© Radek Maca MSK Radek Maca odbor 55 - SIPVZ ČR MŠMT SIPVZ pro nový školský zákon
© Radek Maca2 Projekt PI. Projekt PII. Projekt PIII. Projekt PIV. VÝUKOVÉ OBJEKTY na ICT pro žáky, pedag. pracovníky, občanskou veřejnost, (podnikatelskou veřejnost) VÝUKOVÉ PROCESY s ICT ve školách, knihovnách, (na veřejně přístupných místech, na PVS) SYSTÉMOVÁ INTEGRACE se vzdělávacími projekty EU e-Learning, e-Teaching SIPVZ – hlavní procesy
© Radek Maca3 Co přináší školský zákon? přechod od osnov k rámcovým vzdělávacím plánům (RVP) neboli od předem stanovených a akreditovaných znalostí k cílovým kompetencím nutnost zpracovat školní vzdělávací program neboli popis aktuálního stavu a procesu vzdělávání v té které škole směrem k naplnění RVP
© Radek Maca4 Výukové objekty v SIPVZ studijní materiály metodické návody materiály k procvičení praktické úlohy výukové kolekce … … v elektronické podobě… … ale jak se v nich vyznat? … které jsou správné? … které jsou pro výuku lepší? … ověřit správnost … evaluovat … zařadit do oborových katalogů např.: člověk a příroda …
© Radek Maca5 EVALUAČNÍ WEB SIPVZ EU (standardy) KRAJE a OBCE (organizační a provozní pokyny) ŠKOLY A ŠKOLSKÁ ZAŘÍZENÍ (vzdělávací proces) VÝUKOVÉ POMŮCKY A NÁSTROJE (výukové objekty, komunikační infrastruktura, software, …) DUBLIN CORE, … MŠMT (RVP, metodické pokyny) METODIKA EVALUACE, KATALOGY (SK. 2, SK 5, ČŠI, …) REGISTRACE, PROVÁDĚNÍ EVALUACE … ŠVP ŽÁCI, PED. PR. EVROPSKÁ INTEGRACE SPOLEČNÁ ČÁST VOLITELNÁ ČÁST …INTERNETGOVNETKRAJECIS …MOODLEEDUBAZEPORTÁLYCLASSSERVER
© Radek Maca6 Nový Evaluační web SIPVZ Kriteria pro filtraci výukových objektů Popis výukových objektů Evaluace výukových objektů Rozšířené vyhledávání
© Radek Maca7 Rozšířené vyhledávání Upřesnění témat pro hledání výukových objektů hledaný pojem upřesnění typu objektu hledání v knižním fondu prostřednictvím JIB
© Radek Maca8 Příprava výuky pomocí datového skladu Vlastní příprava na výuku (pouhým tažením myši) vybrané výukové objekty Zobrazený aktuální výukový objekt
© Radek Maca9 Přidávání nových objektů popis výukového objektu lze získat přímo z www stránky nebo vyplněním polí formuláře
© Radek Maca10 Hodnocení výukových objektů různé formy popisu a evaluace výukového objektu
© Radek Maca11 Kriteria evaluace: „rozsáhlé“ objekty TECHNICKÉ ASPEKTY DIDAKTICKÉ ASPEKTY OBSAHOVÉ ASPEKTY UŽIVATELSKÁ PŘÍVĚTIVOST UŽITNÁ HODNOTA PROGRAMU CELKOVÉ HODNOCENÍ „drobné“ objekty ZÁKLADNÍ –je v souladu s kurikulem? –je odborně správný? –má vhodnou logickou strukturu? –je inovativní? ROZŠÍŘENÉ –je přehledný? –má vhodný rozsah? –je graficky „povedený“ –má vhodný formát (datový typ)?
© Radek Maca12 Formy evaluace: textovávýběrová
© Radek Maca13 Naše řešení nabízí: nástroj na systémovou integraci výukových zdrojů evaluační nástroj pro výukové objekty (výukový sw, e-kurz, výuková kolekce, titul, animace, cvičení, …) nástroj pro tvorbu vlastní metodiky výukové hodiny s využitím ICT nástroj pro aplikaci ŠVP do vlastní výuky nástroj na systémovou integraci zájmových skupin
© Radek Maca14 Role MŠMT, krajů, obcí, škol, … MŠMT metodika evaluace vývoj a provoz evaluačního webu Kraje, obce vlastní sklady výukových objektů (portály?) vlastní realizace regionální vzdělávací politiky koordinace evaluace v rámci regionu Školy tvorba výukových objektů aplikace evaluačního webu ve výuce
© Radek Maca15 Další informace internet: telefon: