Analýza nákupního košíku Vlastimil Menčík. Data účtenky ze supermarketu celkem cca 60 použito asi 50 z různých zdrojů.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kolik opravdu stojí veřejná správa?
Advertisements

• Větší přehlednost dat • Grafické znázornění • Zakonzervování dat (podobně jako pdf) 2.
1 Zdroj: GfK SIS, ČR 2001, n = respondentů Hypermarkety: Kvalitní zboží (34%) Blízko domova (26%) Tento obchod vyhovuje (24%) Nízké ceny (23%) Příjemné.
Náklady VY_32_INOVACE_ při výrobě, obchodování, dopravě apod. dochází k spotřebě či opotřebení výrobních faktorů - pokud tuto spotřebu či opotřebení.
Přednáška č. 3 Normalizace dat, Datová a funkční analýza
MUDr.Anna Jonášová I. Interní klinika VFN Praha
Semestrální práce KIV/PT Martin Kales Hana Hůlová.
Obchodní logistika Přímá výrobková rentabilita
Něco o pozorování Tereza Krajčová Lenka Prachařová Anna Rokytová
Příprava nové dopravní politiky ČR
Předmět: Účetnictví, Aplikace, Účetní software
Sledování realizace v ASPEONLINE Michal Hlavnička, BSc.
Deterministické modely zásob Model s optimální velikostí objednávky
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_VEJPA_POTRAVINY1_01 Název materiálu:Poživatiny a potraviny. Tematická oblast:Potraviny a výživa 1. ročník Anotace: Prezentace.
Histogram OA a VOŠ Příbram
Pozorování prezentuje: Václav Bubeníček.
CHLÉB A PEČIVO V NÁKUPNÍM KOŠÍKU ČESKÝCH DOMÁCNOSTÍ
Systémy pro podporu managementu 2
Český statistický úřad | Na padesátém 81, Praha 10 | czso.cz 1 Iva Ritschelová Data územně samosprávných celků v agendách ČSÚ (výkaznictví, statistiky,
Porovnání různých metod léčby akustického traumatu
Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ
Analýza kvantitativních dat II. / Praktikum Vícenásobné výběrové otázky (Multiple response) Jiří Šafr jiri.safr(zavináč)seznam.cz poslední aktualizace.
Luděk Novák dubna 2006 Proč a jak řídit informační rizika ve veřejné správě.
Excelent v EKOSu Ing. Daniela Dufková. Excelent v EKOSu Ing. Daniela Dufková.
Rozšíření IQ sestav v RZ Jak zobrazovat data na 100% ? Ing. Robert Naar Skalský Dvůr
VÝZNAM ZÁSOB v logistických řetězcích
Koncept farmářských prodejen
Dokumentace informačního systému
v rámci projektu Mentoring a Magistrát Ing. Zbyněk Nejezchleba
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Předmět: Účetnictví, Aplikace, Účetní software Téma: Charakteristika programu pro vedení daňové evidence - číselníky Prezentace - powerpoint ing. Květoslava.
Systémy pro podporu managementu 2 Inteligentní systémy pro podporu rozhodování 1 (DSS a znalostní systémy)
Databázové modelování
1 MUDIM Mgr. Petr Šimeček. 2 Nevíte, co dělat s daty?
MALOOBCHOD 1. Maloobchod – podstata, vývoj, úloha
Trendy ve spotřebě potravin v České republice
Nadregionální síť středních zdravotnických škol pro vyšší kvalitu vzdělávání a praxe (reg. číslo CZ.1.07/1.1.00/ ), OPVK Klíčová aktivita č. 2 –
6 Řízení zásob a sortimentu analýzou ABC
Předmět: Účetnictví, Aplikace, Účetní software Téma: UCTO200X – program pro daňovou evidenci Skladová evidence, příjem na sklad s přenosem údajů do jiné.
Analýza webu pomocí vyhledávače Google metodou MBA Dobývání znalostí 2008 Vladislav Kozák, Jan Ondruš.
Nasazení nástrojů BI pro analýzu dat z IS STAG Řešitel: Vladimíra Zádová Datum:
Předzpracování nestrukturovaných dat pomocí jazyka Snowball , Brno Připravil: Bc. Pavel Řezníček.
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
Poradenský proces Plánování akce. Vypracování jednoho nebo více řešení diagnostikovaného problému Vypracování jednoho nebo více řešení diagnostikovaného.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Tesco Store Zpracoval Ing. Jan Weiser. Osnova výkladu 1. Tesco ve světě 2. Tesco v ČR 3. Hlavní poslání firmy 4. Formáty prodejních jednotek 5. Tesco.
Návrh opatření ke zlepšení pozice firmy na trhu. Cíl práce stanovit postavení firmy IMPRESS Znojmo, a.s. na trhu zjistit postavení plechovky mezi ostatními.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Demografie rostlin - populační biologie rostlin. Co je demografie ? Discipl í na studuj í c í změny velikosti populace v čase Snaha o porozuměn í těchto.
Model struktury strategického managementu
Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona č.: III/2 Sada č.: 2 Datum vytvoření: Datum ověření: Pro ročník: šestý Vzdělávací.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Brandýs n. L. – Stará Boleslav, Školní 291 AUTOR: Mgr. Slaminková Jana NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_Výchova ke zdraví TEMA: Zdravá snídaně a.
DUM - Digitální Učební Materiál Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Databáze ● úložiště dat s definovaným přístupem ● typy struktury – strom, sekvence, tabulka ● sestává z uspořádaných záznamů ● databáze – struktura – záznam.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Spotřeba domácností z environmentální perspektivy Zuzana Krautová Proměny životního způsobu a jeho environmentálních souvislostí.
Personální práce v malé organizaci Milada Matyšková.
Pravidelný pitný režim! Pohyb na čerstvém vzduchu!
Podklady pro zpracování semestrální práce
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Brandýs n. L. – Stará Boleslav, Školní 291
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor: Mgr. Dagmar Šaflová
Autor: Mgr. Marcela Holubová
Servisní aplikace přístupového systému
Název školy, adresa: Základní škola a mateřská škola Kamenný Přívoz,
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Transkript prezentace:

