssion and any large-scale polio outbreak in the country. 22

Structured Health Information display Organizations and Projects Tools and Resources Monitoring Policy Support Evidence and good practice Databases Overviews Policy and analysis Policy documents Analysis reports Visualizations and indicators Theme 23

Budoucí rozvoj portálu Dodatečně budou začlěneno dalších 5-10 témat v průběhu roku 2015 Budou začleněny indikátory z externích zdrojů Interaktivní profily jednotlivých zemí. Rozšířena vložená média (včetně videa, sociální média, RSS kanály). Další rozsah a funkce na základě vyhodnocení http://portal.euro.who.int 24

Implementace Zdraví 2020 RC65 Promoting intersectoral action for health and well-being in the European Region Strategický, systematický přístup Evropské kanceláře pro naplnění whole of government approach Podpořit a urychlit aktivní zapojení různých sektorů, vlády a všech úrovní státní správy na spolupráci v oblasti zdraví Budovat tento přístup na existujících praxích jak daných zemích tak dobrých příkladů členských států Téma pro jednání Regionálního výboru v r.2015 25

Promoting the health of population groups Entry points and perspectives for inter-sectoral action and whole-of-government approaches for health and well-being National Subnational Pursuing European and Global health related goals Public health issues and risk factors and capacities Promoting the health of population groups Health and Development, HiAPs, SDH/Equity A. Tsouros, 2015

Jak urychlit proces mezisektorové spolupráce Jaké jsou hlavní výzvy pro veřejné zdraví, které vyžadují mezirezortní přístup k jejich účinnému řešení? Jaké jsou hlavní vstupní body pro mezioborové akce? Jak oslovit a motivovat jiné sektory? Jaká je přidaná hodnota whole of government approach (celo vládního přístupu) ke zdraví a pohodě? Jaké mechanismy již v zemích na mezioborovou spolupráci a dialog existují? Jaké jsou osvědčené postupy? Jaké jsou hlavní nástroje, které máme k dispozici? Zda by napomohlo vytvoření evropské platformy pro iniciování akcí s vybranými sektory?

Existující nástroje Inter-ministerial and inter-departmental committees Role of parliamentary mechanisms Community consultations and Citizens’ Juries Cross-sector action teams Ministry mergers or mega-ministries Integrated budgets and accounting National cross-sectoral health policies Cross-cutting information and evaluation systems Impact assessments Joined-up workforce development Legislative frameworks Industry engagement The Adelaide statement also identified tools and instruments, that have shown to be useful at different stages of the policy cycle include: Governance structures Cabinet committees Role of parliaments Inter-departmental committees Ministry mergers Joint budgeting Collaborative governance Industry engagement Inter-ministerial and inter-departmental committees Community consultations and Citizens’ Juries Cross-sector action teams Partnership platforms Integrated budgets and accounting Health Lens Analysis Cross-cutting information and evaluation systems Impact assessments Joined-up workforce development Legislative frameworks 28

Příprava 65. Regionálního výboru ( září 2015 v Litvě) Příprava dokumentu a rezoluce pro jednání Podklad bude vycházet ze současné situace Jednotlivé státy budou vyzvány ke zmapování situace v jejich zemi Mezioborové jednání na vysoké úrovni „High level meeting“ v Paříži (duben / květen?) Téma: vývoj zahraniční politiky a zdraví a Vývoj životní prostředí a zdraví

World Health Day 2015 Food safety 7.duben 2015 30

Food safety threats in modern, interconnected global food-chains Consumers Retail Processing Slaughter Farm Feed Microorganisms Chemicals Drug residues Radioactivity GMO Food can become ‘unsafe’ at various points in the food-chain – demanding an intersectoral approach to protect the public from unsafe food… the context of today’s, global, inter-connected food chains makes food production difficult to monitor to ensure high standards and also heightens the risk of wide-spread transmission of unsafe food Approach: Multisectoral, interdisciplinary 31

WHD 2015 “Food safety” Paris, with DG participation Global event Regional events National events Actions Communication materials,posters Media, press conferences, etc. Informace o WHO : www.who.int. www. euro.who.int Kancelář WHO v ČR, Rytířská 31, Praha 1, www.who.cz 32