JavaScript Podmínky, cykly a pole.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Advertisements

ŘÍDÍCÍ STRUKTURY - PODMÍNKY
Styly, záhlaví a zápatí, oddíly
Seznamy Seznam = očíslovaná posloupnost skalárů Zápis seznamu do kulatých závorek: ("máslo")# jednočlenný seznam (1,2,3)# seznam se 3 členy ("jedna",2,3,"osm",100,$pozdrav)
MS Malování II. VY_32_INOVACE_58_MS_Malovani_II.
Opakování Co je výsledkem následujícího prográmku? my $a="kol"; my $b="o"; $a.= $b; $b.= $a; print "a = $a, b = $b\n"; Vkládání speciálních znaků? Uvozovací.
Vytváření, použití dávkových souborů
Dajbych Václav Pole Další stránku vyvoláte levým kliknutím na Vaší myš, nebo popřípadě rolovacím kolečkem.
Grafická úprava seminární práce
Záložky, křížové odkazy, hypertextové odkazy
Programování v Pascalu Přednáška 7
JavaScript - 5. část Pole Ústav automatizace inženýrských úloh a informatiky FAST VUT v Brně 0U2 - Základy informatiky a výpočetní techniky 2.
Materiály k přednášce Úvod do programování Ondřej Čepek.
J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá pole řetězec debugr.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Algoritmizace a programování Podmíněné a cyklické příkazy- 08
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
PHP – zasílání dat z formuláře
Hromadná korespondence, makro
Tabulkový procesor (spreadsheet) program zpracovávající tabulku informací umožňuje zapisovat čísla a krátké texty do tabulek a pak tyto zapsané údaje zpracovat.
C – strukturované příkazy
Objektové programování
Datové typy a práce s nimi
Hromadná korespondence
TEXTOVÝ EDITOR.
Návrh a tvorba WWW Přednáška 11
3. Příkazy  Příkazy dělíme na jednoduché a strukturované.  Jednoduché příkazy - žádnou jejich dílčí částí neni příkaz - přiřazovací, vstupu a výstupu,
Proměnná typu "pole" Mezi proměnné typu "pole" patří všechny superglobální proměnné. Mezi proměnné typu "pole" patří všechny superglobální proměnné. To.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
2 CYKLUS S PEVNÝM POČTEM OPAKOVÁNÍ Podle řídící proměnné proveď n-krát příkaz P1.
Jazyk XML Jazyk pro tvorbu strukturovaných dokumentů Syntaxí velmi podobný HTML Hlavní cíle návrhu: Snadná editace - jazyk je textový Snadné strojové zpracování.
Hlášky Hlášky v JavaScriptu jsou trojího typu: Hlášky v JavaScriptu jsou trojího typu: Alert Alert Prompt Prompt Confirm Confirm Alert – zobrazí upozorňovací.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
JavaScript Funkce.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B7 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření listopad.
7. Typ soubor Souborem dat běžně rozumíme uspořádanou množinu dat, uloženou mimo operační paměť počítače (na disku). Pascalský soubor je abstrakcí skutečného.
PHP Vytváření formuláře.
Algoritmizace a programování Textové soubory - 13 Mgr. Josef Nožička IKT Algoritmizace a programování
KIV/PPA1 cvičení 9 Cvičící: Pavel Bžoch. Osnova cvičení Třída String a její metody –Řetězce a operace s nimi.
Pole Arrays.
Cykly Cykly umožňují provádět určitou část kódu opakovaně až do nastaveného počtu cyklování nebo splnění podmínky. Cykly umožňují provádět určitou část.
PROGRAMOVÁNÍ V PHP PERSONAL HOME PAGES CYKLY V PHP.
STRING A UKAZATELE. Co to je řetězec? Řetězec v Javě je samostatný objekt. Je konstantní, co znamená, že jednou vytvořený řetězec nelze změnit. Chceme-li.
Počítače a programování 1 7.přednáška. Základy Pole ve třídách a metodách Pole Arrays.
PŘÍKAZ CYKLU S PODMÍNKOU NA ZAČÁTKU
Příkazy cyklů. Co je to cyklus Jako cyklus označujeme opakované vykonávání určitého bloku příkazů Jako cyklus označujeme opakované vykonávání určitého.
ZÁKLADNÍ POJMY. ZDROJOVÝ TEXT PROGRAMU Tvoří: klíčová slova komentáře identifikátory.
Diář 1 Kalendář. Diář Základem diáře je kalendárium, ve kterém můžeme prohlížet jednotlivé měsíce Základem diáře je kalendárium, ve kterém můžeme prohlížet.
PHP – CYKLY, POLE. CYKLY V PHP Cykly se používají, chceme-li opakovat určitou činnost, několikráte za sebou, opakovaně provádět stejnou proceduru. Postupně.
Algoritmizace a programování Cykly - For. FOR Předem známe počet opakování Předem známe počet opakování Syntaxe: Syntaxe: for proměnná in range(rozpětí):
Programovací jazyk C# 2. část. Datové typy C# rozeznává dva druhy datových typů, hodnotové a referenční. Hodnotové datové typy Proměnné hodnotového datového.
Význam relací Typy relací Vytvoření relace Nastavení relace Podtypy relace Referenční integrita.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Programovací jazyk C# 4. část - cykly.
Inf Cykly ve vývojových diagramech
WORDPAD Textový dokument.
Programování ENUM, SWITCH,pole jednorozměrná a vícerozměrná, deklarace, inicializace, kopírování, porovnání Erik Král.
Vícerozměrná pole (1) Jazyk C povoluje, aby pole mělo více rozměrů (dimenzí) než jeden Z vícerozměrných polí bývá nejčastěji použí-váno pole dvourozměrné.
Algoritmizace a programování
Linux - skripty Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Libor Otáhalík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
Algoritmizace a programování
Vytváření dokumentace algoritmů
Kurz algoritmizace a programování v jazyce C
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Opakování základních příkazů a syntaxí v programovacím jazyce Pascal
Přednáška 9 Triggery.
Algoritmizace a datové struktury (14ASD)
Opakování ze 4. cvičení int a; printf("Zadej číslo: ");
Algoritmizace a datové struktury (14ASD)
Transkript prezentace:

