Tato prezentace obsahuje i ilustrační fota stažená z netu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mateřská škola POHÁDKA,Zábřeh ČESKÁ REPUBLIKA „PROSTŘEDÍ,VE KTERÉM ŽIJEME“
Advertisements

HRA PRO DĚTI K O N E C „Z vašich úst ať nevyjde
VY_32_INOVACE_ 10_ Rozmanitost přírody Procházka lesem (SADA ČÍSLO 2)
Vyvození písmen Z, z Zajíc v zelí Zalezl zajíc do zelí,
VY_32_INOVACE_ 19_ Rozmanitost přírody Zelenina (SADA ČÍSLO 2)
VY_32_INOVACE_ 11_ Rozmanitost přírody Ovoce (SADA ČÍSLO 2)
Dramatické a pohybové činnosti v Mš
Milé děti, díváte se dobře kolem sebe?
MŠ Chodovická, Praha 9 třída BROUČEK …pořád se něco děje…
V Bibli je napsán příběh, kdy Ježíš šel na horu se svými učedníky, aby jim vysvětlil některé velmi důležité věci. Toto je velmi volná parafráze toho,
Mateřská škola POHÁDKA,Zábřeh ČESKÁ REPUBLIKA „ CO RÁDI JÍME“
TŘÍFÁZOVÝ MODEL UČENÍ Název vyučovací jednotky: ANIMALS (zvířata)
Kocourek Mňau Klikej.
DEN ZEMĚ 30. dubna 2013 II. A a II. B ZŠ a MŠ Raškovice.
1. třída. – 2.kolo Názvy knih 10 Názvy knih 20 Názvy knih 30
Soutěž: ze slov utvořte větu oznamovací, rozkazovací , přací a tázací
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.14 Anotace: Prezentace popisuje význam lesa, faunu a floru lesa. Vzdělávací oblast: Význam lesů Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk:
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.B.11 Název pro školu:
Podkmen: OBRATLOVCI Třída: SAVCI.
Tato prezentace obsahuje i ilustrační fota stažená z netu
Čteme pro potěšení Vyhledej názvy zvířat děda dělo lodě děvče mládě
Mgr. Lubomír Šára: Přírodní společenství
O Budulínkovi O Budulínkovi Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
 Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov  Autor: Mgr. Hana Klomínská  Datum: říjen 2012  Název: VY_12_INOVACE_1.2.1_PRV1,2_23.
EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_12_INOVACE_ ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP (ČaS/I) Téma: Volně žijící zvířata I. – savci (srnec.
ZVÍŘÁTKA V ZIMĚ Elektronické učební materiály – 1. stupeň Společnost
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
O KOHOUTKOVI A SLEPIČCE Práce s pohádkou. Realizace –
Dobrý den, děti, jsem skřítek Lesánek. Zde bydlím. Starám se o lesní zvířata a mám velkou radost, když se jim dobře daří. Ale často jsem smutný. To když.
O Budulínkovi Autoři: Vraný,Špitálník. 1. kapitola  Byl jeden dědeček a jedna babička a ti měli Budulínka.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Vlasta Fitzová Mgr Název DUM: VY_32_Inovace_2.2.5 Zvířata na podzim Název sady: Člověk a jeho svět Číslo projektu:
TEST - SPOLEČENSTVO LES
VY_32_INOVACE_06_Rozmanitost přírody-živočichové v lese
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor:
O Budulínkovi O Budulínkovi Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Co do řádku nepatří, škrtni!
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_III.Vu_ZVÍŘATA.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Příbor, Dukelská 1346,příspěvková org.
Autor Mgr. Hana Drchotová Škola ZŠ Bor, Školní 440, Bor, Téma
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
PODZIM SPUSŤ: F5.
NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_02_12_PODZIM TÉMA: PODZIM
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Lesní zvířata.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZIMA II.E Domeček
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_19_podzim
VY_32_INOVACE_ PRV.2R.1B.1 ROK a ROČNÍ OBDOBÍ fotografie - vlastní.
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_17_ lesní zvířata
Než jde ježek spát SVČ Domeček
Les v průběhu roku Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Začni kliknutím na modré tlačítko.
Počítáme na prstech jedné ruky podle pohádky
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Tajemství internetu Minule jsme si společně ukázali karty jednotlivých zařízení a říkali jsme si, že některá z nich se umí připojit na internet. Vzpomenete.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Prysk, okres Česká Lípa, příspěvková organizace Autor: Helena Petrůvová Název: VY_32_INOVACE_02_PRVOUKA_PODZIM.
Než jde ježek spát 1. E poprvé v Domečku.
ZVÍŘATA V ZIMĚ Některé živočichy můžeme vidět ve volné přírodě i v zimě. Tito živočichové si dokážou udržet stálou tělní teplotu, i když je venku zima.
Transkript prezentace:

