KOGNITIVNÍ PSYCHOLOGIE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kojenecké období.
Advertisements

Jak se přiblížit k dětem psychologické poznatky ve výchově.
PRENATÁLNÍ STADIUM NOVOROZENEC KOJENEC BATOLE
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK
Prezentace na předmět Ontogenetická psychologie Alice Kulišová
Kognitivní vývoj u dětí (vývoj myšlení a chápání světa)
PSYCHICKÉ PROCESY A STAVY
Předškolní věk Od 3 do 6/7 let
Piaget, Kohlberg, Selman, Gilliganová
Teorie Lawrence Kohlberga
HUMANISTICKÁ PSYCHOLOGIE
HLAVNÍ OBDOBÍ LIDSKÉHO ŽIVOTA
JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_18_OSVZ_ON ROČNÍK: I. VZDĚLÁVACÍ OBLAST: SPOLEČENSKOVĚDNÍ.
Mladší školní období.
Perioda raného mládí Ondřej Turek 1A. Dělení  Raný školní věk (mezi 6-7. a 8-9.)  Střední školní věk (mezi 8-9. a rokem)
Vznik lidského myšlení Filip Bordovský. Vznik lidského myšlení Rozum, neboli schopnost myslet se u lidí vyvinula na základě velkého množství faktorů:
Kognitivní vývoj Jean Piaget viděl vývoj intelektových ( v širším slova smyslu kognitivních) schopností jako 4 etapy, přičemž každá z nich znamená objevení.
Dětský svět = svět „tady a teď.
PSYCHOLOGIE LIDSKÉHO VÝVOJE
UČENÍ = PROCES JEHOŽ VÝSLEDKEM JE ZMĚNA PSYCHICKÝCH JEVŮ, DISPOZIC K NIM A JEJICH VNĚJŠÍCH PROJEVŮ.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Fáze vývoje jedince Mgr. Jana Gajdošová
Jiří Dvořák  vědomé úsilí směřující k dosažení cíle  motivované chování, které umožňuje vědomou regulaci chování tzv. volní akt  znaky vůle.
Tento materiál není určen pro jakékoliv další šíření či citování
Členění životního cyklu
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI
Jean Piaget ( ).
6. Dítě jako subjekt vzdělávání
Vývojová psychologie Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Kognitivní procesy Jejich vliv na chování a jednání člověka.
Základní charakteristika
Mgr. Michal Vičar.  Zrání (biologický vývoj) versus učení  Aktivita versus pasivita  Vědomý versus nevědomý vývoj  Nature vs. Nurture.
Učení podmiňováním Učení pokusem a omylem Učení programováním
Učení verbální Učení pojmové Učení senzomotorické
Komunikace. Co si představujete pod pojmem komunikace?
Cogito ergo sum. - Myslím, tedy jsem. René Descartes.
Piaget Jean Gardner Howard Myšlení, Inteligence (vývoj myšlení a chápání světa)
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK Zittová, Pospíchalová, V7A. období: 6 – 11 let ústup egocentrismu – rozvoj schopnosti spolupráce chápání abstraktních a specifických.
Dětství, puberta, dospělost Prezentaci vytvořil Jiří Nezbeda.
Druhy změn ve vývoji.  Během života nastává mnoho životních změn změn  Změny můžeme rozdělit do čtyř základních skupin základních skupin  Tyto změny.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMentální.
Osoba a osobnost Pavlína Jordánová, Margita Přikrylová, Eliška Roubalová.
Vnímání, pamět, myšlení. Vnímání jak, čím, co? senzorické stádium, syntetické stadium (třídění a interpretace) co vnímání ovlivňuje postoje, emoce, očekávání,
MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK Vojtěch Smejkal, Mikuláš Radouš.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
ANOTACE Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích předškolního dítěte, se změnami při přechodu dítěte do školy. Výukový.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
KOGNITIVNÍ PSYCHOLOGIE
Dětský svět = svět „tady a teď.
Obecná a vývojová psychologie Přednáška
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Vývojová psychologie Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Psychologie učení.
Kognitivní psychologie
Lekce 6: Dítě v procesu socializace výchovy a vzdělávání
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Význam sociálních podnětů pro rozvoj empatie a mentalizace aneb dívej se mi do očí Schopnost orientace v pocitech jiného člověka má neurobiologický základ,
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Kognitivní psychologie
Témata kognitivní psychologie
Pozornost a paměť, představivost
5. Kultura jako řešení problémů přežití
Lekce 6: Dítě v procesu socializace výchovy a vzdělávání
Vývoj dítěte od narození do 6 let
Transkript prezentace:

KOGNITIVNÍ PSYCHOLOGIE George Kelly Jean Piaget Lev Vygotskij

KOGNITIVNÍ PSYCHOLOGIE George Kelly (1905 – 1966) teorie osobních konstruktů (forma buď –anebo) události reálného světa vnímá (konstruuje) každý člověk rozdílně člověk rozvíjí vlastní soustavu konstruktů jejím postupným přetvářením a ověřováním ve styku s okolním světem

KOGNITIVNÍ PSYCHOLOGIE Jean Piaget Pojmy: učení, zrání, sebeuvědomění v každém věku osobnost člověka poznává a chápe svět typickým způsobem názor: dítě cítí stejně, ale myslí odlišně než dospělý Vývojová stadia: senzomotorické (narození – 2 roky) odlišuje sebe od objektů začíná jednat záměrně uvědomuje si stálost a existenci věcí, i když je přímo smysly nevnímá

KOGNITIVNÍ PSYCHOLOGIE předoperační (2 – 7 let) učí se používat jazyk myšlení egocentrické, ještě plně nechápe názory druhého třídí předměty podle jednoho systému stadium konkrétních operací (7 - 12 let) dokáže logicky přemýšlet o operacích, objektech, událostech chápe stálost počtu (6 let), množství (7 let), hmotnosti (9 let) třídí předměty podle různých vlastností a dokáže je seřadit podle jedné stadium formálních operací (12 a více let) myslí logicky o abstraktních pojmech testuje hypotézy zabývá se abstrakcí, budoucností,…

KOGNITIVNÍ PSYCHOLOGIE Lev Vygotskij (1934 – 1986) 2 úrovně kognitivního vývoje aktuální = schopnost řešit problémy teď potenciální = schopnost řešit problémy pod vedením dospělého nebo zkušenějšího vrstevníka egocentrická řeč (řeč pro sebe) = důležitá při učení