Marketing.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚVOD DO MARKETINGU.
Advertisements

10 min + vyhodnocení + diskuse
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Produkt Petra Krajníková.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Daně.
EK3 _06/07 URL: MAIL: MATURITNÍ OTÁZKA Obchodní činnost a marketingový mix rb KH ÚT 13:30 – ST 13:30 –
Cena v pojetí marketingu
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
Cenová strategie Eduard Andráši.
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o chemických prvcích Autor Ing. Lenka Kalinová JazykČeština Očekávaný výstup Žák rozlišuje chemické.
MARKETING Brigita Stloukalová. Nastudujte si sami: Šimková, E. Základy managementu a marketingu pro neziskové organizace. Kap. 8. Marketing v neziskové.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Prezident ČR. Neodpovědnost a imunita Pro postavení prezidenta republiky jako hlavy státu v parlamentní republice je charakteristická neodpovědnost a.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A6 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníříjen 2012.
MARKETINGOVÝ MIX.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Koncepce marketingového řízení
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Poskytování služeb jako ekonomická činnost. Tvorba podnikatelského plánu Analogie s výrobními podniky Nutno mít na zřeteli charakteristické vlastnosti.
Marketingová komunikace
Životní cyklus výrobku
Produkt.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_12.
Strategie na různých trzích
úvod pojetí a obsah marketingu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
MARKETING.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Podnikatelské koncepce
 Výukový materiál vytvo ř en v rámci projektu EU peníze školám „U č íme aktivn ě “  Registra č ní č íslo CZ.1.07/1.4.00/  Č íslo materiálu: VY_32_INOVACE_.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Nákupní chování spotřebitele
Odbyt Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Roční období a změny v přírodě
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
LÉTO.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
8. Marketing.
Vítejte na Marketingu.
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
TRH (tržní mechanismus)
MARKETING 1. Význam marketingu Podílí se na vývoji a zdokonalování výrobků a služeb Ovlivňuje distribuční a cenovou politiku Je těsně spjat s propagací.
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Marketingový plán podniku
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Životní cyklus výrobku
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Segmentace trhu. Segmentace trhu Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na.
Vítejte na Marketingu.
Marketingový systém řízení
Nákupní chování. Nákupní chování Typy kupujících individuální kupující – sám rozhoduje o nákupu, snaží se uspokojit vlastní přání a potřeby.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Marketingová komunikace
Marketing farmářských produktů
Cenové strategie.
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
MARKETING Přednáška P
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Marketing

Marketing Pojem marketing je odvozen od anglického slova market, tj. trh. Marketing můžeme charakterizovat jako podnikatelskou metodu (nauku o trhu), která umožňuje podniku hledat odbytový trh pro své výkony, trh utvářet (tj. aktivně ovlivňovat) a systematicky o něj pečovat. Soubor činností, které zabezpečují prodej správného výrobku ve správnou dobu na správném místě za správnou cenu.

Marketing Základem marketingu je poznání, že cíle podniku může být dosaženo jen tehdy, jsou-li poznány přání a potřeby kupujících. Tyto potřeby a přání musí pak podnik splnit lépe než konkurent.

Cíl marketingu Je zajistit podniku dlouhodobě odbyt jeho výrobků a služeb, a tím úspěšnost jeho činnosti založené na spokojenosti zákazníků. Přání a potřeby zákazníků zjišťuje podnik při výzkumu trhu. Výzkum trhu zahrnuje průzkum a analýzu trhu. Průzkum trhu a jeho analýza se zpravidla uskutečňují v trojúhelníku zákazník, konkurence, podnik.

Výzkum a průzkum trhu výzkum = hlubší a dlouhodobější činnost průzkum: a) chování zákazníka (co ho vede ke koupi, dává přednost značce, jak ho ovlivňuje reklama, jaké zp. prodeje upřednostňuje) b) chování konkurence (ceny, kvalita, služby, způsob prodeje, inovace, rozšíření či omezení nabídky c) chování vlastního podniku (SWOT analýza) 1. od stolu 2. v terénu

Marketing Segment skupina lidí se společným znakem (demografické – věk, pohlaví; geografické, psychologické – cholerik; psychografické – životní styl; nákupní zvyky)

Stimulační mix 1. reklama – média: televize, rozhlas, tisk, exteriérová média 2. osobní prodej 3. podpora prodeje – soutěže, vzorky, kupóny… 4. publicita