JavaScript Podmínky, cykly a pole

Podmínky Podmínka začíná příkazem if, samotný výraz v podmínce píšeme do závorky Rovnost zapisujeme dvěma == proto, aby se to nepletlo s běžným přiřazením do proměnné Někdy se používají tři rovnítka === má-li být i shodný datový typ

Podmínky Pokud chceme nějaký výraz znegovat, napíšeme ho do závorky a před něj vykřičník Budeme-li chtít vykonat více než jen jeden příkaz, musíme příkazy vložit do bloku ze složených závorek

Větvení Př. Rozhodněte je-li číslo x větší než y

Větvení Př. Přiřaďte ke dni jeho název

Cykly FOR cyklus - tento cyklus má stanovený pevný počet opakování a hlavně obsahuje tzv. proměnnou cyklu, ve které po postupně během běhu cyklu mění hodnoty For (proměnná; podmínka; příkaz) Proměnná je proměnná cyklu, které nastavíme počáteční hodnotu Podmínka je podmínka vykonání dalšího kroku cyklu, jakmile nebude platit, cyklus se ukončí. Podmínka může být např (i < 10).

Cykly Příkaz nám říká, co se má v každém kroku s proměnnou stát. Tedy zda se má zvýšit nebo snížit. K tomu využijeme speciálních příkazů ++ a --, ty pak můžete používat i úplně běžně mimo cyklus, slouží ke zvýšení nebo snížení proměnné o 1. While cyklus - jednoduše opakuje příkazy v bloku dokud platí podmínka.

Cykly Cyklus do - while – vykoná příkazy a zkontroluje jestli platí podmínka. For in – příkaz na procházení vlastností objektů

Pole Pokud potřebujeme uchovávat větší množství proměnných, tento problém nám řeší pole. Můžeme si ho představit jako řadu přihrádek, kde ve které máme uložený jeden prvek. Přihrádky jsou očíslované tzv. indexy, první má index 0. Můžeme si však prvky pole místo číslovaní i přímo pojmenovat, tedy je indexovat textovým řetězcem V JavaScriptu můžeme si do pole nahrávat co chceme Pole vytvoříme pomocí objektu Array

Pole K prvkům pole potom přistupujeme přes hranatou závorku, zde jsme na první index (tedy index 0) uložili číslo 1. Naplníme si pole čísly od 1 do 10 pomocí FOR cyklu: Abychom pole vypsali, můžeme za předchozí kód připsat:

Pole Pole můžeme vypsat i takto: Do můžeme další prvek přidat pomocí indexu, zadáme-li index, který už existuje, původní prvek bude přepsán

Pole Jiná deklarace pole – zapsání prvků do hranatých závorek Do pole můžeme vložit i jiné pole K vypsání třetího prvku pole array použijeme zápis

Metody pro práci s polem Vlastnost length Metoda pop() – vrátí poslední prvek a zároveň jej odstraní Použijeme-li pop např. 3x po sobě, odstraní 3 poslední prvky , ale zobrazí až poslední odstraněný

Metody pro práci s polem Metoda push() - vloží na konec pole prvek a vrátí aktuální počet prvků Metoda shift() – vrátí první prvek a zároveň jej odstraní a posune indexy

Metody pro práci s polem Metoda unshift() - vloží na začátek pole prvek a vrátí aktuální počet prvků Metoda slice() – zkopíruje zadanou část pole do pole nového, obsahuje dva parametry, dolní a horní index prvků, které mají být zkopírovány do nového pole

Metody pro práci s polem Metoda splice() – vymaže z daného pole vybranou část, první parametr označuje index prvního prvku a druhý parametr počet prvků, které se mají odstranit Metoda splice() umí odstraněné prvky i nahradit

Metody pro práci s polem Metoda concat() – spojí pole dohromady, metodu voláme nad jedním polem a jako parametr zavoláme druhé pole, případné další je další parametr Metoda join() – vypíše všechny položky pole a spojí je do jednoho řetězce, jako parametr můžeme zadat oddělovač

Metody pro práci s polem Metoda split() – rozdělí řetězec na prvky pole podle oddělovače, který je zadán jako parametr; prvky pole nejsou nyní čísla ale řetězce Metoda sort() – seřadí pole abecedně

Metody pro práci s polem Upravená metoda sort() – jako parametr použijeme funkci compare Metoda reverse – seřadí prvky od konce