Segmentace občanského chování občanů v ČR jako nástroj pro přesnější zacílení občanského vzdělávání.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SOCIÁLNÍ INDIKÁTORY V RÁMCI MĚŘENÍ UDRŽITELNÉHO ROZVOJE ÚVAHA NAD NEUDRŽITELNÝM STAVEM.
Advertisements

Národní seminář k metodám evaluací aktivit v oblasti globálního rozvojového vzdělávání (GRV) Praha, 2010 Analýza monitoringu a evaluace globálního rozvojového.
Základy pomohla položit lživá východiska Sexuální Revoluce : • Lidé jsou v podstatě dobří a sílu sexuality nezneužijí. • Nejdůležitější, a pro nás na prvním.
Budeš se dívat na televizi? Zase vysílají ty volební pořady s výzkumy? Je to docela dobré „ZRCADLO“ – a navíc tam zase bude ten Tuček ze STEM/MARK  To.
Cíle a postupy empirického výzkumu
Markéta Kadlecová: Evropské sítě NNO Evropské sítě NNO Zapojení českých sítí do nich Markéta Kadlecová Síťování nejen genderových NNO 24. ledna 2008.
Měření úrovně finanční gramotnosti dospělých
Inovace, inovační projekty a úloha klastrů (obecný náhled) Ivo Vondrák VŠB - Technická univerzita Ostrava
Mezinárodní nevládní organizace, transvládní organizace
DATA MINING Irma Macháčová PROČ DATA MINING?
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY Inovace studijních programů na Fakultě multimediálních.
Sociální politika a Welfare State
Každý může potřebovat pomoc aneb K čemu je sociální práce?
Stáže ve firmách - vzdělávání praxí Kulatý stůl s odbornou veřejností FOND DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Stroupežnického 30, Praha
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Digitální správa věcí veřejných
Monitoring dalšího vzdělávání
SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.8
MEZINÁRODNÍ SROVNÁVACÍ STUDIE Produkt RP Podpora Romů v Praze.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.
V OLBY Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Žijeme ve společném světě Stav, vývoj, rizika a možnosti v soudobé „multikulturní“ společnosti a globálním světě.
Teorie a praxe městského marketingu v České republice Jiří Ježek Západočeská univerzita v Plzni Středisko pro výzkum regionálního rozvoje.
Malý exkurz do psychologie komunikace v souvislosti s externí komunikací Junáka Junák - svaz skautů a skautek ČR.
Třetí role vysokých škol - spolupráce s průmyslem a soukromým sektorem 10. zasedání předsednictva Rady VŠ 22. března 2007 V. Kebo, B. Tremlová.
Matěj Klíma Filosofie, Česká filologie UPOL
Standard Eurobarometer 72 / Podzim 2009 – TNS Opinion & Social Standard Eurobarometer EUROBAROMETR 72 VEŘEJNÉ MÍNĚNÍ V EVROPSKÉ UNII Podzim 2009 ZVEŘEJNĚNÍ.
WATCHDOG Cesta pro aktivní občany LOKÁLNÍ Tomáš Kramár.
Potřebujeme Národní program vzdělávání? Petr Novotný KULATÝ STŮL KE VZDĚLÁVACÍ POLITICE
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
Makroekonomie Základní východiska zkoumání. O co se snaží makroekonomická teorie? Cílem makroekonomické teorie je v podstatě –Popsat a teoreticky vysvětlit.
LETNÍ semestr a MAVY2 Úvod, požadavky 1. přednáška.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_12.
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
Volební preference a jejich místo ve výzkumu veřejného mínění
doc.PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
PHDZ2 Filozofie pro doktorské studium 2 1) Základní informace o organizaci studia 2) Úvod do komunikace vědy Zdeňka Jastrzembská
Předsednictvo RVŠ dne Vladimír Kebo Informace o Kulatém stolu SPD a RVŠ dne
Předpokládejme, že velikost populace v čase t  0 lze vyjádřit vztahem
Kongres 2006 Pardubice Poradenské služby v evropských souvislostech Ing. Zuzana Freibergová Národní vzdělávací fond Národní informační středisko pro poradenství.
MASARYKOVA UNIVERZITA FAKULTA SOCIÁLNÍCH STUDIÍ KATEDRA PSYCHOLOGIE
MARKETINGOVÝ MIX.
TISKOVÁ KONFERENCE KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK.
Exekutiva a justice VkO 9.
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Ekonomie 1 Magistři Šestá přednáška Lidský a sociální kapitál, princip přenesené ceny.
Typy výzkumu  Kvantitativní  Kvalitativní  Smíšený  První zkoumá kolik lidí si co myslí atd …  Druhý co přesně si lidé myslí  Třetí je kombinací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Kanton St.Gallen 27. března 2013 Konference o demokracii Liberec Budoucnost a výzvy demokracie Dr. Benedikt van Spyk Právo a legistika, Státní kancelář.
Název školyStřední škola obchodně technická s. r. o. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Od tématu k problému – druhy problému - hypotézy Východisko = problém Kvantitativní výzkum – musí mít vždy hypotézu? Kvalitativní výzkum – bez hypotézy?
Neziskový sektor jako partner. Národní úroveň Pracovní skupina „NNO a regionální rozvoj“ - otevřená platforma NNO na národní úrovni - téma: regionální.
Občanské vzdělávání Mgr. Ondřej Matějka. Metodický výklad k výzvě Hodně aktivit – jeden princip Občanské vzdělávání má podpořit občany ve schopnosti vystoupit.
České školství v mezinárodním srovnání České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education.
„SAMOSPRÁVA 2020“ (Řešení pro budoucnost) – Zlín Libor Lukáš statutární náměstek hejtmana Zlínského kraje.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Phdr.Hana pazlarová, ph.d
Workshop pro tazatele Bc. Petr Pavlíček Bc. Artem Vartanyan
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
Projektování Projekt = plán, záměr, úmysl
Kdo rozhoduje v ČR Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Sociologie jako věda Mgr. Vladimír Velešík.
Bc. Nikol Fišerová, DiS., Bc. Šárka Mrázková
volby Volební systémy v demokratických zemích
Phdr.Hana pazlarová, ph.d
Národní zpráva z Mezinárodní studie občanské výchovy
Škola základ občanského života
česká asociace sdílené ekonomiky
Transkript prezentace:

