P6 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA Chování zákazníka na spotřebitelském trhu zahrnuje poznání: Které hlavní faktory ovlivňují chování spotřebitele? Jakými pravidly se.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlivy na spotřebitele.
Advertisements

Hodnota za peníze v projektech PPP: Úvod k pojmům Owain Ellis 12. června 2008.
„SNAHA PŘIMĚT SPOTŘEBITELE, ABY JEDNAL PROTI SVÉ VŮLI, JE ZTRÁTA ČASU.“ JEROME E. MC CARTHY Psychologické vlivy působící na jednotlivce.
Chování domácností. Úvod n Jak a čím jsou domácnosti ovlivněny.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_17.
PSYCHICKÉ JEVY.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Kritická analýza různých přístupů k vyučování SH
MARKETING FINANČNÍCH SLUŽEB E :00 – 13:30.
VY_32_INOVACE_EKO_08 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: chování.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_20.
Odměňování a stimulace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_19.
Základy marketingu šestá přednáška
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_196.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
4.Spotřebitelské chování
Spotřebitelský výzkum
Životní cyklus výrobku
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_15.
úvod pojetí a obsah marketingu
Marketingový mix Produkt.
Nákupní jednání zákazníků Pochopení zákazníků je východiskem pro navrhování marketingových nabídek, které splní jejich požadavky.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_16.
MARKETING.
Zákazník v maloobchodě
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Nákupní chování spotřebitele
VI. Chování spotřebitelů při nákupu Otázky: 1.Jak odhadnout pravděpodobné nákupy 2.Jak sociol.a psych. vlivy působí na chování domácností při nákupu 3.Proč.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
14. října 2008 PRODUKT jednotlivé úrovně produktu Mgr. Eliška Kubíčková.
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
Nákupní rozhodování.
8. Marketing.
Alena Klapalová MANAGEMENT KVALITY Alena Klapalová
Management - Motivování
Vítejte na Marketingu.
Kupní chování a EU.
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Chování spotřebitele Zákazníci, návštěvníci, trhy, segmentace.
Chování spotřebitele Zákazníci, trhy, segmentace.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Základy marketingu šestá přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Bc. Jaromír Šetek VNÍMÁNÍ ZEMĚ PŮVODU ZNAČKY A ZEMĚ PŮVODU PRODUKTU VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Pavel Štrach, Ph.D. et Ph.D.
Jedna z rolí, kterou člověk v životě splňuje – ROLE KONZUMENTA – na základě toho se očekává SPOTŘEBNÍ CHOVÁNÍ. - základem spotřebního chování – ROZHODOVÁNÍ.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Alena Klapalová MANAGEMENT KVALITY Alena Klapalová
MARKETING Přednáška P
Digitální učební materiál
Segmentace trhu. Segmentace trhu Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na.
MARKETING 2.
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Vítejte na Marketingu.
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Zákazníci, návštěvníci, trhy, segmentace
Nákupní chování. Nákupní chování Typy kupujících individuální kupující – sám rozhoduje o nákupu, snaží se uspokojit vlastní přání a potřeby.
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Kupní a spotřební chování zákazníků a spotřebitelů a EU
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.09
OBCHODNÍ ČINNOST A JEJÍ PSYCHOLOGICKÁ HLEDISKA
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.12
Kupní a spotřební chování zákazníků a spotřebitelů a EU
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

P6 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA Chování zákazníka na spotřebitelském trhu zahrnuje poznání: Které hlavní faktory ovlivňují chování spotřebitele? Jakými pravidly se řídí proces rozhodování provázející koupi Jaká je odezva spotřebitelů na různé podněty, zejména na podněty firmou ovlivnitelné?

Spotřebitel Výzkum zaměřen na poznání dění v zákazníkově nitru: Proč některé výrobky/služby zákazník zakoupí rychle a u některých váhá? Čím je dána věrnost spotřebitele určité značce? Jakým způsobem vybírá mezi variantami? Odpovědi: analýza faktorů studium rozhodovacího procesu

Faktory určující chování spotřebitele Kulturní faktory Společenské faktory Osobní faktory Psychologické faktory

Kulturní faktory sbližování kultur změna v hierarchii hodnot touha po vysokém životním standardu rostoucí význam volného času

Kulturní rozdíly (trávení vol. času)

Kultura - globální obtíže jazyk gramotnost barvy gesta národní identita zákonná omezení nesprávný výrobek Chybné rekl. slogany - Kentucky Fried Chicken Původní: „…jsou tak dobrá, že si olíznete všech pět prstů“ V Číně: „…jsou tak dobrá, že si okoušete všechny své prsty“ Původní: „Jen drsný muž dokáže udělat křehounké kuřátko“ V Číně: „Jen pohlavně vzrušený muž dokáže udělat smyslnou buchtu“

Společenské faktory Referenční skupiny primární skupiny sekundární skupiny Rodina: dominance muže (automobil, televize, pojištění) dominance ženy (pračka, koberec, kuchyně) vyrovnanost obou (nábytek do obývacího pokoje, rekreace, bydlení, volný čas mimo domov

Osobní faktory Rozhodnutí spotřebitele jsou spjata s jeho rysy jako individuality koncepce životního cyklu zaměstnání (vč. ekonomických podmínek) životní styl osoby

Psychologické faktory Motivace Maslowova teorie hodnot (fyziologické potřeby, bezpečí, sociální potřeby, potřeba úcty, potřeba seberealizace) Vnímání selektivní pozornost selektivní zkreslení selektivní vybavování Učení

Rozhodování při koupi Druhy chování spotřebitele

Proces rozhodování při koupi Souhrn kroků, které spotřebitel dělá před, při a po nákupu produktu: vjem potřeby shromažďování informací hodnocení alternativ rozhodnutí o koupi hodnocení po uskutečnění koupě

Ad 3) Hodnocení alternativ Model očekávané hodnoty (vybere ten produkt, který přinese největší celkový užitek) Model ideálního produktu (dá přednost tomu produktu, který se nejvíce blíží ideální představě) Konjuktivní model (výběr proveden na základě stanovení minimální úrovně všech posuzovaných vlastností) Disjunktivní model - jedna nebo několik významnějších vlastností

Význam rozboru rozhodování pro marketing Například: Modifikace produktu - skutečná změna vlastností produktu (např. červené kabrio) změna mínění zákazníka o daném produktu -psychologická modifikace produktu změna mínění zákazníka o konkurenčním produktu - zákazníci přeceňují vlastnosti konkurenčního zboží (srovnávací reklama) zdůraznění opomíjených vlastností - zdůrazním to, čemu není přikládán význam