Logika a umělá inteligence pro multi-agentní systémy Simulační prostředí pro mobilní agenty
Struktura Simulační prostředí Virtuální prostor (2D nebo 3D) Agenti jsou reprezentování jako hmotné body Implementace základních fyzikálních dějů Mobilní agenti Agent má k dispozici senzory, pomocí kterých monitoruje prostor kolem sebe Každý agent je vybaven sadou základních chovaní pro pohyb ve virtuálním prostoru
Reprezentace agenta Agent je reprezentován jako hmotný bod m v(t) m F(t) v(t +Δt) F(t +Δt) ΔsΔs Δs = v. Δt + F. Δt 2 2. m
Sada základních chování agenta Dosáhni dané rychlosti (Target speed behavior) Náhodně se pohybuj prostorem (Wander behavior) Najdi cíl Seek behavior Flee behavior Arrive behavior Vyhni se překážkám (Avoid obstacles behavior) Vyhni se agentům (Avoid neighbours behavior) Sleduj danou trasu (Pathway behavior)
Popis chování Wander behavior Seek behavior
Popis chování Avoid obstacles Avoid neighbours
Popis chování Pathway behavior
Další možná chování Separace upravený Avoid neighbours behavior Vhodný pro agenty ve stejném směru nebo protisměru
Ukázka, diskuze