E - byznys 1.Obchodní činnost zaznamenává v poslední době v České republice značných proměn. 2.Relativní převis nabídky zboží s variabilní poptávkou. 3.V.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Spisová služba pro organizace zřízené Olomouckým krajem
Advertisements

Informace jsou základním předpokladem úspěšného podnikání.
Podívejme se nejen na mobilní bezpečnost v širším kontextu Michal Rada Iniciativa Informatiky pro Občany.
Podnikové informační systémy úvod
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
E-Česko 2006 Státní informační a komunikační politika Praha Vladimír Mlynář.
BI, e-commerce Ing. Jiří Šilhán. Úroveň informatiky.
Název: Co mi hrozí Vypracovali:Kateřina Kratochvílová a Jiří Virgl
Opakování k maturitě.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Informační systémy podnikové systémy CRM
SAP Ing. Jiří Šilhán.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO
Customer Relationship Management Řízení vztahů se zákazníky.
Ing. Jiří Šilhán.  představuje komplex aplikačního a základního software, technických prostředků, podnikových procesů a personálních zdrojů určených.
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
ITIL Information Technology Infrastructure Library.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Základy marketingu šestá přednáška
Význam informací a dat a znalostí
Internet jako nástroj vlivu ? Dana Bérová
MARKETINGOVÝ MIX.
TYPOLOGIE V OBLASTI E- BUSINESS. E-business – veškeré formy elektronické komunikace a obchodování, kdy jsou využívány internet, intranet, extranet E-comerce.
Systémové pojetí hospodářské organizace
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Podnikání na Internetu letní semestr 2004 Jana Holá VIII.
Multiplatformní, řídící systém elektronického vzdělávání pro školy eDoceo Multiplatformní, řídící systém elektronického vzdělávání pro školy Tomáš Hrdonka.
Příprava RIS LK – OS 1 Připomínkování a rozpracování první priority odbornou skupinou č.1.
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
Vývoj požadavků na obchodování s elektřinou Ing.Karel Šimeček Seminář SVSE 11/2003.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
SEMINÁŘ Možnosti podpory podnikatelského sektoru a jeho dalšího rozvoje v Libereckém kraji Příprava projektu vědecko technického parku v Liberci Mgr. Tomáš.
Informace jsou základním předpokladem úspěšného podnikání.
Podnikatelský plán struktura plánu.
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
MALOOBCHOD 1. Maloobchod – podstata, vývoj, úloha
Inovace je změna daného stavu a lze ji aplikovat ve všech směrech lidských aktivit. Tyto změny mají sedm řádů, sedm faktorů a sedm zdrojů. Inovační proces.
Marketingové prostředí obce
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
1 14.Postakviziční integrace-jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Kateřina Čepeláková, E-72 Šk.rok:2009/2010.
8. Marketing.
11. Přednáška - Elektronické podnikání (E – Business)
13.přednáška – Elektronické zásobování Ing. Jiří Zmatlík, Ph.D. ČVUT, Fakulta elektrotechnická Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd.
A JEHO PROJEKTY. Sdružení CzechInno Součást systému inovačního podnikání ČR Součást systému inovačního podnikání ČR Sdružení CzechInno:  Je neziskovým.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
E-government - moderní podoba veřejné správy v České republice.
Moderní informační systémy - úvod do teorie, druhy IS v cestovním ruchu.
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
Možná podpora na získání ETV certifikátu z OP PIK Ing. Radek Navrátil, září 2016.
Elektronické bankovnictví
MARKETING Přednáška P
Elektronický obchod z pohledu České republiky
Tržní mechanismus Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Informační systémy podnikové systémy CRM
Oblíbený platební nástroj
MARKETING Přednáška P
Výzvy digitální ekonomiky pro společnost
Vyhýbání se daňovým povinnostem v digitální ekonomice
Transkript prezentace:

E - byznys 1.Obchodní činnost zaznamenává v poslední době v České republice značných proměn. 2.Relativní převis nabídky zboží s variabilní poptávkou. 3.V prostředí ČR, kde např. v maloobchodě dominují velké retailingy se zahraničním kapitálovým zázemím, se podnikání pro tuzemské obchodníky stává čím dál tím obtížnější. Konkurenčními faktory malých obchodníků jsou: exkluzivita zboží dostupnost podnikatelská prodejní technologie založená na využití informačních kanálů.

