Realizované projekty ESF Další vzdělávání učitelů přírodovědných předmětů Nové přístupy k využití ICT ve výuce přírodovědných předmětů na ZŠ Nové přístupy k využití ICT ve výuce přírodovědných předmětů na SŠ Systém využití počítačem podporovaných experimentů k posilování výzkumných kompetencí žáků ZŠ a SŠ
Teoretická východiska Matematická gramotnost výsledek českých žáků průměrný (493, OECD 496) srovnatelné např. se Slovenskem, Rakouskem, Polskem, Maďarskem největší zhoršení ze všech zemí od roku 2003 (o 29 b.) Přírodovědná gramotnost výsledek českých žáků průměrný (500, OECD 501) srovnatelné např. s Maďarskem a Rakouskem druhé největší zhoršení ze všech zemí od roku 2006 (o 12 b.)
Výsledky českého školství České školství vykazuje průměrné, klesající a nerovnoměrné výsledky. Od roku 1995, kdy Česká republika patřila mezi 6–7 nejlepších zemí, se výsledky českých čtvrťáků a osmáků výrazně zhoršily. Kvalita výuky na českých školách je navíc nekonzistentní. ČR má velký podíl studentů s nízkými výsledky (např. 25 % patnáctiletých studentů nedosahuje základní úrovně čtenářských dovedností) Rozdíly ve výsledcích mezi kraji odpovídají až jednomu a půl roku výuky. Variabilita výsledků mezi studenty stále roste a patří k nejvyšším v OECD.
Průběh projektu Zakoupení měřících souprav Distribuce na školy Pracovní setkání Příprava metodik Pilotní ověření Kompletace metodik Zřízení knihovny a LMS Moodle Pracovní setkání Nasazení měřících souprav do výuky
4) Implementace do reálné výuky Škola: 2 pedagogové-inovátoři,1 koordinátor Počty hodin pro projekt: 110 hodin … pedagog - inovátor 280 hodin…. koordinátor 1 hodina příprava, 1 hodina – zpětná vazba Přehled činnosti pedagoga: Evidence práce pedagoga-inovátora.xlsx Přehled činnosti koordinátora: -Komunikace s finančním manažer žadatele -Kompletace a kontrola formální správnosti výkazu práce pedagogů inovátorů -Organizace a předávání informací k pracovním setkáním -Komunikace s manažery žadatele a SKŠ
Jak to vypadá jinde – Projekt je kladně přijímán žáky, učiteli i rodiči – Je ověřeno, že se zvyšují dovednosti v přírodních vědách (testování SKŠ) – Část zúčastněných škol zavádí úpravy ŠVP v poprojektovém období – Evidujeme zájem pedagogické veřejnosti o účast v navazujících projektech – Na školách vznikají kroužky