Realizované projekty ESF Další vzdělávání učitelů přírodovědných předmětů Nové přístupy k využití ICT ve výuce přírodovědných předmětů na ZŠ Nové přístupy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cílené rozvíjení čtenářské gramotnosti ve výuce na 2. stupni ZŠ
Advertisements

POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Renata Schejbalová Konference AŘG , Přerov.
Seminář k PISA 2012 RNDr. Jana Palečková
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
PISA 2012 – oblast řešení problémů
Počet žáků ve třídě Marcela Matějková Dagmar Šetková Martina Říhová
Základní škola, Brno, Štolcova 16
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Neratovice 24. ledna 2014 Cestou přírodovědných a technických oborů napříč Středočeským krajem Stáž pedagogických.
Didaktika fyziky jako vědecká disciplína
ŠVP na gymnáziích: od mírné skepse k chuti pokračovat Zkušenosti z projektu Pilot G/GP Lucie Slejšková Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Pokusy ve výuce přírodovědných předmětů CZ.1.07/1.1.26/
Vzdělání a prosperita Nejlepší investice do budoucnosti je vzdělání.
OECD PISA  mezinárodní projekt v oblasti měření výsledků vzdělávání  zjišťuje úroveň čtenářské, matematické a přírodovědné gramotnosti.
Stav a vývoj vzdělávacích systémů v Evropě: cíle, směřování, indikátory Simona Pikálková Ústav pro informace ve vzdělávání Lisabonské cíle vzdělávání v.
Základní a střední školství – stav a rizika aktuálního vývoje Jana Straková
Podpora poradců Podpora poradců
PRŮBĚŽNÉ VÝSTUPY PROJEKTU Hrajeme si s řemesly II. CZ.1.07/1.1.32/ Operační program:Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa:Počáteční vzdělávání.
Nabídka základním školám MSK v roce 2006 Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a informační centrum, Nový Jičín, příspěvková organizace.
NÁRODNÍ INSTITUT PRO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Využití výsledků PISA ve školách PhDr. Josef Basl, Ph.D., Mgr. Radek Blažek Oddělení zjišťování výsledků vzdělávání.
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
PARTNER PROJEKTU OBCHODNÍ AKADEMIE A STŘEDNÍ ZEMĚDĚLSKÁ ŠKOLA BRUNTÁL Ing. Ladislav Konopka Bruntál
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání.
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
Metodika šetření PISA PhDr. Josef Basl, Ph.D.
Obchodní akademie Chrudim. Další vzdělávání ve spolupráci s úřadem práce.
MODERNÍ TRENDY V ŘÍZENÍ ŠKOL interaktivní program rozvoje pokročilých manažerských a personálních dovedností pro ředitele škol a školských zařízení a jejich.
Video. Informace o projektu Projekt je financován z 85 % z prostředků Evropského sociálního fondu (ESF). Zbylých 15 % nákladů projektu je hrazeno ze státního.
PROJEKT: „VÝUKA MATEMATIKY POMOCÍ APLIKACÍ Z REÁLNÉHO ŽIVOTA ANEB MATEMATIKA NENÍ VĚDA“ REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU - CZ.1.07/1.1.34/ Pilotní ověření.
E-learningové aktivity na MU Luděk Matyska
Úlohy pro rozvoj přírodovědné gramotnosti
OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Odbor 10 mezinárodních vztahů INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Kompetence I Příprava a realizace mezinárodních výzkumů.
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témata mezipředmětových vztahů Praha, 1. února.
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
Název projektu: PODPORA – PRAXE – PROFESE CZ.1.07/2.1.00/ Zahájení projektu: Ukončení projektu: PODPORA – PRAXE – PROFESE.
 Zapojení všech zainteresovaných subjektů formou realizace setkání v rámci tzv. „kulatých stolů“  „Kulatý stůl“ v oblasti vzdělávání se uskutečnil 25.
Profese učitele z pohledu praxe střední školy (vážně i nevážně) Duben 2008.
Tento projekt je spolufinancován Evropským fondem pro regionální rozvoj, státním rozpočtem České republiky a státním rozpočtem Slovenské republiky Metodické.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
EDUCATION AT A GLANCE 2015 Country Notes a klíčová data pro ČR Převzato dne z internetové stránky ministerstva školství:
PŘIŘAZENÍ HLAVNÍCH PROBLÉMŮ K JEDNOTLIVÝM PLATFORMÁM.
Centrum empirických výzkumů Fakulta veřejných politik Slezská univerzita v Opavě doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D. 3. září 2015, Opava.
Škola pro všechny Setkání koordinátorů inkluze ZŠ Jeseník, Fučíkova
II. Metodický výklad výzvy. Cíl oblasti podpory 1.1 Podpora výuky cizích jazyků a v cizích jazycích ve školách a školských zařízeních. Výzva č. 55 je.
Výsledky mezinárodního výzkumu OECD PISA prosince 2010.
VŠICHNI MÁME STEJNOU CESTU
Šachy do škol 2016/17.
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Aktuální informace o stavu
Setkání KAP a MAP JMK 7. prosince 2016
Jak na akční plán?.
Výsledky mezinárodního výzkumu OECD
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
Normativní financování vztahy a souvislosti
Výsledky mezinárodního výzkumu OECD
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
Statutární město Ostrava
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Šablony II Výzva č. 02_18_063 a 02_18_064.
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních, středních školách CZ.1.07/1.1.07/ CZ.1.07/1.1.07/
NOVÉ FORMY VÝUKY VE ŠKOLÁCH JMK
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Pracovní setkání IKAP, Implementace Krajského akčního plánu Kraje Vysočina I – Učíme se ze života pro život Ing. Zvolánková Adéla Bc. Rabasová.
Standardy pro základní vzdělávání
Transkript prezentace:

