Proces komunikace VYSÍLAČPŘIJÍMAČ Předávat myšlenky Porozumět informaci PŘENOS ZakódovatDekódovat Poruchy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
JAK PREZENTOVAT PREZENTACI
Advertisements

AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Umění prezentace.
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink.
Právo na čest a důstojnost, právo na slovní projevy osobní povahy
ZÁKON PŘITAŽLIVOSTI A VZTAHY
Prodejní dovednosti pro společnost Chodura Konkurenceschopnost a kvalita - cesta k úspěchu zemědělského podniku.
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink Cíl: V době vymezené na seminář zopakovat a prohloubit znalosti a dovednosti účastníků v oblasti.
Neverbální komunikace
Jak vést diskuzi Zásady – rady - nebezpečí Výhody diskuze Společné dopracování se výsledku Společné dopracování se výsledku Odstranění pochybností a.
Hodnocení výstupu v kurzu verbální složka: přiměřená hlasitost přiměřené tempo správné frázování dynamika řeči emocionalita.
VY_32_INOVACE_PSYPS11160ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Komunikace.
KEG Použití vzorů při vyhledávání na webu Václav Snášel.
Otevřená komunikace a konstruktivní kritika
Jak vyjednávat o smlouvě a honoráři I. pro společnost JTP Roman Čiviš, A TREND.
Empatie. Vcítění je složitý vnitřní proces skládající se z následujících složek:  Jsem připraven/a vžít se do situace svého protějšku. (Jak se ti v této.
Vybrané techniky a metody sociální práce
Malý exkurz do psychologie komunikace v souvislosti s externí komunikací Junáka Junák - svaz skautů a skautek ČR.
Obchodní smlouvy Obecně.
Charakteristiky zdravé komunikace
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
Cíle pozorování, kategorie a jednotky pozorovaného chování
Hodnocení ústní prezentace Mgr. Petra Janečková šk. r. 2007/2008
Komunikace a její využití v řízení
 1. Autor zprávy : Původcem zprávy a tím, kdo ji předává druhým, jste vy sami. Způsob, jakým ji předáváte dál, může být ovlivněn například :  Postoj.
Jak efektivně komunikovat s klientem?
Bc. Jitka Hošková. pomáhá určit, který uchazeč bude pro firmu tím nejlepším zaměstnancem, a zároveň která firma bude tou nejlepší pro uchazeče. Nalézt.
(specifické prostředí ve škole)
Úvod do studia- 3. seminář Definice tématu Robert Zbíral.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Sebeuvědomění a sebekontrola
Vyjednávání jako způsob chování 3 způsoby chování
Komunikace s rodiči.
Komunikace a prezentace KOPRD
Absolventská práce.
Prezentační dovednosti Michal Kindl. CÍL ŠKOLENÍ/PREZENTACE Seznámit se základními prezentačními dovednostmi, technikami a postupy používanými při tvorbě.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, , Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_KOMUNIKOVÁNÍ_P2.
PREZENTAČNÍ DOVEDNOSTI
Přesvědčivá argumentace
Mooting – jak argumentovat JUDr. Maxim Tomoszek. Smysl simulace Příprava na reálné situace Příprava na reálné situace Kontrolované prostředí Kontrolované.
ROZHODOVÁNÍ Osnova: 1. Východiska
Troubleshooting Hledání příčin poruch Metody pro určení proč něco nepracuje správně, nebo neposkytuje očekávané výsledky.
Mediace Specifické metody SP LS 14. Pojem, cíle, legislativa Metoda rychlého, kultivovaného mimosoudního řešení konfliktů a sporů (co je konflikt ?proč.
Jak prezentovat Dana Hlaváčková.
Prezentační dovednosti 2015 Vítám Vás na dnešním semináři Prezentační dovednosti II.
Zkušenosti české a slovenské veřejnosti se systemickými konstelacemi - výsledky pilotního průzkumu PhDr. Vojtěch Černý, Ph.D. Mgr. Kateřina Grofová.
Anotace Aneb o dorozumívání  Slovo cizího původu, které znamená 1. Spojení - veřejné dopravní prostředky a veřejnou dopravu ( silnice, dráha) 2. Dorozumívání.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
KULTURA OSOBNÍHO PROJEVU Střední škola obchodně technická s. r. o. Mgr. Marta Fojtíková.
AnotaceMetodický pokyn Prezentace obsahuje celkem 9 snímků. Po spuštění jsou na 2. snímku pokyny pro postup práce s prezentací. Do 3. snímku je vložen.
Komunikační chyby vedoucích pracovníků ve vybraném podniku Autor bakalářské práce: Alena Strakošová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Iveta Kmecová, Ph.D.
Koučink dětí a mladistvých obětí obchodování Praha
Návrh účinné marketingové komunikace podniku v oblasti služeb
Komunikační chyby řídících pracovníků v Českém statistickém úřadu
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
KOMUNIKACE Přednáška P
Efektivní komunikace Budoucnost pro připravené
Název: VY_32_INOVACE_VVP_9A_10F Škola:
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Analýza požadovaných kompetencí na trhu práce ve vybraném oboru
KDO VLÁDNE A JAK VLÁDNE? Lekce 4A.
KOMUNIKACE Zápis do sešitu
Koučink dětí a mladistvých
Komunikace. Komunikace – neverbální „řeč těla“ zrakový kontakt mimika gesta pohyby doteky oblečení.
Média - jak s nimi a jak na ně?
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vnitropodniková komunikace ve vybraném podniku Autor práce: Denisa.
Komunikace v kontextu rozhovoru. Dotazování a aktivní naslouchání
Vzor individuální prezentace
Specifické metody SP LS 16
Transkript prezentace:

