Jindřichův Hradec, 1.-3.7.2002, Strategie uplatnění eLearningu ve vysokoškolské výuce Danuše BAUEROVÁ VŠB-TUO, EkF, Ostrava

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

IBM … creating the future of learning Konference ISSS 2005, Hradec Králové Omyly při přípravě i realizaci distančního vzdělávání dospělých RNDr. Jana Pradlová,
Dopravní psycholog - akreditace k provádění dopravně psychologického vyšetření
Zkušenosti s CMS Moodle na OPF SU František Koliba prezentace: Petr Korviny.
Spolupráce se vzdělávacími institucemi. Projekt iYouth – Modely integrace a prevence sociálního vyloučení: podpora migrantské mládeže je spolufinancován.
managementu znalostí podle
Doc. Dr. Ing. Miloš Kvarčák Návrhy na dlouhodobý záměr FBI
Projekt Virtuální univerzita tří fakult - SYSTÉMOVÝ přístup Danuše BAUEROVÁ VŠB-TUO, EkF, Ostrava eLearn2002, Žilina, únor 2002.
Vznik Regionálního centra celoživotního technického vzdělávání při VŠB – TUO Česká republika, VŠB-Technická univerzita Ostrava Regionální centrum celoživotního.
Krizový stav čerpání evropských fondů Jiří Paroubek předseda NS-LEV http://
Reagují fakulty připravující učitele na vznik RVP? Jana Coufalová.
Inovační aktivity podniků v letech 2008–2010
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD | Na padesátém 81, Praha 10 | czso.cz1/X Petra Kuncová OTEVŘENÁ STATISTICKÁ DATA.
EMAS dle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č
Projekt Infogram aneb P.I.V.O. žije. Eva Svobodová, IVIG 2008, Česká zemědělská univerzita v Praze Praha,
Tato akce je součástí projektu „Zavádění systému environmentálního řízení a auditu (EMAS) na Městském úřadě v Jilemnici“, který je spolufinancován Revolvingovým.
Obor Kuchař - číšník, Kuchařka - servírka
Přínosy, dopady a aktuální stav implementace ROS k
Mgr. Alena Lukáčová, Ph.D., Dr. Ján Šugár, CSc.
E-learning na vysokých školách ? Jaroslava Mikulecká Petra Poulová Fakulta informatiky a managementu Univerzita Hradec Králové.
Využití programu Learning Space při přípravě výukové jednotky pro distanční vzdělávání Kateřina Kostolányová.
Ekonomický program NS-LEV 21 Filip Drapák http://
PARTNERSKÁ ASTROLOGIE
VĚDY, TECHNOLOGIÍ A INOVACÍ
Studijní opory pro distanční vzdělávání z hlediska pedagoga Jitka Komárková Ústav systémového inženýrství a informatiky Fakulta ekonomicko-správní Univerzita.
Hodnocení UJEP AK ČR Závěry a doporučení. Personální zajištění posilovat kvalifikační strukturu pracovišť - vytvořit realistické a kontrolovatelné plány.
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
(c) SHINE studio s.r.o. Význam projektového a procesního řízení v projektech e-Learningu Zdenko Staníček SHINE studio, s.r.o. & Masarykova.
KONFERENCE projektu APSYS „ Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe “ Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe Jsou potřebné,
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v Moravskoslezském kraji a jeho realizace Operační program Rozvoj lidských zdrojů Opatření 3.2.
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci nabízí distanční kurz s e-learningovou podporou DISTANČNÍ MINIMUM.
Příprava VŠB-TU Ostrava na práci v e-learningu Jan Kopečný, Adrian Jankovský.
Jan Duben 1 Hradec Králové duben 2008 ODok – elektronické knihovny Úřadu vlády ČR – současnost a praktické využití.
Výpočetní modely - /zdroj Peterka/
ELearning na FIM UHK Fakulta informatiky a managementu Univerzita Hradec Králové.
PARTNERSKÁ ASTROLOGIE
PLZEŇSKÁ ASTROLOGICKÁ SKUPINA Jiří Kubík
Inovace vzdělávání v regionu Morava a Slezsko. Představení projektu VIRTUNIV. Konference SCO´ – BRNO Danuše BAUEROVÁ
STRATEGIE ROZVOJE ŠKOLSTVÍ A VĚDY V PROGRAMU NS-LEV 21 RNDr. Stanislav Palša http://
PARTNER PROJEKTU OBCHODNÍ AKADEMIE A STŘEDNÍ ZEMĚDĚLSKÁ ŠKOLA BRUNTÁL Ing. Ladislav Konopka Bruntál
Role vysokoškolského pedagoga ve WBL PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D
Vysoké školy a Národní politika výzkumu a vývoje a její realizace Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Distanční kurz Základy fyziky v kombinované formě studia J. Kopečný, M. Kopečná, H. Tomečková, J. Trojková VŠB -Technická univerzita Ostrava,
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci DISTANČNÍ MINIMUM Vstupní tutoriál DPRA0508, DMPRA Mgr. Monika Všetulová.
Personální management – vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů Autor: Jméno Příjmení Téma Závěrečné práce: Vedoucí ZP:
B2 – Analýza požadavků a jejich zajištění Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v Moravskoslezském kraji a jeho realizace.
Didaktika distančního vzdělávání Základní pojmy a vztahy.
knowledge management, řízení znalostí, management znalostí
Kombinovaná forma studia Východiska k realizaci. Kombinovaná forma studia Podle VŠ zákona – kombinace prezenční a distanční formy Obsahuje tedy prvky.
Publikování prostorových dat na Internetu (prezentace pro VLE Dílna) Ing. Jan Růžička Institut geoinformatiky VŠB-TU Ostrava, HGF tř. 17.listopadu
Personální management – vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů Autor: Jméno Příjmení Téma Závěrečné práce: Vedoucí ZP:
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
Opava Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v Moravskoslezském kraji a jeho realizace OP RLZ Opatření 3.2 Registrační číslo.
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DM0L507)
Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů Opera č ní program Rozvoj lidských zdroj ů Evropský sociální fond.
5. PROJEKCE MODERNÍCH ORGANIZAČNÍCH A ŘÍDÍCÍCH PODNIKOVÝCH STRUKTUR Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
Personální plán pro podnikatelský plán
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty vojenského leadershipu Registrační.
Národní institut pro další vzdělávání Příspěvková organizace přímo řízená MŠMT Působnost v celé České republice Státní garance DVPP.
Název projektu: PODPORA – PRAXE – PROFESE CZ.1.07/2.1.00/ Zahájení projektu: Ukončení projektu: PODPORA – PRAXE – PROFESE.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
1 Výsledky učení a novela zákona o VŠ seminář Impuls , AVU Tomáš Fliegl odbor vysokých škol, MŠMT.
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Organizace a řízení logistiky
Téma Závěrečné práce: Personální management – vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů Autor: Jméno Příjmení Vedoucí ZP:
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Transkript prezentace:

