PROBLEMATIKA ZAVÁDĚNÍ STATISTICKÝCH METOD

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

IBM … creating the future of learning Konference ISSS 2005, Hradec Králové Omyly při přípravě i realizaci distančního vzdělávání dospělých RNDr. Jana Pradlová,
Sedm základních nástrojů managementu jakosti
„ Nástroje k vyhodnocení četnosti průjezdu dopravní techniky“ (měření hustoty dopravních proudů)
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
“Jsou tři druhy lží: lži, odsouzeníhodné lži a statistiky.”
Řízení jakosti, standardy
Fakulta stavební Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava 17. listopadu 15, Ostrava – Poruba.
Fakulta stavební Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava 17. listopadu 15, Ostrava – Poruba.
Fakulta stavební Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava 17. listopadu 15, Ostrava – Poruba.
Fakulta stavební Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava 17. listopadu 15, Ostrava – Poruba.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Lenka Fialová Martina Procházková Ondřej Soukup Martin Valenta Cyril Vojáček 1.
Analýza způsobilosti procesů a výrobních zařízení
Tloušťková struktura porostu
Didaktické prostředky
Jak správně interpretovat ukazatele způsobilosti a výkonnosti
1.Management? 2.Management jakosti?
Pořádání odborných konferencí Tomáš Sochor Katedra informatiky a počítačů Ostravská univerzita Systém dalšího vzdělávání pracovníků.
Pozitivism x Popper leden ’06 1.
Příručka jakosti Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
Systém managementu jakosti
ŘÍZENÍ JAKOSTI A SPOLEHLIVOSTI Věra Pelantová Pavel Fuchs verze 2009
Statistická analýza únavových zkoušek
MIKROPROCESORY PRO VÝKONOVÉ SYSTÉMY
Marketing Návrh výrobku Vývoj, konstrukce Příprava výroby Zásobování Výroba Montáž, kompletace Prodej Poprodejní služby měření, zkoušky, testy konkurenčních.
Průřezové problémové okruhy ke zkoušce
Systémy řízení jakosti - úvodní cvičení
Management jakosti jako úhelný kámen provozu klinické laboratoře
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Komplexní produktivní údržba (TPM)
Metrologie   Přednáška č. 5 Nejistoty měření.
Schéma procesu vstupy Průběh procesu výstupy činnost ZDROJE.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Management systému řízení kvality
Na co ve výuce statistiky není čas
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Záměrem Moravskoslezského kraje je provést systémovou změnu v poskytování sociálních služeb Závěrečná konference k projektu „Podpora transformace pobytových.
Zpracování záznamů GPS dispečerských vozů DPO Vedoucí projektu : doc. Ing. Petr Rapant, CSc. Zpracovává : Radim Balon, G363 Vysoká škola báňská – Technická.
Závislost na energiích a na vodě Ing.Kristýna Friedrischková, doc.Ing.Bohumil Horák, Ph.D. VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta elektrotechniky.
VY_32_INOVACE_21-16 STATISTIKA 2 Další prvky charakteristiky souboru.
ZÁKLADY SYSTÉMŮ MANAGEMENTU 1. ČÁST
BUDOVÁNÍ SYSTÉMŮ MANAGEMENTU
Akreditace laboratoří podle revidované ČSN EN ISO/IEC 17025:2005 Ing. Martin Matušů, CSc.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích.
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Systém managementu jakosti
Závěrečná evaluace vzdělávání cílové skupiny, shrnutí projektu
Didaktické prostředky
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Statistika 2.cvičení
STATISTICKÉ CHARAKTERISTIKY
Systém managementu jakosti 3
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Ekonomické vyhodnocení firemního vzdělávání a jeho vliv na výkonnost.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základní škola a mateřská škola ANGEL V Praze 12
farmakovigilanční audit
Transkript prezentace:

PROBLEMATIKA ZAVÁDĚNÍ STATISTICKÝCH METOD Management jakosti Mgr. Ing. Petra Halfarová Doc. Ing. Milan Hutyra, CSc PROBLEMATIKA ZAVÁDĚNÍ STATISTICKÝCH METOD CQR konference REQUEST'06

CQR konference REQUEST'06 Management jakosti Zaměření a řízení organizace s ohledem na jakost obecně zahrnuje: Stanovení politiky jakosti Plánování jakosti (část, zaměřená na stanovení cílů jakosti, specifikování potřebných procesů a souvisejících zdrojů) Řízení jakosti (část, zaměřená na plnění požadavků) Zabezpečování jakosti (část, zaměřená na poskytování důvěry, že požadavky na jakost budou splněny) Zlepšování jakosti (část, zaměřená na zvyšování schopnosti plnit požadavky) Oficiální definice pojmu „management jakosti“ podle ČSN EN ISO 9000 je pro mnoho lidí obtížně srozumitelná.Proto se doporučuje vysvětlit podstatu tohoto pojmu s podporou japonské definice, která hovoří o tom, že management jakosti je přirozenou součástí celopodnikového řízení, která garantuje maximální spokojenost a loajalitu zákazníků tím nejefektivnějším způsobem – tzn. s nejnižšími náklady. Efektivní a účinná implementace systému managementu jakosti musí zajistit, že takové systémy budou plnit tři základní funkce: maximalizaci spokojenosti a loajality zákazníků, podporu činnostem neustálého zlepšování a minimalizaci nákladů s tím spojených. Mnoho, i certifikovaných systémů managementu jakosti (zvláště pak podle norem ISO 9000 z r. 1994), tyto funkce neplní. Navíc je potřebné zdůraznit, že systém managementu jakosti musí být organickou součástí celého systému managementu organizace. To je velmi důležitou podmínkou výkonnosti systému managementu jakosti. CQR konference REQUEST'06