Tato prezentace obsahuje i ilustrační fota stažená z netu Tato prezentace obsahuje i ilustrační fota stažená z netu. Není v mých silách fotit a vést 20 dětí najednou. PODZIM

Vlaštovka volá ostatní vlaštovky k usednutí na dráty. Je čas odletět Vlaštovka volá ostatní vlaštovky k usednutí na dráty. Je čas odletět. S písničkou „Vlaštovičko leť.

Léto se nechce vzdát své vlády a vlaštovky začarovalo-vzalo jim barvu a jsou bezhybné. Děti přemýšlí jak jim pomoci. Děti létají po třídě během vlaštovčí písničky a když přestane, všechny se snaží co nejrychleji sednout na drát. Jsou asi hladové-plácačka UČ, děti mouchy-honička.

Sbírání much pomocí kolíčku na prádlo

Zapískat na vlaštovky, aby se probudily

Vlaštovky po slepu odstřihnout ze žlutého provázku-pout léta Vlaštovky po slepu odstřihnout ze žlutého provázku-pout léta. Dodat jim barvu.

Stále nelétají, naučíme je létat, seskoky ze švédské bedny snažíme se vysoko, dotknout se mouchy. Nebo poskoky na trampolíně do výšky.

Učit je létat papírovou vlaštovkou-přes lano, skrz kruh, kdo nejdál, zkusit si jí poskládat. Vlaštovky jsou vysvobozeny a děti se s nimi prolétnou po třídě a připevní si jí v šatně kolíčkem na drát.

Ptá se dětí na to, kdo tu řádil že slyšela naříkat vlaštovky-nenápadně se ptá dětí na otázky ze života vlaštovek. Chce otevřít svou podzimní bednu a vypustit podzim do přírody. Nepořádek! Vyhazuje z bedny různé předměty-děti pak určují, co k podzimu patří a co ne. HRA-Vstávej, ratata, podzim ťuká na vrata. Koho se podzim dotkne, ten musí říct něco co k podzimu patří. Obdoba Peška.

Pomůžeme podzimu obarvit stromy.

Listí už padá ze stromů (písnička) děti se snaží chytit lupínek hozený z výšky-urči barvu.

Skoky do listí

K čemu je listí potřeba? Ježek třeba přečká zimu někde v listí,….

Ježek-proč má bodliny…, ovoce na zádech je hloupost Ukázka ještěrka-video ukázky zvířata

Ježek má rád úplně jiné věci .

Děti si mohou žížalu prohlédnout, ale i ochutnat-šok-gumové bonbóny.

Dobrodružství s ježkem Bodlíkem Já Baryk a ježek

Ježek spěchá přes les a hledá si jídlo aby se zatučnil, ztrácí však svůj kožich, je nahatý a bezbranný.Nebo, pomoc vyrobit kamarády-sbíráme materiál….ze straých kožíšků jeho kamarádů…

Pavouk splétá sítě,nesmíme se dotknout, také 3D verze, uzlování na čas,…

Různé druhy šišek,množství,poznat ořechy, skoky z místa na místo,…ukázka ještěrka

Kládu ve dvojici z jednoho do druhého bodu, vývojová stádia-O Kládu ve dvojici z jednoho do druhého bodu, vývojová stádia-O. Sekora Ferda mravenec okopírovat z knihy,…uspat malého mravenečka mravenčí ukolébavkou, dopravit různé přírodniny –řada dětí předávají si je z bodu A do bodu B.

Rozluštit hlavolam, poznat lišku houbu, spojovačka třeba ve tvaru ježka,…liščí nora (tunel), běh s koštětem-liška zametá stopy ocasem

Jelen potřebuje na zimu dostatek sena, strefování kroužků ze sena na paroží, větve,…přeskoky,…

Poznávačka, kvíz…

Ježek nechce zůstat sám přes zimu,…vyrobíme kamarády

Bramboriáda

Házení brambory na cíl, koulení brambory na cíl, okrajování, sbírání brambor ve dvojicích do košíku, brambor na táce s překážkovou dráhou, hledání brambor-schované ve třídě nebo zahrabané v písku, vožení brambor na kotouči-přesný počet napočítat. Koulela se ze dvora-bramboráky. Princeznička na bále-korále

Pečené brambory,….bramborové pohoštění

Snědli už je v neděli…na růz. způs.