Product Distribution (Place) Price Promotion

Životní cyklus výrobku různé výrobky mají různou tržní životnost etapy životního cyklu výrobku: 1. UVEDENÍ NA TRH · počáteční (zaváděcí) cena bývá obvykle dosti nízká · náklady prodeje jsou relativně nejvyšší · zisk je malý až nulový · reklama plní především informativní funkci · zákazníci: inovátoři – lidé, kupující rádi noviny, dobrodružných povah, mají rádi riziko, změnu (2 – 3 %) 2. RUST · výrobek je na trhu přijat, roste objem prodeje, zvyšuje se cena · náklady prodeje postupně klesají, zisk roste · reklama plní především funkci přesvědčovací a připomínací · kupující: počáteční osvojitelé – lidé se zájmem o novinky, ale opatrnější, nemají rádi zbytečné riziko, často jsou mezi nimi tzv. „nositelé veřejného mínění“

Životní cyklus výrobku 3. ZRALOST · obvykle trvá nejdéle, objem prodeje dosahuje vrcholu a poté začíná postupně klesat · roste konkurence, klesá cena, objem vytvořeného zisku bývá nejvyšší · někdy se tato fáze dělí: a) počáteční většina – obezřetní kupující, nemají rádi riziko, kupují prověřené výrobky b) pozdní většina – velmi opatrní lidé, nemají rádi novinky, výrobky kupují mezi posledními 4. ÚPADEK · trh je nasycen, zájem prudce klesá, snaha doprodat výrobky za velmi nízké ceny ® uvolnění kapacit pro nové výrobky · nejpozději v této fázi musí firma přijít na trh s inovací, práce na tom musí začít už v předchozí fázi · zákazníci: opozdilci – konzervativní lidé, nebo lidé s nízkými příjmy, pro které je důležitá nízká cena délka, časové rozložení a průběh cyklu je u jednotlivých druhů výrobků individuální, významně se liší podle oborů, charakteru výroby,podle vnímání výrobku zákazníky - některé výrobky jsou na trhu velmi dlouho (hašlerky), jiné naopak velmi krátce (módní výstřelky) - výrobce i prodejce by měli znát charakter cyklu u jejich výrobku

Marketing Marketing není jen chytřejší způsob prodávání, není to prodej toho, co vyrobíme, ale poznáním toho, co máme vyrábět. Není to pouze odbyt výrobků a služeb, není to jen reklama. Ta je pouze jeho dílčí funkcí. Marketing je práce s trhem, je to podnikatelská filosofie, která vychází z potřeb zákazníka a snaží se tyto potřeby uspokojit a přeměnit ve specifickou poptávku. Je to systém podnikatelských aktivit, přístupů a metod, které prostupují prakticky každé podnikatelské rozhodnutí: o výrobku, výrobním programu, investičních a inovačních záměrech, nákupních, personálních i organizačních otázkách.

Zpracoval: J.Vídeňský http://www.sunmarketing.cz/ilustrace/graf.gif http://images.google.cz/imgres?imgurl=http://www.orlita.cz/redsys/images/marketing-vrs-struktogram_html_m56c90366.gif&imgrefurl=http://www.orlita.cz/detail.php%3Fclanek%3D82&h=307&w=411&sz=12&hl=cs&start=40&tbnid=kN-jHlitO9JRvM:&tbnh=93&tbnw=125&prev=/images%3Fq%3Dmarketing%26start%3D20%26gbv%3D2%26ndsp%3D20%26svnum%3D10%26hl%3Dcs%26sa%3DN http://www.business.utah.edu/humis/photos/organization_952_1164256449ROUNDED600.jpg http://www.nettravel.cz/download/archiv-napsali-o-nas/2007/02-2007-HN-1.jpg http://images.google.cz/imgres?imgurl=http://ideen.fairmittlung.biz/__oneclick_uploads/2007/06/guerilla-marketing_arzt.jpg&imgrefurl=http://ideen.fairmittlung.biz/2007/06/12/guerilla-marketing-fur-arzte/&h=945&w=680&sz=92&hl=cs&start=281&tbnid=89bmwPbyzMQuIM:&tbnh=148&tbnw=106&prev=/images%3Fq%3Dmarketing%26start%3D280%26gbv%3D2%26ndsp%3D20%26svnum%3D10%26hl%3Dcs%26sa%3DN http://images.google.cz/imgres?imgurl=http://www.keeganandco.com/images/new_illustrations/marketing.jpg&imgrefurl=http://www.keeganandco.com/marketing.htm&h=427&w=375&sz=31&hl=cs&start=373&tbnid=S--ON-tKO5kUCM:&tbnh=126&tbnw=111&prev=/images%3Fq%3Dmarketing%26start%3D360%26gbv%3D2%26ndsp%3D20%26svnum%3D10%26hl%3Dcs%26sa%3DN