Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0028 Číslo materiáluVY_32_INOVACE_057 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_01 Autor: Mgr. Ivana Matyášková
Advertisements

Počítačová grafika.
Rastrová a vektorová grafika
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
RASTROVÁ A VEKTOROVÁ GRAFIKA
Informační a komunikační technologie 8. ročník Multimédia Bohumil Bareš.
Referát č. 18 Počítačová grafika, prezentace (základní pojmy a principy z oblasti počítačové grafiky, grafické a multimediální formáty, jejich vlastnosti.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_055 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_059 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_058 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Středová souměrnost Autor: Mgr. Jolana Sobotková
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_258 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_051 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_257 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf08
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_052 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Bitmapová (rastrová) grafika
Počítačová grafika 18. Marcel Svrčina.
Základní pojmy Grafiky
Počítačová grafika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_249 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_255 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_254 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_251 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_248 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_252 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_060 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_259 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_312 Název školyGymnázium,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_056 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_050 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_244 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_146 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Daniela Kemrová Předmět.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_155 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Daniela Kemrová Předmět.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_253 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Počítačová grafika - teorie Autor:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_128 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Daniela Kemrová Předmět.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_124 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Daniela Kemrová PředmětZeměpis.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_127 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Daniela Kemrová Předmět.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_145 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Daniela Kemrová Předmět.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_148 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Daniela Kemrová PředmětBiologie.
GRAFIKA.
Vektorová grafika Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Počítačová grafika Výpočetní technika.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Počítačová grafika a prezentace
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Počítačová grafika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_154 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Daniela Kemrová Předmět.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_19.
Počítačová grafika (základy práce v (vektorovém) kreslicím programu)
Rastrová grafika (bitmapová) Obrázek poskládaný z pixelů Televize, monitory, fotoaparáty Kvalitu ovlivňuje barevná hloubka a rozlišení Barevná hloubka.
Počítačová grafika VY_32_inovace_01_infgrafika_05 Vypracovala: Mgr. Lucie Bernátová Datum: březen 2014 Předmět:Informační technologie Ročník:8. ročník.
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA:III/2 TÉMATICKÁ OBLAST:Informační a komunikační technologie.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
Grafické programy - opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Jméno autora Ing. Ladislav Novák Datum vytvoření duben 2013 Ročník 6.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
GRAFIKA.
Převod objektů mezi formáty
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
Transkript prezentace:

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_057 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika Ročník 3.3. Datum vytvoření Anotace Výklad nové látky -seznámení s vektorovou grafikou -prezentace Metodický pokynprezentace je určena jako výklad do hodiny i jako materiál k samostudiu Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám

VEKTOROVÁ GRAFIKA

VYUŽITÍ VEKTOROVÉ GRAFIKY Vektorová grafika má v současném světě široké využití, Nejčastěji se s ní můžeme setkat u počítačových her, ty zaplavily doslova a do písmene celý svět, Díky herním konzolím Playstation, Xbox 360 a Wii můžeme soutěžit v nejrůznějších sportovních disciplínách nebo hrát hry. obr. 1 obr. 2 Playstation Xbox 360

VYUŽITÍ VEKTOROVÉ GRAFIKY Konstruktéři a architekti konstruují domy nebo lokomotivy pomocí programů známých pod zkratkou CAD (computer-aided design – počítačem podporované projektování). obr. 3

VEKTOROVÁ GRAFIKA Stejně jako rastrová grafika patří vektorová grafika do oblasti počítačové grafiky, Na rozdíl od rastrové grafiky, kde je celý obrázek popsán jednotlivými pixely, je ve vektorové grafice jakýkoliv obraz reprezentován body a křivkami, jež dané body propojují, Pokud jsou křivky uzavřené, mohou být uzavřené objekty vyplněny barvou, obr. 4

3D GRAFIKA obr. 5 Je tzv. trojrozměrná grafika, pracuje s trojrozměrnými objekty, Každý objekt se skládá z malých plošek, které jsou obarvené tak, aby se nám finální výsledek jevil, jako by byl skutečný, Všechny objekty 3D scény jsou tvořeny tzv. drátěným modelem, Objekty 3D musíme převést do 2D pomocí metody zvané renderování, Základem pro vnímání objektu 3D je jeho nasvícení, Díky tomu mohou být některé plošky světlejší a jiné tmavší, stejně jako ve skutečnosti, Každý objekt musí být vypočítán, což klade na grafickou kartu obrovské nároky (jejich výkon bývá velmi vysoký).

POČÍTAČOVÁ ANIMACE V dřívějších dobách se kreslené filmy vytvářely ručně, animátoři museli rozkreslovat jednotlivé scény, V současné době se kreslené filmy vytváří pomocí počítačů, Asi není třeba připomínat řadu kreslených filmů, kde jednotlivé postavičky a s nimi i celá scéna ožívají, Všechny objekty tvořící scénu se dají rozpohybovat, Znamená to tedy přepočítávat jednotlivé objekty, a ty znovu obarvit, Čím více jsou scény reálnější (více připomínají skutečný svět), tím více musí být realizováno výpočtů a tím tedy musí být výkonnější grafická karta, Za jednu vteřinu musí být vypočítáno několik scén (obrazovek).

VEKTOROVÉ FORMÁTY Vektorové formáty nejsou tak známe jako rastrové, Jednotlivé programy mají své vlastní formáty, CDR – Corel Draw, PDF – Portable document format (v současnosti velmi používaný formát pro výměnu dokumentů), SVG – otevřený vektorový formát použitelný na internetu, ZMF – Zoner Callisto (program již není podporován), a další.

VÝHODY VEKTOROVÉ GRAFIKY Může se do nekonečna zvětšovat, na rozdíl od rastrové grafiky, Není tak náročná na paměť počítače, S jednotlivými objekty grafické scény se dá pracovat, Má široké použití v nejrůznějších oblastech lidské činnosti.

ZDROJE obr. 1: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: obr. 2: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: obr. 3: AUTOR NEUVEDEN. commons.wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: obr. 4: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: obr. 5: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: