 1. Autor zprávy : Původcem zprávy a tím, kdo ji předává druhým, jste vy sami. Způsob, jakým ji předáváte dál, může být ovlivněn například :  Postoj.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Návod na postup k neuměleckým textům u ústní maturitní zkoušky z ČJL
Advertisements

Jak se UČIT, aby mě to nebolelo
JAZYKOVĚDA, JAZYKOVÁ KULTURA, ŘEČ A JAZYK
Řeč, jazyk, mluva.
Vztahy mezi lidmi 7. ročník - září.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Komunikace Aktivita č.1: Člověk a svět práce Prezentace č. 6
Komunikace a stimulování prodeje
Komunikace.
Písemná komunikace Mgr. Anna Vitásková. Písemná komunikace neprobíhá ve stejném čase – nejdříve dokument někdo napíše, později si ho někdo přečte komunikační.
Empatie. Vcítění je složitý vnitřní proces skládající se z následujících složek:  Jsem připraven/a vžít se do situace svého protějšku. (Jak se ti v této.
Malý exkurz do psychologie komunikace v souvislosti s externí komunikací Junáka Junák - svaz skautů a skautek ČR.
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_20.
Učte se anglicky 4krát rychleji Úvod Dr. Arkady Zilberman *US Patent 6,341,958.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_3.1.1.
Komunikační dovednosti
Komunikace a její využití v řízení
Databázové systémy Přednáška č. 6 Proces návrhu databáze.
KOMUNIKACE A JEJÍ VYUŽITÍ V ŘÍZENÍ
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.04 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici zájmen a jejich dělení. Žáci si hravou formou procvičí pravidla pro psaní zájmena.
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
KOMUNIKACE OLGA BÜRGEROVÁ. CÍLE:  VÝZNAM PRVNÍHO DOJMU  UMĚT NAVÁZAT KONTAKT.
Bc. Jitka Hošková. pomáhá určit, který uchazeč bude pro firmu tím nejlepším zaměstnancem, a zároveň která firma bude tou nejlepší pro uchazeče. Nalézt.
Zásady stylizace a sloh obchodních dopisů
(specifické prostředí ve škole)
Jak psát výstupní hodnocení E-learningový kurz, 5 lekcí Co má výstupní hodnocení obsahovat podle zákona, pravidla hodnocení, čeho se vyvarovat, posouzení.
Řízený rozhovor, přesvědčování Etika a psychologie v řízení Vladimír Ajgl, 2006.
Sebeuvědomění a sebekontrola
Metody pedagogické diagnostiky
První zaměstnání Petr Machala.
Komunikace. Komunikace Komunikace je přenos nejrůznějších informačních obsahů v rámci komunikačních systémů Komunikace je přenos nejrůznějších informačních.
MARKETINGOVÝ MIX.
Didaktika distančního vzdělávání Základní pojmy a vztahy.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_REGULOVÁNÍ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, , Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_KOMUNIKOVÁNÍ_P2.
Úvod do studia Strategie vyhledávání zdrojů Robert Zbíral.
Metodika posouzení Metody, techniky, postupy. Klíčová otázka: n Jak provést posouzení, aby co nejlépe reflektovalo situaci uživatele služby?
ZÁKLADY MEZILIDSKÉ KOMUNIKACE
Tvorba posterů *1* - Co je to poster? *2* - Jak vypadá?
Troubleshooting Hledání příčin poruch Metody pro určení proč něco nepracuje správně, nebo neposkytuje očekávané výsledky.
Agrese a agresivita.
Konverzace: Popište někoho!. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Dekódování, zpětná vazba Sdělení dekódujeme smyslovým vnímáním. Nejen systémem znaků, ale snažíme se porozumět sdělení jako celku. Proces dekódování.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2901_typy.reklamy Téma: Typy reklamy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
KOMUNIKACE 1.Obecné zásady úspěšné komunikace 2.Formy komunikace 3.Komunikace organizace jako celku.
Komunikace – základní pojmy: Communicare (lat.) - pracovat na něčem společném - být účasten - sdílet se - oznámit, radit se - domlouvat se - sjednotit.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Import dat Access (16). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
CHYSTÁME SE PSÁT DOPIS POKYNY A RADY ZÁSADY NA ÚVOD O DOPIS JE VIZITKOU AUTORA, ORGANIZACE O S P R Á V N O S T  VĚCNÁ  SLOHOVÁ  JAZYKOVÁ  ESTETICKÁ.
PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE KOMUNIKAČNÍ SITUACE V PRÁCI MANAŽERA IVANA NEKVAPILOVÁ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro.
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Inf Prezentace informací
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
KOMUNIKACE Zápis do sešitu
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Sociologie pro SPP/SPR
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
Média - jak s nimi a jak na ně?
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
NETIKETA – správné chování na internetu
  Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Osobnost člověka z hlediska sociální psychologie
Psychologické působení propagace
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
SOCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE Sociální komunikace.
Transkript prezentace:

 1. Autor zprávy : Původcem zprávy a tím, kdo ji předává druhým, jste vy sami. Způsob, jakým ji předáváte dál, může být ovlivněn například :  Postoj k situaci a k člověku se kterým budete mluvit  Bezprostředním okolím  Kulturně  Emocemi  Pracovní pozicí  Vzděláním  Jazykovými schopnostmi Možné problémy Nezamyslíte se dřív, než něco napíšete nebo řeknete Nevíte přesně, co chcete říct Nerozumíte dané záležitosti

 2. Vlastní zpráva : Hlavní myšlenka, kterou chcete předat druhým, zahrnuje jak psané, tak ústní sdělení. Když svou zprávu sestavujete, měli byste mít na paměti následující faktory :  Co musí obsahovat ?  Jak bude interpretována ?  Jak ovlivní vaše vztahy ?  Možné problémy Zvolíte výrazy, kterým adresát neporozumí Zvolíte nevhodný tón Není jasné, co chcete sdělit Vaše zpráva není dobře strukturována

 3.Prostředek vyjádření : Vyjadřovací prostředek je metoda, kterou si pro sdělení zprávy zvolíte. Může to být rozhovor tváří v tvář, telefonní rozhovor, ová zpráva, krátká textová zpráva nebo klasický dopis. Klíčovým prvkem při volbě vyjadřovacího prostředku bývá naléhavost daného sdělení.  Možné problémy Zvolíte si špatnou metodu Přenos zprávy je přerušen nebo zkreslen Zašlete zprávu v nevhodný čas na špatné místo

 4. Příjemce zprávy : Příjemce bude ovlivněn naprosto stejnými okolnostmi jako autor zprávy : svými postoji, okolím, kulturou, emocemi atd. Pokud se autor zprávy nesnaží ji vhodně naformulovat, může snadno dojít k nedorozumění. K chybnému výkladu mohou přispět také rozdílné kultury nebo časový posun.  Možné problémy Slovní zásoba příjemce nebo úhel jeho pohledu nemusí odpovídat naší zprávě Příjemce se zaměří na to, jak jste určitou věc řekli, místo na obsah zprávy Pokud je zpráva příliš dlouhá, příjemce může být příliš zaneprázdněn na to, aby se na ni soustředil, a nemusí ji správně pochopit

 5. Zpětná vazba : Bez zpětné vazby nebudete mít představu, jestli byl váš komunikační proces úspěšný. Odezva může mít třeba podobu přikývnutí či úsměvu na poradě.  Možné problémy Nedostanete žádnou zpětnou vazbu Dostanete zpětnou vazbu příliš pozdě Na zpětnou vazbu není vymezen dostatečný čas Zpětná vazba je zkreslena emocemi nebo působením jiných okolností