Vodní doprava v ČR  Patří historii, nebo…..  se stane platným oborem dopravy?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Oliver Morel Ostrava, 18. června 2008
Advertisements

Doprava Ivan Gros
Mgr. Pavel Dobeš Ministr dopravy
MĚSTSKÉ PRŮMYSLOVÉ ZÓNY – SEVERNÍ A JIŽNÍ PŘEDLICE
Nauka o podniku Seminář 6..
Solární systémy pro aktivní topení
Provozně - ekonomický pohled na datová centra
Škroupovo náměstí – podzemní garáže na místě parku?
Informace o současné podpoře kombinované dopravy v České republice
CELKOVÉ NÁKLADY STAVBY
PROJEKTOVÝ DEN 27. ČERVENCE 2010 STŘEDNÍ ŠKOLA AUTOMOBILNÍ, MECHANIZACE A PODNIKÁNÍ, KRNOV, OPAVSKÁ 49 Ing. Marák Vladimír Tento projekt.
11 Udržovatelnost a servisní logistika
Jak v praxi využít analýzu bodu zvratu?
Dopravní infrastruktura a její hodnocení
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v.
Česko.
Mapa zájmu - plány.
MALÉ VODNÍ ELEKTRÁRNY Sekce podporovaných zdrojů Energetický regulační úřad
Čerpání prostředků OPD 1, investice SŽDC
Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
SEKUNDÁRNÍ TRH UŽITKOVÝCH VOZIDEL
Výhled financí obcí Ing. Luděk Tesař.
Výpočty efektivnosti investic, výpočty odpisů
Plánování dopravní infrastruktury z pohledu projektanta
Dopravní síť světa 1 B. Fendrych 8.K.
1 Přechodná období ČR po vstupu do EU VŠFS – kombinované studium Veřejná správa
Nauka o podniku Seminář 9.
DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA ČR: Jakým směrem se ČR vydá na křižovatce dopravní infrastruktury budoucnosti? , Praha CESTA PRVNÍ: Důvody investic.
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Moje volba – moje budoucnost CZ.1.07/1.1.02/ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Automobil a daň z mezd Poskytne-li zaměstnavatel zaměstnanci bezplatně firemní motorové vozidlo k používání pro služební i soukromé účely, považuje se.
Vodohospodářská zařízení Šumperk, a.s.
1 „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací projektu z PRV“
Kalkulace – základní pojmy, metoda kalkulace
DOPRAVA Nenahraditelná složka hospodářství každé země – brzdí nebo urychluje ekonomický rozvoj. Poloha uprostřed Evropy – ČR je křižovatkou transevropských.
K plavebnímu stupni Děčín Doc. Ing. Josef Seják, CSc.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Přírodní vědy moderně a interaktivně ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 DOPRAVA „ KREV HOSPOD Á ŘSTV Í“ 1.
Společenské a hospodářské prostředí. Doprava Obsah 1. Význam a postavení dopravy 2. Dopravní cesty 3. Osobní a nákladní přeprava.
Význam vodních cest pro dopravu v ČR
Jan Hercik Katedra geografie Přírodovědecká fakulta UP v Olomouci DOPRAVNÍ POLITIKA A DOPRAVNÍ PLÁNOVÁNÍ.
D OPRAVA Martin Horák, 3.C4. D OPRAVA Rozdělení: pozemní a) silniční+ MHD b) železniční letecká vodní potrubní a) ropovody b) plynovody.
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Naklady a jejich členění
EKONOMIKA DOPRAVNÍHO PODNIKU Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Po vodě – ekologicky, levně a v pohodě Ředitelství vodních cest ČR Ing. Jan Skalický pověřen řízením ŘVC ČR Aktuality ke splavnění Labe.
Vodní hospodářství (2014–2016) Aleš Kendík náměstek pro řízení sekce vodního hospodářství
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Dopravní obslužnost a dopravní infrastruktura Pardubického kraje.
Ředitelství vodních cest ČR Organizační složka státu zajišťující rozvoj infrastruktury vodních cest v České republice Dopravní konference Pardubice 2015.
Seminář RHSD JMK Aktuální situace v dopravě Ing. Václav Horák, náměstek hejtmana srpen 2012 Pohled JMK na priority dálničních a silničních staveb pro současné.
Státní fond dopravní infrastruktury Objemy finančních prostředků pro budování infrastruktury v ČR, Ing. Kristýna Kastlová, Ph.D. referent specialista.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Nové nařízení TEN-T a zařazení systému RS ČR do sítě TEN-T Ministerstvo dopravy Odbor strategie.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Dopravní zeměpis, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
Společná dopravní politika Mgr. Oldřich Hájek. Společná dopravní politika Důvody pro společnou politiku: Důvody pro společnou politiku: Postupující ekonomická.
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Projekt LABEL LABE-ELBE – Adaptace na povodňové riziko v povodí Labe
Program Prevence před povodněmi I. až IV. etapa
Systém vodních staveb v Evropě
Cestovní náklady podnikatele
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
Rozvoj dopravní infrastruktury z pohledu Hospodářské komory ČR
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Transkript prezentace:

