Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Servisní aplikace přístupového systému

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Servisní aplikace přístupového systému"— Transkript prezentace:

1 Servisní aplikace přístupového systému
Dana Svobodová Univerzitní informační systém II., Lednice 2003

2 Obsah Terminologie Softwarové řešení aplikací PS
Přístupový systém na MZLU Servisní aplikace Průvodce nový bod Řadový uživatel Univerzitní informační systém II., Lednice 2003

3 Terminologie Přístupový systém (dále jen PS) – Podmnožina systému zabezpečující požadavky v souvislosti se zajištěním přístupu osob ke zdrojům organizace. Přístupový bod – Je bod, který slouží k překlenutí dvou prostorů. Fyzický bod – Je fyzická realizace bodu pomocí zařízení tvořících přístupový systém. Logický bod – Je souhrn definic specifikujících chování bodu. Zóna – Je prostor, do kterého je možné vstoupit nebo jej opustit pomocí přístupových bodů. Univerzitní informační systém II., Lednice 2003

4 Softwarové řešení aplikací PS
Přístupový systém je integrován do Univerzitního informačního systému (UIS). Veškeré uživatelské aplikace jsou tvořené ve stylu univerzitního systému. Realizace: Aplikační technologie – CGI (Common Gateway Interface) skripty v programovacím jazyce Perl Datová část – relační databázový systém Oracle Univerzitní informační systém II., Lednice 2003

5 Přístupový systém na MZLU
Mezi základní funkce přístupového systému MZLU v Brně patří: Správa přístupových bodů Správa oprávnění přístupu k přístupovým bodům Správa zón Získávání, uchovávání a poskytování informací o historii použití bodů a o stavu systému Datová základna a funkční podpora pro související systémy Univerzitní informační systém II., Lednice 2003

6 Správa přístupových bodů
Správa bodů zahrnuje: Definici nového bodu Zrušení bodu Změnu informací o bodu Správa bodů je svěřena správcům PS. Je zajištěna v Servisních aplikacích – část Přehled bodů. Prohlídka přístupových bodů představuje přehled fyzických a logických bodů a jejich správců a dalších atributů. Univerzitní informační systém II., Lednice 2003

7 Správa oprávnění použití bodů
Správa oprávnění je svěřena správcům bodů. Způsoby specifikace oprávnění: Prostorová restrikce – Specifikace přístupu pouze na určité body z hlediska umístění (oprávnění přístupu k fyzickému bodu). Časová restrikce – Specifikace přístupu pouze v určitých časových intervalech (oprávnění přístupu k logickému bodu. Správa oprávnění obsahuje: Definici, změnu a zrušení oprávnění Prohlížení a kontrolu oprávnění Univerzitní informační systém II., Lednice 2003

8 Správa oprávnění – aplikace I.
Ruční povolení a odebírání přístupů na přístupovém bodě – slouží k přidávání a odebírání oprávnění, zobrazuje oprávnění vydaná uživatelem v členění dle přístupových bodů. Seznam vydaných povolení přístupu na přístupovém bodě – zobrazuje seznam osob, kterým bylo uživatelem přidáno povolení přístupu. Univerzitní informační systém II., Lednice 2003

9 Správa oprávnění – aplikace II.
Kontrola oprávnění k přístupovému bodu – rozhodne zda zadaná osoba má patřičné oprávnění. Prohlídka oprávnění přístupu na bod – zobrazuje všechna oprávnění přístupu s možností omezení na: Přidáno uživatelem, všemi Ruční, automatické, všechny Hromadná správa oprávnění – bude realizována pomocí kvalifikátorů Univerzitní informační systém II., Lednice 2003

10 Správa zón Zóna je prostor, který je vymezen přístupovými body a vztahy mezi nimi. Informace o přítomnosti osoby v zóně jsou odvozeny ze zaznamenaného přístupu na bod na základě vztahů mezi přístupovými body definujícími danou zónu. Správa zón obsahuje: Definici zón – v rámci Průvodce nový bod je vytvářený bod přiřazen již existující nebo nové zóně. Editaci informací o zóně Zrušení zóny – v rámci Průvodce zrušení bodu Univerzitní informační systém II., Lednice 2003

11 Poskytování informací o použití bodů
Zajišťují aplikace: Historie použití bodu všemi osobami – správcům bodů poskytuje informace o použití bodu osobami s možností restrikce dle přístupového bodu, času a směru (vstup a výstup). Historie použití přístupového bodu – poskytuje řadovým uživatelům informace o přístupech za vybraný měsíc. Univerzitní informační systém II., Lednice 2003