Používání statistických metod Velké podniky x Malé podniky Nutnost x Užitečnost Velké podniky x Malé podniky CQR konference REQUEST'06

Fáze prosazování statistických metod Stav Charakteristika stavu Odmítavý postoj K čemu nám to bude? My to určitě nevyužijeme. Stálo by nás to značné úsilí a peníze, které se nám určitě nevrátí. CQR konference REQUEST'06

Fáze prosazování statistických metod Stav Charakteristika stavu Tání ledu - pochybnosti Možná bychom to i využili. Když to mají oni. Taky by nám to mohlo pomoci. CQR konference REQUEST'06

Fáze prosazování statistických metod Stav Charakteristika stavu Začínáme a měříme Tak, už to měříme. Měříme a uvidíme co s těmi daty budeme provádět dál. CQR konference REQUEST'06

Fáze prosazování statistických metod Stav Charakteristika stavu Měříme a vyhodnocujeme Měření je pro nás samozřejmostí a data se pokoušíme snad správně vyhodnotit. Měříme a vyhodnocujeme. CQR konference REQUEST'06

Fáze prosazování statistických metod Stav Charakteristika stavu Vyhodnocujeme a využíváme vyhodnocení Měříme, vyhodnocuje a výsledky plně využíváme. CQR konference REQUEST'06

CQR konference REQUEST'06 Bariéry při zavádění statistických metod CQR konference REQUEST'06

CQR konference REQUEST'06 Bariéra - FINANCE nákup techniky – počítače, monitory školení zaměstnanců – odborná školení či intenzivní kurzy pro zaměstnance týkající se statistických metod software – zakoupení vhodného software na statistické vyhodnocování dat CQR konference REQUEST'06

CQR konference REQUEST'06 Bariéra – LIDSKÝ FAKTOR LIDÉ MĚŘÍCÍ DATA LIDÉ ZPRACOVÁVAJÍCÍ DATA CQR konference REQUEST'06

CQR konference REQUEST'06 Bariéra – LIDSKÝ FAKTOR LIDÉ MĚŘÍCÍ DATA lajdácký a špatný odečet z měřidla měření s nedostatečnou přesností nedodržení časového harmonogramu nečitelný záznam nevyplnění záznamu vůbec a následné vyplnění záznamu smyšlenými hodnotami CQR konference REQUEST'06

CQR konference REQUEST'06 Bariéra – LIDSKÝ FAKTOR LIDÉ ZPRACOVÁVAJÍCÍ DATA nesprávné použití statistických metod nesprávná interpretace výsledků CQR konference REQUEST'06

CQR konference REQUEST'06 Špatná interpretace - HISTOGRAM CQR konference REQUEST'06

CQR konference REQUEST'06 Špatná interpretace - HISTOGRAM CQR konference REQUEST'06

CQR konference REQUEST'06 Špatná interpretace - HISTOGRAM CQR konference REQUEST'06

CQR konference REQUEST'06 Špatná interpretace – ODLEHLÁ HODNOTA CQR konference REQUEST'06

CQR konference REQUEST'06 Špatná interpretace – ODLEHLÁ HODNOTA původ vzniku odlehlé hodnoty – jedná se o skutečnost nebo omyl? rozhodnutí, zda odlehlá hodnota do souboru oprávněně patří CQR konference REQUEST'06

Špatná interpretace – ODHADY bodový odhad x intervalový odhad CQR konference REQUEST'06

Špatná interpretace – TESTY test relativních četností x test středních hodnot a rozptylu CQR konference REQUEST'06

Špatná interpretace – ROBUSNÍ TECHNIKY MEDIÁN x STŘEDNÍ HODNOTA UŘEZANÝ PRŮMĚR x STŘEDNÍ HODNOTA CQR konference REQUEST'06

Špatná interpretace – ROBUSNÍ TECHNIKY medián x střední hodnota x modus CQR konference REQUEST'06

– VOLBA VÝBĚROVÉHO SOUBORU Špatná interpretace – VOLBA VÝBĚROVÉHO SOUBORU výběrový soubor s a s21 po provedení zásadu znovu volím výběrový soubor výběrový soubor s a s22 přisouzení změny charakteristik zásahu CQR konference REQUEST'06

CQR konference REQUEST'06 Bariéra – VOLBA SOFTWARE BĚŽNĚ DOSTUPNÝ KOMERČNÍ SOFTWARE MS Excel Nutnost vytvoření si vlastních vzorců a předloh. CQR konference REQUEST'06

CQR konference REQUEST'06 Bariéra – VOLBA SOFTWARE SPECIALIZOVANÝ STATISTICKÝ SOFTWARE Statistica QC Expert Statgraphics Porozumění výstupům a jejich správná interpretace. CQR konference REQUEST'06

Každodenní používání statistických metod X PROBLÉMY Každodenní používání statistických metod X Zavádění statistických metod CQR konference REQUEST'06

CQR konference REQUEST'06 Děkuji za pozornost Kontakt: VŠB-TU Ostrava, katedra kontroly a řízení jakosti Tř. 17. listopadu, 708 33 Ostrava-Poruba Tel: 59 732 3714 Fax: 59732 3713 E-mail: milan.hutyra@vsb.cz; petra.halfarova@vsb.cz CQR konference REQUEST'06