Nosíme brambory na královský stůl

Dopravíme brambory do královského sklepa-počty, míření na cíl.

Královský ubrus

Podzimní stmívání (Broučkyáda)

Přeskakování dýní, koulení dýní…obíhaná kolem dýní

Paní Dýňová a pan Řepák

Podzimní zahrada,řepa-poh o řepě, řepánky,hod a přeskok, krmení zvířátek řepou, kukuřice popcorn, vrstvení semínek do skleničky, mák-mak mak,…koláče

S většími na hřbitov zapálit svíčku,…

Drakiáda-Dračí soutěž Prasátko Pepina a drak-první stránka

Drak padouch, drak až do oblak, krasavec, velikán,… Foukaná-hra s pinpongovým míčkem

O nejkrásnějšího nelétajícího draka

Není drak jako drak PPT prezentace na interaktivní tabuli -kolik hlav má drak na obr. -spoj draka s princeznou či holčičkou (papírový x pohádkový) HOMONYMA Každé dítko má obrázek a hledá druhý do dvojice VŠECHNO LÍTÁ …co peří má…věci co létají, když nelétají, tak podřep. NA DRAKY Každý za kalhotami proužek krep.papíru, pohádkový jim je chce ukousnout-honička

Drak okousaný od toho pohádkového chce spravit ocásek-barvičkový diktát.

Les se Smolíčkem. Jelen vítá děti v lese, chce jim někoho představit, ale ten někdo bydlí až na druhém konci lesa-děti prochází lesem, plazí se po břiše houštinami, přeskakují překážky, potkávají zvířátka-napodobují je-veverky-hopsají -lišky-chodí tiše -sovy-létají -netopýr-stojka -medvěd-houp.chůz -divočák-po 4-řech -mravenci-mal.kr.

Začneme hrát pohádku o Smolíčkovi až po ten okamžik, kdy ho jeskyňky zavřou do klece.Jelen neslyší,…Jeskyňky pustí Smolíčka po přemlouvání, až když děti splní jejich lesní úkoly.

Jelen by rád další kamarády jeleny-výroba jelena z hlíny, větviček,…

Jeskyňky chtějí sehnat další kamarádky na jejich večerní tance při měsíci. Děti je vyrobí.

Dobré ráno, dobrý den, to máme dnes krásný den Dobré ráno, dobrý den, to máme dnes krásný den. Spousta malých hříbků v lese, (velkých kanců, srnců, bažantů, veverek,…) na sluníčko usměje se. Dobré ráno, dobrý den, dnes se mračit nebudem. Smolíček svým nářkem vylekal zvířátka z lesa, nemohou najít své domečky. Děti mají kartičky zvířat, při naříkání Smolíčka-opak. Básničky pobíhají. Potom se ukryjí do svých úkrytů-nora, houští, mraveniště, strom…

Poznej přírodniny z lesa dle hmatu sluchu, přírodniny jako hudební nástroj…

Máme za úkol přemoct hamižného kance (co je to za vlastnost?) Kanec spí -je těžké se k němu potichu dostat (po nohama praskají větvičky) děti mu postupně berou potravu pro zvířátka a odnášejí do krmelce.

Úlovky od kance jdou zvířátkům do krmelce.

Myslíme na zvířátka Hra na krmení zvířátek…čtverce, Hra na to kde zvířátka žijí-veverky-utíkají do rohu kde je strom, nebo jaké jedí jídlo,…slepice na statek,…(pokoje)

Do zavařeniny pro zvířátka na zimu

Poslouchej les -většinou uslyší jen šumění korun stromů a zpěv ptáků. Učitel dělá různé zvuky ptáků a děti jejich obrázky hledají po lese-určují název ptáčka, kde ve skutečnosti žije-zda-li je to pták lesní či nikoliv.