Jindřichův Hradec, , Strategie uplatnění eLearningu ve vysokoškolské výuce Danuše BAUEROVÁ VŠB-TUO, EkF, Ostrava Konference Distanční vzdělávání v České republice – současnost a budoucnost, Jindřichův Hradec,

Jindřichův Hradec, , Obsah 1)Úvod 2)Spojité a diskrétní změny ve společnosti Růstové modely ICT a vzdělávání 3)Nová úloha učitele Struktura cílů – vzdělávání „na míru“ 4)Vstup eLearningu do vysokoškolské výuky Kde jsou hranice využití eLearningu? Dvě složky eLearningu Vyčlenění algoritmizovatelných částí 5)Vzdělávání vzdělavatelů 6)Závěr

Jindřichův Hradec, , Úvod 1.

Jindřichův Hradec, , Snaha DOPLNIT klasické formy studia PREZENČNÍDISTANČNÍ Jejich KOMBINACE NYNÍBUDOUCNOST AKREDITACE

Jindřichův Hradec, , Řada ZMĚN nutných pro akreditaci TECHNICKÉ zabezpečení PERSONÁLNÍ zabezpečení INSTITUCIONÁLNÍ zabezpečení SOUVISLOST

Jindřichův Hradec, , Nejnáročnější úkol = zajistit nové formy PERSONÁLNĚ Rozvoj LIDSKÝCH ZDROJŮ

Jindřichův Hradec, , Dosažení změn Ekonomický Politický EFEKT:

Jindřichův Hradec, , SPOJITÉ a DISKRÉTNÍ změny ve společnosti Růstové modely ICT a vzdělávání 2.

Jindřichův Hradec, , Produkční funkce Kkapitál Lpráce atechnologický pokrok Y = f (K, L, a)

Jindřichův Hradec, , RŮSTOVÉ MODELY: RŮST produkční funkce SPOJITÝ DISKRÉTNÍ

Jindřichův Hradec, , DISKRÉTNÍ, SKOKOVÝ nárůst produkční funkce SPOJITÝ DISKRÉTNÍ REVOLUČNÍ ZMĚNY PRŮMYSLOVÁ revoluce INFORMAČNÍ revoluce 

Jindřichův Hradec, , INFORMAČNÍ REVOLUCE  Po staletí platí: Vzdělávání  PŘENOS INFORMACÍ REVOLUCE VE VZDĚLÁNÍ

Jindřichův Hradec, , SPOJITÝDISKRÉTNÍ Vzdělávání PROSTŘEDNICTVÍM ICT = VYUŽITÍ nových technologií ve výuce Vzdělávání V DOBĚ ICT = změna OBSAHU výuky RŮST Přenos INFORMACÍ Přenos ZNALOSTÍ, jak informace ZPRACOVÁVAT – přenos KNOW HOW

Jindřichův Hradec, , NOVÁ ÚLOHA UČITELE Struktura cílů Vzdělávání „na míru“ 3.