Proces komunikace VYSÍLAČPŘIJÍMAČ Předávat myšlenky Porozumět informaci PŘENOS ZakódovatDekódovat Poruchy

Rovina vztahu a rovina obsahu

POUŽIJTE EMPATII A PROJEKCI Nejprve empatie, potom projekce! Diagram komunikačních schopností 1 = ideální schopnost empatie a projekce 2 = minimální schopnost v obou oblastech 3 = hodně empatie, málo projekce (mnoho pochopení pro druhé, avšak s malou schopností je ovlivnit) 4 = mnoho projekce, málo empatie (silný vliv na druhé, ale málo pochopení pro ně) Empatie Projekce

LOGICKÉ ARGUMENTY Číselné údaje Číselné údaje Citace Citace Odkazy na autority Odkazy na autority Odkazy na zákony, vyhlášky, Odkazy na zákony, vyhlášky, směrnice … Logické vzorce, logická schémata... Logické vzorce, logická schémata...

EMOCIONÁLNÍ ARGUMENTY Příhody ze života Příhody ze života Příběhy Příběhy Příklady Příklady Srovnání s něčím známým Srovnání s něčím známým (fotbal, filmy, řízení auta apod.)

Sestavte si vizuální pomůcky, když musíte: soustředit na něco pozornost posluchačů soustředit na něco pozornost posluchačů zesílit slovní projev zesílit slovní projev vyvolat zájem vyvolat zájem ilustrovat fakta, jež se ilustrovat fakta, jež se těžko názorně vyjadřují

Využívejme při svých rozhovorech lépe řeč těla! Oči Oči Obličej Obličej Ústa Ústa Tělo a držení těla Tělo a držení těla Vlasy Vlasy Gesta Gesta Doteky Doteky Osobní prostor Osobní prostor Nezapomínejte také na roli: oblečení, kosmetiky, doplňků Nezapomínejte také na roli: oblečení, kosmetiky, doplňků

Zvládání oprávněných námitek: uznání, omluva uznání, omluva vysvětlení, zdůvodnění vysvětlení, zdůvodnění návrh řešení návrh řešení......

Zvládání neoprávněných námitek: vysvětlení, že zřejmě došlo k nedorozumění vysvětlení, že zřejmě došlo k nedorozumění podání důkazu, pokud je třeba podání důkazu, pokud je třeba návrh řešení návrh řešení

Zvládání spekulativních námitek: uznání možnosti uznání možnosti snížení pravděpodobnosti snížení pravděpodobnosti řešení pro eventualitu řešení pro eventualitu

Metody zvládání námitek: Námitce předejít Námitce předejít Ano - ale Ano - ale Plus - mínus Plus - mínus Obrácení Obrácení Bagatelizace Bagatelizace Protiotázka Protiotázka Příklad Příklad Ano, také se nad tím zamýšlím - a jsem rád... Ano, také se nad tím zamýšlím - a jsem rád...

