Děti se specifickými potřebami Ochrana ohrožených dětí a jejich rodin Mgr. Marie Lukasová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sociální služby SOZ.
Advertisements

ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Předmět úpravy Podmínky pro poskytování sociálních služeb a příspěvku na péči Podmínky pro vydávání oprávnění k poskytování soc.služeb, pro výkon veřejné.
Kariérové poradenství
Zákon o sociálních službách
Spolupráce s rodinami dětí s nařízenou ústavní výchovou.
PŘÍPRAVNÉ TŘÍDY ZÁKLADNÍCH ŠKOL v Městské části Praha 9 MOST MEZI ŠKOLKOU A ŠKOLOU.
Sociální důvody jako důvod pro umístění dětí do institucí?
Sociodemografická analýza Výzkum potřeb uživatelů Prostějov.
Potřeby dětí a jejich hodnocení v systému sociálně-právní ochrany dětí
Oddělení ústavní a ochranné výchovy - Činnost resortu vnitra v oblasti práce s rizikovými a ohroženými dětmi a mladými lidmi. - Pohled na téma v kontextu.
Zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc
Vznik  jeden z výstupů projektu „Vytvoření střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb v Prostějově“  realizace byla zahájena  v pěti.
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského
PROGRAM SANACE RODINY v AMALTHEA o.s. Chrudim, 18. –
Životní podmínky osob s PAS – poznatky ochránce Petra Zdražilová, Praha, 6.listopadu 2014 Petra Zdražilová / 6. listopadu, © Copyright Veřejný ochránce.
Individuální výchovný plán
Transformace systému práce s ohroženými dětmi a rodinami Tisková konference MPSV a MŠMT 30. dubna 2009.
Osvojení Pěstounská péče Svěření do péče fyzické osoby
Sociální patologie SCPT SCPA
Výchovně léčebná péče Ochrana ohrožených dětí a jejich rodin
Pedagogicko-psychologické poradenské služby
Mgr. Alena Skotáková, Ph.D.
STŘEDISKO VÝCHOVNÉ PÉČE HELP
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
PŘÍPRAVNÉ TŘÍDY ZÁKLADNÍCH ŠKOL v Městské části Praha 9
1. Setkání – Program seminářů, požadavky k zápočtu, požadavky ke zkoušce.
Rodinné právo II Milana Reichlová.
Dětský domov (tedy nikoli dětský domov se školou) a základní škola pod jednou střechou Ochrana ohrožených dětí a jejich rodin Mgr. Ondřej Vala.
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Návrh legislativních změn v oblasti náhradní rodinné péče (výstupy projektu) PhDr. Miloslav Macela Praha, 16. června 2015.
Gerontopsychologie v praxi Mgr. Kateřina Bartošová Mgr. Markéta Kukaňová.
Individuální vzdělávací plán
Dítě se specifickými potřebami Doporučení a zjištění veřejné ochránkyně práv Marie Lukasová, Sepetná 2015 © Copyright Veřejný ochránce práv, 2015.
Ústavní péče o děti. pokud se rodiče neumí, nechtějí či nemohou postarat z důvodů na straně dítěte (postižení, chování) dnes je snaha nechat dítě v rodině,
Středisko výchovné péče Dobrá Vyhlídka , Vyhlídka 1, Šumperk.
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
Budoucnost ústavní výchovy z úhlu pohledu Federace dětských domovů ČR PaedDr. Jana Koubová
„Šance pro děti v ohrožení na Vysočině.“ Příspěvek na konferenci Třebíč, dne 14.října 2014.
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Výchovn ě vzd ě lávací systém Č R Část 1. Pedagogika Mgr. Irena Kudláčková.
Datum: Zpracoval(a): Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Novela zákona o místních poplatcích Mgr. Jantoš, Mgr. Těžký.
Mgr. Jana Hanzlíková náměstkyně ministryně Sekce pro ochranu práv dětí a sociálního začleňování 10. dubna 2014.
Gender a (sociální) bydlení Linda Sokačová Platforma pro sociální bydlení Alternativa 50+, o.p.s.
1 Budoucnost péče o ohrožené děti Mgr. Jaroslav Fidrmuc zástupce náměstka ministryně pro vzdělávání Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská.
Deinstitucionalizace ústavní péče očima ochránce 1. března 2011 Hradec Králové Individuální projekt odboru sociálních služeb a sociálního začleňování "Podpora.
ZÁKONY & VYHLÁŠKY PhDr. Lenka Gajzlerová MI3DC_DSP Speciální pedagogika OP3DC_DSP Speciální pedagogika.
Odlehčovací služby. terénní, ambulantní nebo pobytové služby poskytované osobám, které mají sníženou soběstačnost z důvodu věku, chronického onemocnění.
Současnost ÚSTAVNÍ VÝCHOVY V ČESKÉ REPUBLICE
Denní stacionáře.
MUDr. František Schneiberg
Informace MPSV ČR k postupu orgánu sociálně-právní ochrany dětí v případech záškoláctví (Č.j. 2014/ ze dne 14.března 2014)
Sociální pomoc Mirka Wildmannová.
Intervence u dětí v riziku PCH, dětí s PCH - ústavní a ochranná výchova (ÚV, OV) Věra Linhartová, jaro 2012.
Spolupráce zdravotníků a sociálních pracovníků; možnosti následné péče
Analýza současného stavu institucionálního zajištění péče o ohrožené děti. [online] [cit ]. Dostupné z www: .
Týdenní stacionáře.
Základní škola a Praktická škola, Jičín
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Přehled opatření uložených za spáchání trestného činu (provinění)
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Sociální pomoc Mirka Wildmannová.
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
§ 49 Domovy pro seniory. V domovech pro seniory se poskytují pobytové služby osobám, které mají sníženou soběstačnost zejména z důvodu věku, jejichž.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Příprava pěstounů a sociální zabezpečení
Odbor sociálních věcí KUPK leden 2019
Středisko rané péče SPRP, pobočka Brno
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Děti se specifickými potřebami Ochrana ohrožených dětí a jejich rodin Mgr. Marie Lukasová