Segmentace občanského chování občanů v ČR jako nástroj pro přesnější zacílení občanského vzdělávání

Krize politiky v číslech… Nízká důvěra Poslanecké sněmovně a vládě Nespokojenost s politickou situací (79% dotázaných) Lidí otevřených možnosti autoritativního způsobu vlády přibývá (24 %) Celkem 54 % populace si myslí, že s lidmi v ČR není zacházeno rovnoprávně a spravedlivě

U mládeže to není lepší… 80 % středoškolských studentů si myslí, že nemohou nijak ovlivnit problémy na lokální nebo národní úrovni. Předpokládaná účast v národních volbách činí v ČR 50 % žáků, mezinárodní průměr 81 %, druhý nejnižší výsledek – Bulharsko 69 %. Dále čeští žáci při mezinárodním srovnání méně důvěřují národní vládě (55 %), politickým stranám (28 %).

Studie občanského chování občanů v ČR

Záměr Chceme dělat občanské vzdělávání (OV) a chceme ho dělat účinně Musíme přesně cílit a volit správné formy a kanály – máme omezené prostředky a kapacity

…abychom mohli záměr naplnit, potřebujeme znát lépe cílovou skupinu (v tomto případě dospělé) OV už u nás léta probíhá, ale o absorpční kapacitě lidí nic nevíme OV obvykle dělají aktivisté pro aktivisty – předpoklad „proto-aktivistů“

Limity současného stavu Současný model může fungovat, ale jen u úzkého segmentu – nikoli celé společnosti Přirozený, ale velmi úzký dopad Je dobře, že OV takto probíhá, současně by bylo dobré ho rozšířit…

Cílem projektu Vytvořit segmentaci společnosti z hlediska OV Termín segmentace z marketingu (spotřebitelské segmenty, katalogy uživatelů, spotřebitelské koše...) Nadneseně chceme mít pro OV to samé (co, komu, jaký je atd.) – jednou může pomoct tomu, co takový člověk bude potřebovat

Proč to chceme? Většina průzkumů jsou znalostní Transferem informací se chování nemění Potřebujeme behaviorální analýzu (bariéry a benefity nějakého chování) – klasický model nestačí, jde o směs a návyky navíc

Co se stane, když se segmentace podaří? Vzniknou klastry – kvantitativní výzkum Může navázat kvalitativní výzkum – focus groups, behaviorální analýza, co funguje a naopak… Možno přesně cílit na konkrétní CS Implikace např. do fundraisingu

Další výzvy? obtížně dosažitelné skupin, tzv. „hard to reach“

Otázky, polemika, diskuze… …děkujeme za pozornost!