Námitce předejít Z předešlých zkušeností můžete vědět, jaké námitky se nejčastěji opakují ve vztahu k vaší nabídce. Z předešlých zkušeností můžete vědět, jaké námitky se nejčastěji opakují ve vztahu k vaší nabídce. Připravte si argumenty, kterými potlačíte negativní stránky a dáte vyniknout výhodám. Připravte si argumenty, kterými potlačíte negativní stránky a dáte vyniknout výhodám. Uvedete-li námitku vy sám/sama a také ji vyvrátíte, dosáhnete většího psychologického efektu, než když dáte protějšku možnost přijít s výhradou jako první. Uvedete-li námitku vy sám/sama a také ji vyvrátíte, dosáhnete většího psychologického efektu, než když dáte protějšku možnost přijít s výhradou jako první.

Ano - ale Námitku zdánlivě připustíte, čímž oponenta pozitivně naladíte (zapůsobíte na jeho potřebu uznání), ale vzápětí předložíte výčet všech výhod, které nevýhodu mnohonásobně převýší. Námitku zdánlivě připustíte, čímž oponenta pozitivně naladíte (zapůsobíte na jeho potřebu uznání), ale vzápětí předložíte výčet všech výhod, které nevýhodu mnohonásobně převýší.

Plus - mínus Obdobně jako v předešlém případě, vyjmenujete všechny klady a připustíte i některé drobné nedostatky. Obdobně jako v předešlém případě, vyjmenujete všechny klady a připustíte i některé drobné nedostatky. Doporučuje se vizualizace tak, aby oponent viděl, že výčet nedostatků je zanedbatelný ve vztahu k přednostem. Doporučuje se vizualizace tak, aby oponent viděl, že výčet nedostatků je zanedbatelný ve vztahu k přednostem.

Obrácení Z námitky uděláte přednost. Z námitky uděláte přednost.

Bagatelizace Při bagatelizaci námitky se můžete pokusit vysvětlit její neopodstatněnost nebo nedůležitost, vždy ale pouze ve vztahu k předmětu jednání. Při bagatelizaci námitky se můžete pokusit vysvětlit její neopodstatněnost nebo nedůležitost, vždy ale pouze ve vztahu k předmětu jednání. Dejte pozor, abyste se nedotkli osobní prestiže oponenta. Dejte pozor, abyste se nedotkli osobní prestiže oponenta.

Protiotázka Za určitých okolností můžete použít obranné taktiky a na námitku odpovědět otázkou, na kterou oponent nemá odpověď. Za určitých okolností můžete použít obranné taktiky a na námitku odpovědět otázkou, na kterou oponent nemá odpověď.

Příklad Často je efektivní zapůsobit na potřebu sounáležitosti a prestiže a v podstatě i na potřebu jistoty tím, že předložíte názory oponentem uznávaných kapacit na předmět námitky nebo se zmíníte o osobách, které se již zachovaly v souladu s vaším názorem. Často je efektivní zapůsobit na potřebu sounáležitosti a prestiže a v podstatě i na potřebu jistoty tím, že předložíte názory oponentem uznávaných kapacit na předmět námitky nebo se zmíníte o osobách, které se již zachovaly v souladu s vaším názorem.

Ano, také se nad tím zamýšlím - a jsem rád... Princip spočívá v tom, že dáte protivníkovi za pravdu - nepoužijete spojku ale, která by ho mohla psychologicky zablokovat. Princip spočívá v tom, že dáte protivníkovi za pravdu - nepoužijete spojku ale, která by ho mohla psychologicky zablokovat. Místo spojky ale použijete spojku,,a". Po ní sdělíte druhé straně, že právě ona by vám mohla být nápomocna při řešení problému, který vám vytýká. Místo spojky ale použijete spojku,,a". Po ní sdělíte druhé straně, že právě ona by vám mohla být nápomocna při řešení problému, který vám vytýká. Tím na ni přenesete část zodpovědnosti za problém. Tím na ni přenesete část zodpovědnosti za problém.