SYNTAX RISKUJ Autor: Mgr. Monika Dudová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozvíjející větné členy
Advertisements

SKLADBA PŘEDMĚT.
Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Procvičujeme větné členy 2
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Větné členy.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Syntaktická cvi č ení Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-30 Téma: ČESKÝ JAZYK – SYNTAX VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-30.
PODMĚT Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-25
Zábavné opakování- RISKUJ
P Ř EDM Ě T Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-33 Téma: ČESKÝ JAZYK – SKLADBA- PŘEDMĚT VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-33.
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_08
SLOVNÍ DRUHY Autor: Mgr. Monika Dudová
PŘECHYLOVÁNÍ Autor: Mgr. Monika Dudová
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Skladba – větné členy Střední odborná škola Otrokovice
Přívlastek (Pk).
PŘÍVLASTEK Mgr. Michal Oblouk.
S-Z Procvičování Autor: Mgr. Monika Dudová
PODMĚT ● Vyjadřuje, o kom, o čem vypovídá přísudek ● Ptáme se 1. pádem – Kdo, co? ● Nejčastěji vyjádřen podstatným jménem, zájmenem. ● Může být vyjádřen.
Větné členy Opakujeme.
RVČ - předmět, přívlastek, doplněk
BINGO- MNĚ-MĚ Autor: Mgr. Monika Dudová
Základní skladební dvojice-cvičení
KUFR- podstatná jména Autor: Mgr. Monika Dudová
KUFR- slovesa Autor: Mgr. Monika Dudová
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_321_Větné členy AUTOR: Mgr. Šárka Kubáčková ROČNÍK, DATUM:
PŘÍSUDEK Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-28
Větné členy PŘÍSUDEK.
Rozvíjející větné členy - opakování -
P ř íslove č né ur č ení Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-37 Téma: ČESKÝ JAZYK – skladba VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-37.
VSUVKA Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-35
V Ě T N É Č L E N Y Základní – podmět,přísudek
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Větné členy.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PŘÍVLASTEK DOPLNĚK Mgr. Michal Oblouk.
Rozvíjející větné členy - opakování -
PŘEDMĚT PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ
(PREZENTACI SPUSTÍTE STISKNUTÍM KLÁVESY F5) Přívlastek.
PŘÍVLASTEK - DRUHY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Helena Baculáková Název: VY_32_INOVACE_01_B_07_PŘÍVLASTEK - DRUHY Téma:
Větný rozbor věty jednoduché krok za krokem. Na úvod Zopakujeme si postup při rozboru věty jednoduché.
Přívlastek VY_32_INOVACE_03-27 Ročník: Vzdělávací oblast:
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_03 přívlastek
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
VY_32_INOVACE_13_Český jazyk pro 7. ročník_Určování větných členů
Přívlastek Mgr. Renata Pospiechová
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Základní skladební dvojice Název projektu: OP VK
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_276_ČJ8
Název: VY_12_INOVACE_ČJ_15   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Rozvíjející větné členy – 6. ročník
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Přívlastek Rozvíjí podstatné jméno Ptáme se: jaký, který, čí? Je vyjádřen: podst. jménem, příd. jménem, zájmenem, číslovkou, popř. infinitivem.
Mgr. Lenka Vrzáňová Větná stavba října 2011
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VĚTNÉ ČLENY 7- 9 PŘÍVLASTEK
Rozvíjející větné členy
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Větné členy VY_32_Inovace_20SJ - 1
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Transkript prezentace:

SYNTAX RISKUJ Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-39 Téma: ČESKÝ JAZYK – OPAKOVÁNÍ VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-39

Anotace Interaktivní hra- opakování učiva Autor Mgr. Monika Dudová Vytvořeno dne 24.1.2013 Ověřeno dne 27.3.2013 ve třídě VII.A Jazyk čeština Očekávaný výstup Žák opakuje a upevňuje získané znalosti Speciální potřeby žádné Vzdělávací oblast Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor Český jazyk a literatura Tematický okruh Jazyková výchova Téma Opakování -Podmět, předmět, příslovečné určení, přívlastek Klíčová slova Podmět, předmět, příslovečné určení, přívlastek Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělávání –II. stupeň Věková skupina 12-15 let

PODMĚT Příslovečné určení 1000 1000 1000 1000 2000 2000 2000 2000 3000 PŘEDMĚT PŘÍVLASTEK Příslovečné určení 1000 1000 1000 1000 2000 2000 2000 2000 3000 3000 3000 3000 4000 4000 4000 4000 5000 5000 5000 5000

Podmět rozlišujeme: a) slovesný, jmenný, slovesně jmenný b) holý, shodný, neshodný c) holý, rozvitý, několikanásobný Návrat do hry

Prémie 1000: Návrat do hry

Podmět je na jiném větném členu: a) nezávislý b) závislý c) není to rozhodující Návrat do hry

Všeobecný podmět… a) není konkrétní b)se vyjadřuje zájmenem c) se vyjadřuje příslovcem Návrat do hry

Podmět může být vyjádřen: a) různým slovním druhem b) pouze podstatným jménem c) jen podstatným jménem nebo zájmenem Návrat do hry

Předmět závisí: a) na podstatném jméně b) na slovese nebo přídavném jméně c) není závislý na ničem Návrat do hry

Předmět vyjadřuje : a) osobu, číslo, čas b) osobu, zvíře, věc c) co podmět dělá Návrat do hry

Na předmět se ptáme : a) jaký, který, čí b) pádovými otázkami c) jaký, jaká, jaké Návrat do hry

Předmět bývá nejčastěji vyjádřen pády: a) 1, 2 a 5 b) 1 a 5 c) 2,4,6,7 Návrat do hry

Předmětem bývá zpravidla : a) přídavné jméno b) podstatné jméno nebo zájmeno c) sloveso Návrat do hry

Přívlastek rozlišujeme? a) shodný a neshodný b) volný a těsný c) pravý a levý Návrat do hry

PŘÍVLASTEK závisí : a) na podstatné jméně b)na slovese c) na zájmeně Návrat do hry

Přívlastek shodný : a) se shoduje s řídícím členem v pádě b) se shoduje s řídícím členem v pádě, čísle a rodě c) se shoduje s řídícím členem v rodě Návrat do hry

Přívlastek neshodný a) se s řídícím členem neshoduje b) se shoduje s řídícím členem v rodě c) se neshoduje pouze v rodě Návrat do hry

Přívlastek shodný stojí obvykle : a) za řídícím jménem b) před řídícím jménem c) před i za řídícím jménem Návrat do hry

Příslovečné určení má zkratku: a) PŘ b) PK c) PU Návrat do hry

Příslovečné určení závisí na : a) slovese či přídavném jméně či příslovci b) podstatném jméně c) slovese a zájmeně Návrat do hry

Příslovečné určení vyjadřuje: a) co dělá podmět b) místo, čas, způsob c) místo, čas, způsob, příčinu, účel, podmínku, přípustku Návrat do hry

Příslovečné určení vyjadřuje a) různé okolnosti a vztahy b) co dělá přísudek c) co dělá přívlastek Návrat do hry

Příslovečné určení se latinsky řekne : a) syntax b) predikát c) adverbiale Návrat do hry

použité zdroje: ČESKÝ JAZYK 7. Učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2004, s. 86 - 87. ISBN 80-7238-320-5