Typy elektronické komunikace
Typy elektronické komunikace Elektronická konference ……… Moderovaná konference …….. Diskusní fórum ……………………. Chat …………………………………….. 12 13 14 15
Typy elektronické komunikace Elektronická konference Nadstavba elektronické pošty a jedna forem tematicky orientované skupinové komunikace Uživatelé jsou registrováni na základě svých e-mailových adres Každý účastník má možnost zaslat do konference zprávu a příslušný software pro řízení konference ji automaticky rozešle všem přihlášeným
Typy elektronické komunikace Moderovaná konference O rozesílání zpráv účastníkům rozhoduje moderátor Moderátor vyřazuje duplicitní zprávy nebo zprávy netýkající se tematického zaměření konference Konference jsou většinou otevřené všem uživatelům (existují i uzavřené – účastník je zařazen správcem na základě určitých)
Typy elektronické komunikace Diskusní fóra Umožňují zadávat příspěvky do diskusních témat. Přispěvatelé nemusí být ke stránce připojeni současně a reagovat bezprostředně na příspěvky, mohou reagovat i s odstupem mnoha dní či měsíců Diskusní fóra umí i upozorňování emailem na nové příspěvky, možnost uploadu obrázků, nastavení různých vzhledů (barvy, fonty, ...)
Typy elektronické komunikace Chat Klábosení, pokec, přátelský rozhovor - komunikace dvou nebo více lidí prostřednictvím komunikační sítě uskutečněna v reálném čase Probíhá formou psaného textu nebo využívá možnost přenášet zvuk, případně i obraz – audiochat, videochat) Server poskytující tuto službu umožňuje zakládat tzv. místnosti, do kterých lze vstoupit po zaregistrování Při komunikaci uživatelé nepoužívají svá jména, ale tzv. Nick (přezdívku)
Specializované nástroje pro on-line komunikaci
Specializované nástroje on-line komunika Oblíbenými službami, které umožňují využití multimediální komunikace jsou např.: Messenger………………. Skype………………………. ICQ………………………….. …… a další Oblíbenými službami, které umožňují využití multimediální komunikace jsou např.: Messenger………………. Skype………………………. ICQ………………………….. …… a další 12 18 21 24
Specializované nástroje on-line komunikace MNS Messenger Umožňuje zasílání krátkých textových zpráv, telefonování i internetovou videokonferenci Součást operačního systému MS Windows Lze se připojit i prostřednictvím aplikace MSN Web Messenger, která běží v okně webového prohlížeče (nevyžaduje instalaci)
Specializované nástroje on-line komunikace MNS Messenger Během chatu můžete: povídat si v reálném čase prostřednictvím videochatu hrát hry zasílat soubory vidět aktualizace sociálních sítí přátel
MNS Messenger
Specializované nástroje on-line komunikace SKYPE Umožňuje klasický chat mezi dvěma účastníky, ale i více účastníky Lze zasílat soubory, pořádat konference, v případě, že vlastníte web kameru pořádat videokonference
Specializované nástroje on-line komunikace SKYPE Další služby: telefonování přes internet telefonování na mobilní telefony telefonování na pevnou linku
Skype
Specializované nástroje on-line komunikace ICQ Programu podporuje opět chat, konference, videokonference, telefonování přenos souborů apod. Vedle klasického seznamu kontaktů může uživatel v rámci ICQ vyhledat a vytvořit seznam přátelé z různých sociálních sítí, a to v reálném čase
Specializované nástroje on-line komunikace ICQ Verze ICQ 7 nabízí integraci se sociálními sítěmi Facebook, YouTube, Twitter a Flickr Proto přes tohoto klienta uživatelé mohou komentovat novinky se svými přáteli přímo z ICQ a jejich komentáře budou automaticky zveřejněny na příslušné sociální síti
icq
Volání přes internet VoIP
Volání přes internet VoIP VoIP - Voice over Internet Protocol Přenos hlasu po internetu nebo sítích stejného charakteru, plnohodnotná alternativa k běžným telekomunikačním sítím Kvalita hovoru je stejná jako při volání přes telefonní linku, cena je nižší
Volání přes internet VoIP Telefonovat pomocí VoIP se dá třemi způsoby: Využití počítače se sluchátky, mikrofonem a daným softwarem Použití takzvané VoIP gatewaye - brány, do které se připojí buď samostatný telefonní přístroj, nebo telefonní ústředna Využítí VoIP telefonního přístroje
Volání přes internet VoIP Propojovacího mechanismus VoIP: Přímé směrování hovorů Směrování hovorů přes server
Volání přes internet VoIP Přímé směrování VoIP brána ví o číslech dalších bran a má veškeré informace, o tom, jak telefonní hovory spojovat (využití např. v rámci jedné firmy) VoIP brána
Volání přes internet VoIP Směrování hovorů přes server Využití SIP proxy serverů nebo Gatekeeperů - je to systém disponující rozsáhlou databází a znalostí o jednotlivých zařízeních VoIP a jejich číslování Server může zajišťovat ostatní běžné služby jako u běžných telefonních hovorů - hlasové schránky, tarifikace účastníků SIP proxy server
Volání přes internet VoIP Cena hovorů Cena hovorů může být snížena až o 60 procent , je tedy výrazně nižší než u volání z pevné linky nebo mobilního přístroje Důvodem je to, že část trasy vede přes internetové linky a část je přenášena klasicky prostřednictvím veřejné telefonní sítě