E - byznys  souhrn činností uskutečňovaný v podniku v elektronické podobě.  nesprávně se tento pojem zaměňuje s podnikáním na Internetu.  je úzce spjat s informačními sítěmi a informačními technologiemi.  cílem e-byznysu je zvyšování celkové efektivity podniku, tedy ne pouze ekonomické, ale i ve využívání příležitostí a výrobních činitelů (např. lidských zdrojů). Předpoklady pro podnikání v e-byznysu:  Demografická hodnota informační sítě.  Závislost nejen na absolutním počtu, ale i na složení uživatelů internetových sítí.  Integrace sítí.  Příkladem mohou sloužit komunikační sítě v bankovnictví a v celnictví (SWIFT, EDIFACT) nebo vývoj nástrojů XLM a BizTalk, které mají řešit propojení různých aplikací, které nebyly primárně tvořeny pro vzájemnou komunikaci.  vytváření podobných standardů vede ke zjednodušení a dostupnost řešení, která jsou aplikovatelná v rámci dynamičnosti obchodních vztahů.

E - commerce 1.Je součástí většího celku e-byznysu a v konečné podobě obsahuje aktivity týkající se prodeje a nákupu zboží (služeb) přes Internet. 2.Provádějí se obchodní transakce v prostředí Internetu včetně jejich marketingových podpor. 3.I – commerce je spojeno s Internetem v podobě vytváření komerčních služeb pro ostatní subjekty, např. vytvářením www stránek subjektů a podniků. 4.M – commerce je spojeno s rozvojem mobilních telefonů, které prostřednictvím WAPu, propojuje jednotlivé mobilní telefony s Internetem.

Neúspěch fungování elektronického obchodování 1.Přetechnizování 1.Přetechnizování (dominance technických prostředků před věcným obsahem). 2.Individualizace 2.Individualizace (snaha podnikatelů o samostatnost, oddělenost, výsledkem je nekompatibilnost jejich investic a technologií). 3.Řešení celkové nabídky 3.Řešení celkové nabídky (je-li zboží z pohledu e-commerce pro zákazníky zajímavé). 4.Opomíjení oblasti bezpečnosti 4.Opomíjení oblasti bezpečnosti ( např. podmínkou úspěšného podnikání tímto systémem je 100% bezpečnost před hackery a zneužití dat). 5.Amatérismus 5.Amatérismus (v rámci celého projektu musí dominovat profesionalita). 6.Designové faux-pas 6.Designové faux-pas (návštěvník webu nejdříve hodnotí vzhled, který může upoutat nebo odradit).

Faktory uzavírání obchodních smluv v e - podobě Autenticita - prokazatelné a spolehlivé zjištění totožnosti původce zprávy. Integrita digitálního dokumentu - zajištění neměnnosti.Nepopíratelnost – původce digitálního dokumentu nebude moci popřít, že dokument vytvořil.

Platební systémy POŽADAVKY: POŽADAVKY: Autentičnost (vazba na digitální podpis, ověření totožnosti odesílatele) Autorizace (ověření bonity nakupujícího) Soukromí obchodu (není žádoucí, aby o obchodu věděly třetí osoby)

Platební nástroje  Kreditní karty  Elektronické šeky  Hotovost – e-cash  Open EDI Účastníci elektronických trhů business to consumer business to consumer (označení komerčních a marketingových aktivit mezi podnikem a konečným spotřebitelem). business to business business to business (označení komerčních a marketingových aktivit mezi podniky, kteří nakupují zboží nebo služby za účelem jejich dalšího prodeje či zpracování). authority to businnes authority to businnes (označení transakcí mezi státem a podniky). authority to consumer authority to consumer (označení transakcí mezi státem a zákazníkem=veřejnou správou).

Obchodní modely Obchodní modely dle P.Timmerse Elektronický obchod(E shop) Elektronické obchodní centrum (E mall) Elektronická burza (E procurement) Trh třetí strany (3 rd party marketplace) Virtuální společenství (Virtual communities) Poskytovatel služby hodnotového řetězce (Value chain service integrator) Integrátor hodnotového řetězce (Value chain integrator) Kooperativní prostředí (Collaboration platform) Informační broker (Information broker).

Z marketingového pohledu e - commerce Možnosti 4 C: 1.celkové finanční i nefinanční náklady na získání a užití výrobku (total customer cost), 2.celkový užitek pro zákazníka (customer benefits), 3.interaktivní komunikace (communication), 4.celkové pohodlí při získávání produktu (convenience).

Sběr dat o zákaznících a o jejich chování podle technologie sběru podle sběru metody analýzy získaných dat access log soubory vlastní potřeba firmy speciální statistický software formuláře reklamní účely měření pomocí statist. serverů e mail audit analýza log. souborů cookies

Instituce v ČR zabývající se oblastí e - commerce Centrum pro elektronický obchod Centrum pro elektronický obchod Asociace pro elektronickou komerci Asociace pro elektronickou komerci Virtuální informační park Virtuální informační park Český magazín elektronické komerce Český magazín elektronické komerce