Název příjemce: Základní škola Šaratice, Náves 96, příspěvková organizace Název partnera: Z ákladní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov Číslo a název operačního programu: CZ.1.07 OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo a název prioritní osy: 7.1 Počáteční vzdělávání Číslo a název oblasti podpory: Zvyšování kvality ve vzdělávání Číslo a název výzvy: 02 Jihomoravský kraj – Výzva č. 2 pro GP oblast podpory 1.1 Název projektu: Rozvoj kariérového poradenství na Vyškovsku – jak správně zvolit další vzdělávací cestu? Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.02/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Nezařazená povolání 13 typových pozic Auditor Kouč Poradce managementu Sociolog specialista Technik obalové techniky specialista Technik kontrolor kvality Svářeč plastů
KOUČ
Stručný popis typové pozice Kvalifikační úroveň: Magisterský studijní program Obor činnosti: Nezařazená povolání
Pracovní činnosti: Podporování klienta při nalézání optimálních postupů, strategií, plánů a řešení. Podporování klienta při osobním a profesním rozvoji. Stanovování vhodných koučovacích technik a postupů v procesu koučování.
Studium nových poznatků v oboru a jejich aplikace do procesu koučování. Spolupráce s útvarem lidských zdrojů na implementaci procesu koučinku do organizace.
Vedení administrativy a dokumentace spojené s koučováním. Vyhodnocování efektivity (vstupů a výstupů) procesu koučování s klientem
Trh práce Mzdy v regionu: K této jednotce práce neexistují žádné statistické klasifikace(KZAM) Statistika volných míst:
Obvyklé pracovní podmínky Člověk není vystaven žádné významné zátěži.
Kvalifikační požadavky Odborná příprava a certifikáty: Nejvhodnější přípravu pro tuto pozici poskytuje magisterský studijní program humanitní studia Jinou alternativu představuje magisterský studijní program v oboru ekonomika a management.
Odborné dovednosti: Kladení koučovacích otázek Vedení koučovacího rozhovoru Využívání dostupných zdrojů k docílení klientova vytyčeného výsledku Metodické stanovování cílů Aktivní naslouchání v průběhu koučovacího rozhovoru Udržení koučovací pozice v procesu Stanovení a dosahování předem stanovených reálných cílůpozitivních pro klienta Využívání koučovacích nástrojů
Odborné znalosti: psychologie management obecně andragogika
Obecné způsobilosti: motivování lidí jednání s lidmi práce s informacemi pružnost v myšlení a jednání (adaptabilita, flexibilita, přizpůsobivost, improvizační způsobilosti) organizování a plánování práce prezentování písemný projev a komunikace týmová práce rozhodování
Osobnostní požadavky písemný a slovní projev odolnost senzorické zátěži přesnost a preciznost samostatnost schopnost přijmout odpovědnost pohotovost vystupování kultivovanost vystupování a zevnějšku samostatné myšlení teoretické myšlení dlouhodobou paměť, krátkodobou paměť koncentraci pozornosti a rozdělení pozornosti
Zdravotní požadavky Prognosticky závažné poruchy vidění. Závažné duševní poruchy, těžké poruchy chování
Alternativní názvy Coach Bussiness coach Corporate coach Kouč managementu Interní kouč
Možnosti studia a získání kvalifikace k této profesi v okolí Vyškova Masarykova univerzita Ekonomicko – správní fakulta Fakulta sportovních studií
T ento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. DĚKUJI ZA POZORNOST Zpracoval/ la: Jakub Herzán a Natálie Válková Škola: Základní škola Šaratice