Pomoz veverkám-chystají bál-jak budou vypadat veverky, které na něj přijdou VV, chystáme oříšky na hostinu-počty do talířů, veverčí tanec-Seděly dvě veverky, na zelené jedli (podřep), chvilku něco chroupaly (chroupat ústy), chvilku něco jedly (otoč 180°). A když měly plná bříška (hladit bříško), řekly si už dost (rázně rozpažit), Houpaly se houpy (chytnout za ruce a pohupovat)

Poznáváme zvuky zvířat. Zvířátka v hádankách. Jeskyňky uznají, že jsme opravdoví znalci lesa, všem jsme pomohli, tudíž pustí Smolíčka-jaký byl Smolíček? Proč se mu to stalo? Realita života…

Hajný je lesa pán…

Houby Jdeme na houby, sbíráme úplně všechny, pak podle atlasu třídíme,…Krtek a houby

Den stromů 20.10. www.nadacepartnerstvi.cz

Vrbové proutí zasázené do kruhu-budoucí iglů, tee-pee, sázení stromů, výzdoba,….poznávačka listy plody.

Poznávat ovoce dle smyslů

Skákat do listí, padání listí,…

Ovoce-z našich zahrad-cizokrajné

Představení-vzájemné-hymna, vlajka-děti pomohou roztřídit co kde roste Představení-vzájemné-hymna, vlajka-děti pomohou roztřídit co kde roste. Venku náš červ představí jak roste ovoce u nás, černoušek v PPT jak u nich. HRA-barvy ovoce

Chuťové, hmatové, čichové hádanky.

Pohádka o mlsné princezně co pořád stonala-v příběhu se vyskytuje různé ovoce, když jej děti uslyší, tlesknou. Proč princezna stonala? Červíci se uleknou, že dnes toho ovoce moc nesnědli, tak to chtějí napravit-jenže všechno ovoce je snědeno-Kdo to byl? Hamižný červ snědl všem i jejich domečky-nikdo s ním nechce kamarádit-všichni ho opustili

Vyrobil tedy nové domečky, jenže do nich fouká vítr-najděte jim identické dveře.

Červíci už bydlí-zahrají si hru-Přelézaná z ovoce do ovoce-ovoce v hádankách-děti přebíhají mezi kartičkami s obrázky ovoce, nebo přímo mezi ov.fyzickým

Červíci se nastěhují-dej do jablíček správný počet nových obyvatel.

Výroba ovocného salátu-každý co mu chutná

Zavařenina-kompot

Semena z polí a zahrad s pohádkou Maxipes Fík o žních. Na kombajny-první dítko žací lišta, druhé řidič-plyšák Fík říká dětem, jakou plodinu mají zrovna sklízet, přejíždějí mezi obrázky plodin. Pletení vánočky z plastelíny. Ukázky kombajnů při práci na youtube.

Honza se vydal do světa-měl jen suchý chleba, potkal kouzelného dědečka-rozdělil se-děda mu pověděl o princezně a drakovi-dal mu kouzelné koláčky, ale bez máku, které by po dodání máku měly draka uspat….(kartonová kolečka s hnědým ohraničením) Honza potřebuje mák-děti pomohou-najdou mák mezi ost. semínky-je ho málo-poprosí ptáčka čížečka o návod, jak vypěstovat mák-písnička. Pak do koláčků doplní mák-Herkules, zrníčka, mandličky (dýňová semínka) Hází pak koláče drakovi do tlamy-rekvizita-kýbl přetvořený na tlamu

Princezna na hrášku-zkusily si zda-li je poznat pod hromadou peřin, že leží na hrášku. Potom jsme skákali do peřin

Popelka-chce jít na ples, pomůžeme, Ztracený střevíček-děti dají své bačkůrky na hromadu a zlá macecha je hlídá-usne-děti se snaží co nejtišeji najít a sebrat svou bačkoru. Zkoušíme si nazout bačkoru menších a větších kamarádů navzájem.

Budulínek-povozila nás liška po světnici, ložnici, kuchyni, pokojíčku-děti na násadě s liškou přebíhali k obrázkům různých místností, vyrobili budulínkovi misku na hrášek a hrášek z dom. plastelíny.

Kohoutek a slepička-kohoutek byl lakomý-dusil se velkým semínkem-které je největší, které nejmenší-řada semen. Dramatizace pohádky pomocí plyšových zvířat-děti už samy radily slepičce za kým má jít-před sebou měly další postavy z pohádky: Co teď mám já ubohá dělat? Do spižírny jim udělaly zásoby semínek na zimu.

Batika v bezinkách-umazaná trika,..

Sběr kukly na podzim, na jeře pak překvapení

Barevné dny-hnědý

Hnědé korále, hnědé jídlo, hnědé účesy, hnědá zvířátka, výroba čokolády,…