12 Poskytování informací o použití zón
Zajišťují aplikace: Aktuální obsazení zón – zobrazují osoby, které jsou přítomny v zóně. Například v IC při antipassbacku je využívána možnost vyřazení osoby ze zóny. Pro správce zóny. Historie obsazení zóny – informuje správce zóny o tom, která osoba kdy pobývala v zóně, přes který bod vstoupila a vystoupila. Univerzitní informační systém II., Lednice 2003

13 Datová základna a funkční podpora
Aplikace PS: Zobrazují data vytvořená jádrem přístupového systému. Vytvářejí nová data a modifikují již existující. Vytvářejí požadavky na datový koncentrátor. Jádro PS: Vytváří data, která pak aplikace zobrazují. Reagují na požadavky zadané v aplikacích. Univerzitní informační systém II., Lednice 2003

14 Servisní aplikace Správou bodů se zabývají servisní aplikace.
Jsou určeny výhradně správcům PS. Obsahují: Přehled bodů Přehled HW vybavení Přehled zón Přehled požadavků na tvorbu nového bodu, DK, zóny. Univerzitní informační systém II., Lednice 2003

15 Přehled bodů Poskytuje:
Informace o bodech a atributy přístupových bodů, včetně editace Průvodce nový bod Průvodce rušení bodu Historii použití bodu Historii událostí na bodu Odkaz na přehled zón, do kterých tento bod patří Odkaz na přehled HW vybavení, jež tvoří tento bod Univerzitní informační systém II., Lednice 2003

16 Průvodce nový bod I. Přidání nového bodu v sobě zahrnuje spoustu dalších činností a je kladen důraz na správně provedené úkony a jejich pořadí, proto jsem všechny úkony shrnula v jediné aplikaci v podobě průvodce. Tato aplikace slouží správci PS, který musí být řádně proškolen. Postupně se získávají data a uchovávají a nakonec se veškerá data vloží v jediné transakci. Univerzitní informační systém II., Lednice 2003

17 Průvodce nový bod II. V průvodci se zadávají:
Informace pro nový DK a výběr DK. V případě již existujícího DK výpis toho, co bude reinicializací DK ovlivněno. Informace pro nový bod. Informace pro nové terminály. Přiřazení terminálů k bodu. Informace pro novou zónu a výběr zóny. Přiřazení bodů k zóně. Načasování reinicializace. Univerzitní informační systém II., Lednice 2003

18 Přehled HW vybavení Poskytuje:
Informace o datových koncentrátorech a terminálech (čtečkách čárových kódů) v členění dle jednotlivých DK včetně editace Informace o stavu a aktivitě Reinicializaci DK včetně jejího načasování Historii dostupnosti DK Odkaz na přehled bodů daného DK Správu číselníků typů čteček s DK Univerzitní informační systém II., Lednice 2003

19 Přehled zón Poskytuje: Informace o zónách včetně editace
Aktuální obsazení zóny Historii obsazení zóny Odkaz na přehled bodů dané zóny Univerzitní informační systém II., Lednice 2003

20 Přehled požadavků na tvorbu nového bodu, DK, zóny
Poskytuje: Informace o požadavcích, stavu jejich vyřízení, s možností filtrování na: Mé, všechny Nové, hotové, chybné, zrušené Zrušení požadavku Změnu požadavku Univerzitní informační systém II., Lednice 2003

21 Řadový uživatel PS slouží i běžným uživatelům UIS. Takový uživatel nemá nic společného se správou PS, pouze se pohybuje po areálu a „pípá si“. Co jim PS poskytuje: Základní informace a identifikační kartě Seznam povolených přístupových bodů Historii použití jednotlivých bodů Podrobnosti o bodech – správci, kdo jim přidal oprávnění přístupu. Univerzitní informační systém II., Lednice 2003

22 Závěrem Přístupovým systém je neustále ve vývoji, není ještě v konečné verzi. Cílem mého příspěvku bylo seznámení s aplikacemi přístupového systému, což se mi snad podařilo. Doufám, že přístupový systém bude hojně využíván a že bude mít hodně spokojených uživatelů. Univerzitní informační systém II., Lednice 2003

23 Děkuji za pozornost. Dotazy ?
Univerzitní informační systém II., Lednice 2003


Stáhnout ppt "Servisní aplikace přístupového systému"

Podobné prezentace


Reklamy Google