2  S dítětem musí být zacházeno v zájmu plného a harmonického rozvoje jeho osobnosti.  V rámci péče jsou dětem zajišťovány specifické výchovné a vzdělávací potřeby, a to odstupňovaně až do míry soustavné intenzivní individuální péče.  Ústavní výchova je jen jedna.  nezletilé matky s dětmi  dítě s duševní poruchou  děti-cizinci

3 Děti-cizinci  Nezletilé děti-cizinci by neměly být oddělovány ve specializovaném zařízení pouze z důvodu cizí státní příslušnosti.

4 Nezletilé matky s dětmi  Nezletilým matkám by mělo být umožněno zůstat spolu se svým dítětem v zařízení, kde dosud pobývaly. Pokud to není možné, nesmí umístěním do jiného zařízení dojít ke zpřetrhání kontaktů s jejich rodinou.

5 Dítě s duševní poruchou „… „… do zařízení jsou umísťovány i děti s mentálním, tělesným, smyslovým postižením, s vadami řeči, popřípadě s více vadami, pokud stupeň zdravotního postižení neodpovídá jejich umístění do zařízení sociálních služeb nebo do specializovaného zdravotnického zařízení. Pro tyto děti zařízení zajistí vhodné podmínky úpravou denního režimu a vybavenosti zařízení. Dále zajistí odpovídající vzdělávací, terapeutický a sociálně rehabilitační program…“ (§ 2 odst. 12 zákona o ústavní výchově)

6 Dítě s duševní poruchou – jak NE  rozdělení sourozenců  problémy ve škole – nevyužití potenciálu  kolování po zařízeních  hospitalizace namísto uzpůsobené péče  dítě = PROBLÉM

7 Dítě s duševní poruchou – jak ANO  Zařízení musí aktivně pracovat na zohlednění výchovných a zdravotních potřeb dítěte ve spolupráci s odborníky (ambulantní pedopsychiatr, diagnostický ústav, středisko výchovné péče).  Služby ambulantní (i lůžkové) psychiatrie musí být dětem a jejich rodinám dostupné. Dítě jako pojištěnec má právo na náležitou zdravotní péči, a pokud se mu jí nedostává (například z důvodu nedostupnosti), měly by být jak školským zařízením, tak i OSPOD hájeny jeho zájmy, a to formou požadavku směrem k příslušné zdravotní pojišťovně.  Nároky na péči vyplývající ze zdravotních specifik dětí musí být zohledňovány při personálním zajištění a při sestavení rodinných či výchovných skupin.

8 Dítě s duševní poruchou – jak ANO V resortu školství:  snížení počtu dětí ve skupině  posílení personálu  odborná podpora  využití sociální služby Odborná péče o děti, nad jejichž výchovou převzal odpovědnost stát, však zajištěna být musí.

Zpráva z návštěv školských zařízení pro výkon ústavní výchovy a ochranné výchovy