Analýza nákupního košíku Vlastimil Menčík

Data účtenky ze supermarketu celkem cca 60 použito asi 50 z různých zdrojů

Předzpracování dat ruční převod do XML časově náročné vytvoření dobré představy o struktuře dat

Číselník rozdělení zboží do hierarchických kategorií např = nealko.minerálka.perlivá vytváření během převodu dat do XML

Použitý software vlastní aplikace v Javě maximální přizpůsobení potřebám úlohy všechny potřebné nástroje v jednom prostředí (parsování XML, kolekce, …)

Reprezentace dat odpovídá struktuře XML přidány agregované informace (počty položek v transakci podle daných kategorií, atd.) třídy Category, Item, Receipt

Vlastní MBA vstup: seznam sledovaných kategorií výstup: pravidla (třída Rule) nad danými kategoriemi se spočítanou podporou, spolehlivostí a zlepšením

Výsledky (1) ovlivněné povahou získaných dat pestrý sortiment zboží => nízká podpora pravidel 2 typy transakcí: – malý „náhodný“ nákup – pravidelný velký nákup

Výsledky (2) mléčné výrobky=>pečivoS=0.6000R=0.8437I= pečivo => mléčné výrobky S=0.6000R=0.7941I= jogurt => houskyS=0.2000R=0.7500I= zelenina=>pečivoS=0.4666R=0.9545I= pečivo => zelenina S=0.4666R=0.6176I= olej =>čerstvá zeleninaS=0.1555R=1.0000I= olej => okurkyS=0.1111R=0.7142I= olej => rajčataS=0.1111R=0.7142I= olej => bramboryS=0.1111R=0.7142I= džus => chlebaS=0.1777R=0.8000I= maso => rohlíkyS=0.2222R=0.7692I= chleba =>pivoS=0.2888R=0.7222I=1.7105

Závěr bylo by potřeba (řádově) vetší množství dat důležitá volba kategorií, resp. úrovně granularity když už má pravidlo vysokou podporu, tak má malé zlepšení (problém častých položek)