DESIGN V PROMĚNÁCH ČASU.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rubikova kostka Tietz.
Advertisements

Kostel Nejsvětější Trojice v (ne)proměnách času
Renesance.
Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006
Jak ovlivňuje můj život současná technika
3. Moderna – inspirace pro bydlení dneška 3.5. Ludwig Mies van der Rohe Architektura jako stavební umění Horizontální rozložení hmot ve smyslu volně plynoucího.
Prezentace 40´ Práce ve skupinách 30´ Seznámení s tématem 10´
Friedrich Fröbel ( ).
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Lubomír Kacálek Název šablonyIII/2 – Inovace.
Významný směr v architektuře Evropy a USA z první poloviny 20. století Charakteristické pro tento směr je použití plochých střech, absence ozdob, převaha.
Funkcionalismus I. polovina 20. století.
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Lubomír Kacálek Název šablonyIII/2 – Inovace.
Maják na ostrově Faru.
Egyptské pyramidy.
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Lubomír Kacálek Název šablony III/2 – Inovace.
Obsah předmětu Základní pojmy Umělecké styly
,,Rozjímáním nad přírodou se neustále obnovujeme.‘‘
Umělecké slohy a moderní umění 3. Rokoko a Klasicismus
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Arabská hudba Matěj Konopík.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Umělecké slohy a moderní umění 6. Romantismus a Secese
Umělecké směry 20. století
Umělecké slohy a moderní umění 6. Moderní a současné umění
Fagot Eva Michalisková.
Umělecké slohy a moderní umění 1. Románské umění a Gotika
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Celoživotní.
KLASICISMUS VY_32_INOVACE_ 15 Klasicismus.
Umělecké slohy a moderní umění 4. Empír
Název školy Střední odborná škola Luhačovice
Název školy Střední odborná škola Luhačovice
Děti Karla IV. Karel IV byl celkem 4x ženatý 1.Blanka z Valois
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
3. Moderna – inspirace pro bydlení dneška přelom století – počátek hledání „nové architektury Boj staré legitimní architektury s modernou P.Behrens –studium.
Tato prezentace byla vytvořena
Památky UNESCO v ČR Jiří Novák
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.05 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Lubomír Kacálek Název šablony III/2 – Inovace.
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: VĚCI KOLEM NÁS
Staletími krásy vzpomínáme a sníme.  byzantský styl  6. – 15. století  člověk je rozpolcen mezi řeckou uměřeností a racionalismem a křesťanskou mystikou.
FUNKCIONALISMUS Jana Bobčíková.
Renesance VY_32_INOVACE_ 05 Renesance.
Architektonické skvosty rodinného bydlení v České republice
IMPRESIONISMUS.
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Lubomír Kacálek Název šablonyIII/2 – Inovace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Design tužkou a ve 3D Design nábytku Hana Děcká
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Lubomír Kacálek Název šablony III/2 – Inovace.
Technické prostředky sebeobrany téma: Zákeřné palné zbraně
Design tužkou a ve 3D Design ve 20. století Hana Děcká
POVRCHOVÉ ÚPRAVY.
SECESE.
ANOTACE Materiál seznamuje žáky s charakteristikou, vzhledem a využitím lípy srdčité. Druh učebního materiáluDUM Očekávané výstupyŽák se seznámí s lípou.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.7 Využití krajiny Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Dějepis – Kultura v dějinách Šablona : III/2 Pořadové číslo : 1.5 ROKOKO Autor: Mgr. Soňa Blažková Škola: ZŠ Choltice Klíčová slova : baroko,
UMĚNÍ, VÍRA A NÁBOŽENSTVÍ
UMĚNÍ STARÉHO EGYPTU.
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
Klasicismus, empír, romantismus (1. pol. 18.–1. pol. 19. století)
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
Architektura do začátku 20. století.
Klasicismus
Šimon Vohradský MT DESIGN.
VY_32_Inovace_4.2.8 Využití krajiny
Mimořádné události u nás a ve světě
Transkript prezentace:

DESIGN V PROMĚNÁCH ČASU

DESIGN Význam slova „design“ – může zahrnovat vynalézavost nebo umění Týká se toho, jak věci vypadají, ale i toho, jak fungují Pokud je důraz kladen na vzhled – můžeme hovořit o „dekorativním designu“ Pokud je zdůrazněna funkčnost, mluvíme o „funkčním designu“ Každý design obsahuje určitý poměr vzhledu a funkce

ŽIDLE Židle provází člověka od chvíle, kdy jsme poprvé potřebovali ulevit našim nohám – první byly balvany a kmeny stromů Prostí lidé měli stoličky – např. na dojení zvířat Bohatí a významní lidé (králové, biskupové) měli židle – trůny Židle hrají významnou roli ve společenském vymezování

Židle v historii Renesance – Danteska Egypt Renesance – Lombardská židle

Rokokové Židle

Klasicismus a Biedermeier

19. století Ohýbaný nábytek Michael Thonet (1796 – 1871) – zdokonalil metodu ohýbání kusů vrstveného bukového dřeva do ozdobných tvarů

Židle č. 14 M. Thone navrhl v roce 1842 židli č. 14 – prosté provedení, vyrobená z pěti jednotlivých dílů, které bylo možné vyrábět hromadně a balit naplocho Stala se z ní kavárenská židle celého světa

thonet

20. století Mies van der Rohe (1929) Alvar Aalto (1935) Adolf Loos

Moderní design