Jindřichův Hradec, , NOVÉ ÚLOHY UČITELE Nejde o PŘÍMÉ ODEVZDÁVÁNÍ nových konkrétních informací. Tuto úlohu postupně přebírají ICT. Přechod od přímého řízení poznávání k nepřímému řízení formou jeho PODNĚCOVÁNÍ, USMĚRŇOVÁNÍ (CÍLŮ) A KONTROLY. Uplatnění schopností učitele naučit studenta nejen učit se, ale hlavně ŘEŠIT problémy.

Jindřichův Hradec, , CÍLE VÝUKY LINEÁRNÍ SÍŤOVÉ Stanoví PEDAGOG PEDAGOG může jen USMĚRŇOVAT -nemůže mít nekonečnou síť pod kontrolou! Cíle si určuje podle své MOTIVACE převážně student SÁM – „sobě na míru“.  Obrovský KAPITÁL společnosti, pokud cíle dokáže usměrňovat žádoucím směrem!

Jindřichův Hradec, , Co může být MOTIVACÍ Co může být MOTIVACÍ pro stanovování ŽÁDOUCÍCH CÍLŮ? Mimo jiné: AUTORITA VZDĚLAVATELŮ! (kteří se dokáží přizpůsobit žádoucím změnám)

Jindřichův Hradec, , VSTUP eLEARNINGU DO VYSOKOŠKOLSKÉ VÝUKY Kde jsou hranice využití eLearningu? Dvě složky eLearningu Algoritmizovatelné postupy 4.

Jindřichův Hradec, , INFORMACE mohou být více než INSTRUKCE

Jindřichův Hradec, , Kdy INFORMACE mohou být více než INSTRUKCE? 1. Lze i např. „TEORII RELATIVITY“ učit eLearningem? aneb ? Kde je HRANICE zavádění eLearningu? aneb ? ? Patří eLearning na VYSOKOU ŠKOLU?

Jindřichův Hradec, , Časté nedorozumění: eLearning = online training „ONLINE TRAINING“ je jen jedna ČÁST eLearningu! 

Jindřichův Hradec, , Důsledek špatného chápání: POCHYBNOSTI, zda eLearning patří na VŠ i do magisterského či doktorandského studia

Jindřichův Hradec, , „ONLINE TRAINING“ je jen jedna ČÁST eLearningu! online training online information  komplementy INSTRUKCE INFORMACE a jejich přetváření ve ZNALOSTI Vzájemná INTERAKCE

Jindřichův Hradec, , Klamné zdání: INSTRUKCE („kuchařka“) je vhodná pro nižší stupně vzdělávání, INFORMACE pro vyšší stupně vzdělávání. Skutečnost: VZÁJEMNÝ POMĚR instrukcí a informací ve výuce závisí spíše na KVALITĚ PEDAGOGA, resp. na KVALITĚ STUDIJNÍCH OPOR než na stupni vzdělávání.

Jindřichův Hradec, , Online training Online information (knowledge management) INSTRUKCE INFORMACE a jejich zpracovávání PŘED tutoriálem HLAVNÍ OBSAH tutoriálu

Jindřichův Hradec, , Online training Online information NÁROČNOST Nároky na tvůrce ALGORITMIZOVATELNÝCH postupů ve studijních oporách. Nároky při tvorbě studijních opor (pravděpodobně vyšší než při tvorbě materiálů pro online training), ale zejména NEUSTÁLÝ nárok na INVENCI pedagoga na tutoriálech, při konzultacích!

Jindřichův Hradec, , SDÍLENÍ INFORMACÍ, ALE I ZNALOSTÍ (uplatňování metod znalostního managementu) SPOLEČNÝ VIRTUÁLNÍ MOZEK KORPORACE

Jindřichův Hradec, , VELKÉ NÁROKY NA STRUKTURU SYSTÉMU SPOLEČNÝ VIRTUÁLNÍ MOZEK KORPORACE LZE Využít eLearning na VYSOKÉ ŠKOLE!

Jindřichův Hradec, , VZDĚLÁVÁNÍ VZDĚLAVATELŮ 5.

Jindřichův Hradec, , Vzdělávání pracovníků Oblasti vzdělávání (co je obsahem vzdělávání): DIDAKTIKA a metodologie DiV ICT Práce s ICT Práce v době ICT (změna OBSAHU vzdělávání) ODBORNOST (mimo rámec) Oblasti vzdělávání – jiné dělení (pro jakou činnost se vzdělávat): Proces PŘÍPRAVY kurzů Proces VÝUKY Proces ADMINISTRACE kurzů Jakým způsobem se vzdělávat: KURZY pro pracovníky (VIRTUNIV, ANDRAGOGÉ) SDÍLENÍ INFORMACÍ  PERSONALIZOVANÉ PORTÁLY  VIRTUÁLNÍ MOZEK KORPORACE NOVĚ

Jindřichův Hradec, , Závěr 6.

Jindřichův Hradec, , Otázka nezní „eLearning ano či ne“. Otázka zní: JAK UČIT V INFORMAČNÍ SPOLEČNOSTI? „… PŘEŽITÍ učitelů (kamenných) VŠ …“ „… V DOBĚ ICT …“

Jindřichův Hradec, , VIRTUNIV Děkuji za pozornost! 