Realizované projekty ESF Další vzdělávání učitelů přírodovědných předmětů Nové přístupy k využití ICT ve výuce přírodovědných předmětů na ZŠ Nové přístupy k využití ICT ve výuce přírodovědných předmětů na SŠ Systém využití počítačem podporovaných experimentů k posilování výzkumných kompetencí žáků ZŠ a SŠ

Teoretická východiska Matematická gramotnost výsledek českých žáků průměrný (493, OECD 496) srovnatelné např. se Slovenskem, Rakouskem, Polskem, Maďarskem největší zhoršení ze všech zemí od roku 2003 (o 29 b.) Přírodovědná gramotnost výsledek českých žáků průměrný (500, OECD 501) srovnatelné např. s Maďarskem a Rakouskem druhé největší zhoršení ze všech zemí od roku 2006 (o 12 b.)

Výsledky českého školství České školství vykazuje průměrné, klesající a nerovnoměrné výsledky. Od roku 1995, kdy Česká republika patřila mezi 6–7 nejlepších zemí, se výsledky českých čtvrťáků a osmáků výrazně zhoršily. Kvalita výuky na českých školách je navíc nekonzistentní. ČR má velký podíl studentů s nízkými výsledky (např. 25 % patnáctiletých studentů nedosahuje základní úrovně čtenářských dovedností) Rozdíly ve výsledcích mezi kraji odpovídají až jednomu a půl roku výuky. Variabilita výsledků mezi studenty stále roste a patří k nejvyšším v OECD.

Průběh projektu Zakoupení měřících souprav Distribuce na školy Pracovní setkání Příprava metodik Pilotní ověření Kompletace metodik Zřízení knihovny a LMS Moodle Pracovní setkání Nasazení měřících souprav do výuky

4) Implementace do reálné výuky Škola: 2 pedagogové-inovátoři,1 koordinátor Počty hodin pro projekt: 110 hodin … pedagog - inovátor 280 hodin…. koordinátor 1 hodina příprava, 1 hodina – zpětná vazba Přehled činnosti pedagoga: Evidence práce pedagoga-inovátora.xlsx Přehled činnosti koordinátora: -Komunikace s finančním manažer žadatele -Kompletace a kontrola formální správnosti výkazu práce pedagogů inovátorů -Organizace a předávání informací k pracovním setkáním -Komunikace s manažery žadatele a SKŠ

Jak to vypadá jinde – Projekt je kladně přijímán žáky, učiteli i rodiči – Je ověřeno, že se zvyšují dovednosti v přírodních vědách (testování SKŠ) – Část zúčastněných škol zavádí úpravy ŠVP v poprojektovém období – Evidujeme zájem pedagogické veřejnosti o účast v navazujících projektech – Na školách vznikají kroužky