Vodní doprava v ČR  Patří historii, nebo….

 se stane platným oborem dopravy?

Výsledky prognózy přepravní intenzity na německých vodních cestách v roce 2025

Ostrava - HamburgOstrava - Rotterdam Ostrava - Constan ţ a Přes Děčín (souč. stav Labe) Přes Děčín (bud. stav Labe) Přes Hodonín Přepravní vzdálenost po želez. (km) Přepravní vzdálenost po vodě (km) Přepravní vzdálenost celkem (km) Náklady přepravce (€/t) Střední náklad (t) Převezený náklad za rok (t) Tržby rejdaře (€/rok) Personální náklady (€/rok) Náklady na poh. hmoty a maziva (€/rok) Náklady na opravy (odhad) (€/rok) Poplatky za použití vodní cesty (€/rok) Pojištění (odhad) (€/rok) Náklady na management (odhad) (€/rok) Odpisy (nebo splátky úvěru) (€/rok) Náklady rejdaře (€/rok) Hospodářský výsledek rejdaře (€/rok)

Jak zachovat vodní dopravu na Labi? Má-li se ekonomická efektivnost zlepšení splavnosti Labe alespoň přiblížit uspokojivým ukazatelům ekonomické efektivnosti, je třeba: o Snížit řádově potřebné investiční náklady, což nabízí koncepce, nevyžadující výstavbu jezů. Ta je současně přijatelnější z hlediska ochrany přírody. o Trvat na současném řešení celého úseku od státní hranice po Střekov a předejít tak znehodnocení dřívějších investic na kanalizované trati (jejich hodnota se odhaduje na 160 mld. Kč). o Hledat další a účinnější cesty ke zlepšení ekonomické úrovně labské plavby.

Příklad travel-liftu Výrobci nabízejí podobná zařízení pro různé nosnosti (od 15 do t)

Zabráníme úplnému kolapsu vodní dopravy v ČR?  Rozvoj jakéhokoliv dopravního oboru není myslitelný bez infrastruktury, plně odpovídající konkrétním přepravním nárokům po stránce kvantitativní i kvalitativní. V případě vodní dopravy je podmínkou jejího rozvoje – ne-li existence – odpovídající vodocestná síť. V ČR však neexistuje logická vazba mezi skutečnými potřebami dopravy a investicemi ve sféře vodních cest – prioritou je budování zajímavých vodních děl. Podle současných představ má být na nepotřebná a vodní dopravě nic nepřinášející vodní díla (jež vůbec nepřispějí k napojení na konzistentní síť) vynaloženo v příštích letech asi 18 mld. Kč, avšak na přípravu napojení k této síti, jež by si vyžádalo maximálně asi 17 mld. Kč, se neplánuje nic. Budováním nákladného skanzenu nelze ovšem kolapsu zabránit.