Potřebný inventář Žák si přinese: ostrý vykosťovací nůž utěrku

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZÁSADY PRVNÍ POMOCI PŘI ZLOMENINÁCH
Advertisements

VY_32_INOVACE_11_ODV_647_Str
SLOŽITÁ OBSLUHA – VYŠŠÍ FORMA Dranžírování kuřete
Strečink Je možné provádět denně před i okamžitě po tréninku nejméně však 3x týdně nejlépe 2-3 hodiny po posledním tréninku dne (svaly již nejsou tak zakyselené.
Potřebné pomůcky Žák si připraví: ostré nůžky na papír
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Bc. Zdeňka Sîrbu Zpracováno:
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Technologie Tematická oblast: Tepelné úpravy.
PŘÍPRAVA RYB KE ZPRACOVÁNÍ
LOUHOVANÉ PEČIVO kaštánek, rohlík, preclík
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Iva Šrámková zpracováno:6.
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Lidská kostra Základní škola praktická a základní škola speciální
VY_32_INOVACE_11_ODV_651_Str
Nadívaná drůbež červen 2013 VY_32_INOVACE_TECH_130319
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Mgr. Jiřina Moravcová a Mgr. Drahomíra Stoklasová. Střední škola hotelnictví a služeb.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Příprava drůbeže Osnova: Charakteristika drůbeže Dělení
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
PŘEDBĚŽNÁ ÚPRAVA RYB – FILETOVÁNÍ RYB
Receptury teplých pokrmů J. Runštuk a kolektiv str. 325
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Odborný výcvik Ročník:
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Přejít na stranku google Podíváme se jak vypadá stránka google maps Návod k použití Zajímavosti o stránce google maps.
Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Mgr. Jiřina Moravcová a Bc. Drahomíra Stoklasová. Střední škola hotelnictví a služeb a.
Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Mgr. Jiřina Moravcová a Bc. Drahomíra Stoklasová. Střední škola hotelnictví a služeb a.
Pečeme pizzu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Bc. Zdeňka Sîrbu Zpracováno:
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
SVALOVÝ SYSTÉM I. část.
KOSTRA HORNÍ KONČETINY
Předběžná úprava potravin živočišného původu
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Bc. Zdeňka Sîrbu Zpracováno:
Polotovary. Polotovary jsou výrobky, které musíme ještě před konzumací určitým způsobem připravit, dohotovit. Jejich použitím se vyhneme některým činnostem,
Frankfurtská hovězí pečeně
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Vaření vepřového masa Vařením nejčastěji upravujeme hlavu, koleno a bůček.
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_TP_2.05 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Podávání vína Stolničení KC1.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Bc. Zdeňka Sîrbu Zpracováno:
Řezání – pily Druhy pil Řezání patří k základním truhlářským úkonům.
Šablona III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_STO_361 Ročník: 2.
Charakteristika pokrmů z drůbežího masa.
Šablona III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_STO_362 Ročník: 2.
Charakteristika pokrmů
Ivana Francová, SOU LIběchov Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:
Smažení vepřového masa
Galantiny Střední odborná škola Otrokovice
Drůbež Rozdělení drůbeže:
Ryby Složení rybího masa
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Bc. Renáta Bojarská Datum: Název: VY_32_INOVACE_04_PŘ8_BO.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_BOZENA_SEDIVA_HOLENI_A_ UPRAVA _VLASU_ A_ VOUSU_13 Název školy Střední škola služeb,
D RANŽÍROVÁNÍ Nejstarší způsob dohotovování pokrmů u stolu hosta. Souhrnný název pro porcování, krájení, filírování, dělení, vykošťování. U stolu hosta.
Zásady práce u počítače  Práce s počítačem může být zábavná, ale přináší i různá rizika.  Nevhodné prostředí a chování u počítače může přivodit i některé.
Pokus vyndání mince suchou rukou Vypracoval: Matěj Padevět.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Technologie přípravy pokrmů 2. ročník - kuchař
Gastronomická zařízení – BOZP, osobní hygiena, pracovní oděv
Technologie přípravy pokrmů 1. ročník – hotelnictví
Technologie přípravy pokrmů 2. ročník - kuchař
Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora.
FIMO.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Výroba špalíku na broušení
Potřebný inventář Žák si přinese: ostrý vykosťovací nůž utěrku
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Předběžná příprava drůbeže
Transkript prezentace:

Názorný postup při vykosťování kuřete jako výukový materiál pro žáky učebního oboru kuchař.

Potřebný inventář Žák si přinese: ostrý vykosťovací nůž utěrku předepsané kuchařské pracovní oblečení

Postup 1. Připravíme si kuře nejlépe brojlerového typu chlazené. Můžeme použít i zamražené ale hrozí nebezpečí že maso před kostěním nebude dostatečně rozmrzlé a můžeme celý úkon pokazit potrháním jednotlivých svalstev, které nepůjdou oddělit od kosti.

2. Kuře omyjeme pod tekoucí vodou, zbavíme případných nečistot (peří), osušíme a položíme na řeznickou desku či špalek.

3. Kuře si položíme prsní kostí nahoru, úplně odstraníme konce křidélek a ostrým nožem uvolníme prsní kost po obou stranách při trupu až ke stehenním kloubům. Dáváme přitom pozor na zbytečné poškození masa hlubokými zářezy.

4. Kuře již máme připravené na náročnější úkony kterými jsou vykostění křídelních kostí, stehenních a následně vyjmutí trupu. Křídelní kost přidržíme volnou rukou, přeřízneme šlachy a jemným otáčením do stran tahem k sobě kost vyjmeme. Stejným způsobem pak postupujeme na druhé straně.

5. Následně pak uvolníme klouby od trupu, kuře postavíme na stůl do svislé polohy a opatrně pomalými a krátkými řezy vyjmeme trup. Tento úkon je obzvlášť náročný na pečlivost, protože v této části je pouze kůže a jejím prořezáním by nám vznikly v roládě otvory kterými by pak náplň vytékala.

6. Stehenní kosti nařízneme z horní části a obvyklým způsobem vyndáme. Podíváme se, jestli nám po rozložení rolády na stůl nezůstaly v mase úlomky kostí nebo křupavky a ty pak odstraníme.

7. Nyní máme již maso částečně připravené ke zpracování. Ještě je důležité prsa z každé strany částečně naříznout a maso překlopit tam, kde je ho méně. Stejnoměrné rozložení masa je pak důležité při porcování již hotové rolády.

8. Takto připravenou roládu mírně naklepeme, osolíme a plníme různými druhy náplní jako např: vaječná, masová, se šunkou a sýrem apod.

Test Jaký inventář bude potřeba ? a) předepsané pracovní oblečení, vykosťovací nůž a utěrka … b) předepsané pracovní oblečení, dranžírovací nůž a špikovací jehla …

Jaké nebezpečí hrozí u mraženého kuřete? a) roláda bude moc dlouhá … b) hrozí porušení svaloviny masa …

Co uděláme s konci křidélek kuřete ? a) konce křidélek úplně odsekneme … b) konce křidélek přivážeme ke kuřeti …

Po vykostění a rozložení rolády na stole je důležité se podívat zda ? a) je stůl pod roládou čistý … b) nezůstaly v mase úlomky kostí či jiné nečistoty …

Po rozložení a vyčištění masa rolády je dobré pokud se maso ? a) nařízne a rozloží v roládě tak aby bylo v každé části stejnoměrně … b) naseká tak aby bylo při pečení křehké …

Pokud jste úspěšně prošli testem a domníváte se že postup vykostění kuřete máte „v malíčku,“ můžete zkusit vykostit toto :-)

Konec výuky Děkuji za pozornost